Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 29

Discussie: Toevallige passant

Standaard Toevallige passant

[IMG]P8016875 by Raoul Heremans, on Flickr[/IMG]

Standaard Re: Toevallige passant

hier heeft nog niemand op gereageerd en dat prikkelt om die leegte te vullen. Maar op dit ene beeld is moeilijk in te schatten wat de bedoeling is. Persoonlijk zou ik "dedju" gezegd hebben en een volgende opname maken van wat ik eigenlijk wou inblikken. De voorbijschietende kop geeft wel wat weer van de gejaagdheid die sommigen vertonen tijdens de soldendagen.
    Ik vraag me af waarom het plaatje met "SALE"er niet volledig op staat, dat had de hectische sfeer van de solden beter weergegeven ?
    Enfin, jou kennende zullen we de oplossing later wel lezen.

Mijn persoonlijke mening, bij mij zou dat rechtstreeks vuilbak worden maar allicht zal er een bedoeling zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
    Mijn persoonlijke mening, bij mij zou dat rechtstreeks vuilbak worden maar allicht zal er een bedoeling zijn.
    Het is de laatste tijd weer een algemene trend om "foto's voor de vuilbak" te publiceren... Sommigen geraken zelfs in de HoF.
    En als het openlijk gezegd wordt (dat het op niets trekt), dan nog vinden ze argumenten om het goed te praten: "dat is mijn persoonlijke keuze" of "dat was de bedoeling".

But on topic... Ook hier zit alles fout: witbalans (kan ik nog mee leven), scherpte, iso-ruis, uitsnede, wat is het onderwerp eigenlijk? Maar hij staat wel mooi recht!
    Volgende keer beter?

Gr, V.
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Een (onverwacht) mislukte foto kan wel iets hebben. En volgens mij heeft deze dat en is dus niet echt voor de vuilbak bestemd, wat anderen er ook mogen over denken. Ook een foto die technisch niet in orde is creëert een sfeer, hier het 'onverwachte'. Ik wilde hem eerst ook in de vuilbak kieperen maar dan dacht ik 'waarom moet een foto technisch ok zijn'? Ik heb er al zovelen gezien die dat niet waren en toch bekeken werden en die ook hier (tot misnoegen van sommigen lees ik) tot in HoF geraakten. Een foto brengt een sfeer wat vaak in technisch prima foto's ontbreekt. Dan kies ik zonder twijfel voor de eerste soort.
    En voor CCM: links werd er 'Engels' bier geschonken, vandaar de 'Ale'. Bij de betere (niet geposeerde) straatfoto's komt het op snelheid aan en dan verlies je sowieso details uit het oog, wat hier ook gebeurde, details die je pas later ontdekt.
    Degene die het onderwerp niet ziet of begrijpt ... die is jammer genoeg stekeblind.
    Bovendien is dit geen showcase foto en moet dus anders beoordeeld worden wat ook door sommigen niet begrepen werd. Er wordt 'opbouw' verwacht, niet het omgekeerde.
    Ik ben wel blij dat er op gereageerd werd want zo leer ik sommigen beter kennen.
    Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
    www.pixeldude.be
    www.flickr.com/photos/139672558@N07

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
    Een (onverwacht) mislukte foto kan wel iets hebben. En volgens mij heeft deze dat en is dus niet echt voor de vuilbak bestemd, wat anderen er ook mogen over denken. Ook een foto die technisch niet in orde is creëert een sfeer, hier het 'onverwachte'. Ik wilde hem eerst ook in de vuilbak kieperen maar dan dacht ik 'waarom moet een foto technisch ok zijn'? Ik heb er al zovelen gezien die dat niet waren en toch bekeken werden en die ook hier (tot misnoegen van sommigen lees ik) tot in HoF geraakten. Een foto brengt een sfeer wat vaak in technisch prima foto's ontbreekt. Dan kies ik zonder twijfel voor de eerste soort.
    En voor CCM: links werd er 'Engels' bier geschonken, vandaar de 'Ale'. Bij de betere (niet geposeerde) straatfoto's komt het op snelheid aan en dan verlies je sowieso details uit het oog, wat hier ook gebeurde, details die je pas later ontdekt.
    Degene die het onderwerp niet ziet of begrijpt ... die is jammer genoeg stekeblind.
    Bovendien is dit geen showcase foto en moet dus anders beoordeeld worden wat ook door sommigen niet begrepen werd. Er wordt 'opbouw' verwacht, niet het omgekeerde.
    Ik ben wel blij dat er op gereageerd werd want zo leer ik sommigen beter kennen.
    Je hebt helaas mijn punt met glans bewezen... hier kan niemand je helpen.
    Groetjes, V.

PS: "Ale 20%, 30%, 40%" - (straf) bier tijdens de solden in een kledingwinkel! Man, man, man... You just made my day

mag ik er dan vanuit gaan dat mijn interpretatie "stressvolle salesperiode" er volledig naast was ? Maar hoe luidt jouw bespreking van de inhoud van dit beeld dan? Want behalve "onverwacht" leer/s ik hier niets.
    Behalve dat "Ale"voor mij aangenamer in de oren klinkt dan "Sale" (;>).
    Na het nalezen van mijn berichtje, toch nog dit : dit is geschreven uit interesse en nieuwsgierigheid, niet om een steriele polemiek te voeren (m.a.w. niemand heeft gelijk of ongelijk, daar gaat het totaal niet om). Ik zou graag willen weten hoe bepaalde fotografen denken en zien. Dat is het doel van een forum, niet ? Beste dank.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
    Het is de laatste tijd weer een algemene trend om "foto's voor de vuilbak" te publiceren... Sommigen geraken zelfs in de HoF.
    En als het openlijk gezegd wordt (dat het op niets trekt), dan nog vinden ze argumenten om het goed te praten: "dat is mijn persoonlijke keuze" of "dat was de bedoeling".

Gr, V.
    Jammer Vincent (met 2 oren veronderstel ik) dat je uitpakt met de commentaar 'goedpraten' waarmee je je eigen foto's (die ik bekeken heb) zelf verdedigt, maar waar ik niks van geloof. Dit is inderdaad een op het eerste zicht mislukte foto die ik toch publiceerde om te zien hoe leden er op reageren. Het is immers vaak 'de naam en faam' die het onderscheid maakt tussen vuilbak en museum. Wanneer ik naam had gehad was deze foto de hemel in geprezen en hadden criticasters er tal van beweegredenen achter gezocht om het ideale van het beeld in te kaderen. Misschien na mijn dood ... wie weet (maar daar geloof ik zelf niet in).
    www.pixeldude.be

PixelDude schreef hierboven:
    links werd er 'Engels' bier geschonken, vandaar de 'Ale'.
    Je moet het maar durven hé PixelDude, ons zo voor de zot houden PixelDude: de nieuwe "God" van het uitleggen van een foto

Verder toont deze foto prima, hoe laag de kwaliteit van de foto's hier nu zakt...

En wat nog erger is, wel hier gaan tientallen commentaren op komen,...een trend misschien ? Hoe slechter de foto, hoe meer reacties.

D.

Een geruststelling, er wordt geen Engels bier illegaal geschonken in de kledingzaak. Denk dat we hier weer met een internettrol te maken hebben....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
    Een geruststelling, er wordt geen Engels bier illegaal geschonken in de kledingzaak. Denk dat we hier weer met een internettrol te maken hebben....
    Goed en kundig opgemerkt.
    www.pixeldude.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
    PixelDude schreef hierboven:

Je moet het maar durven hé PixelDude, ons zo voor de zot houden PixelDude: de nieuwe "God" van het uitleggen van een foto

Verder toont deze foto prima, hoe laag de kwaliteit van de foto's hier nu zakt...

En wat nog erger is, wel hier gaan tientallen commentaren op komen,...een trend misschien ? Hoe slechter de foto, hoe meer reacties.

D.
    Pas maar op 'Dan', ik heb een Jūdan - Tiende Dan - Kaicho of Sosai, en niet in fotografie.
    www.pixeldude.be

Ik plaatste deze foto ook op Flickr met de bedoeling hem op een eenvoudige manier in Belgiumdigital te transporteren. Wat blijkt? Ik kreeg internationale ‘fave’ op deze foto, ergens ook voor mij onbegrijpelijk. Zo zie je maar dat voorkeuren en meningen zowel nationaal als internationaal erg veel van elkaar kunnen verschillen. Hetgeen me hier in sommige conversaties dom overkomt is het gebruik van zinnen die meningen duidt die zogezegd iedereen zou hebben. Voorbeelden hiervan zijn:
    Het is de laatste tijd weer een algemene trend …
    Ook hier zit alles fout …
    Verder toont deze foto prima, hoe laag de kwaliteit van de foto’s hier nu zakt …

Ik geloof nooit dat Belgiumdigital uitsluitend een platform is van of voor professionals. Volgens mij staat hij ook open voor hobbyisten, van beginners tot gevorderden.
    Geef steeds commentaar in de ‘ik’ vorm, niet iedereen deelt je mening.
    Dus zeg niet na het lezen hiervan ‘er is een nieuwe moraalridder opgestaan’ maar wel ‘ik denk dat er een nieuwe moraalridder is opgestaan’.
    www.pixeldude.be

Ik plaatste deze foto ook op Flickr met de bedoeling hem op een eenvoudige manier in Belgiumdigital te transporteren. Wat blijkt? Ik kreeg internationale ‘fave’ op deze foto, ergens ook voor mij onbegrijpelijk. Zo zie je maar dat voorkeuren en meningen zowel nationaal als internationaal erg veel van elkaar kunnen verschillen. Hetgeen me hier in sommige conversaties dom overkomt is het gebruik van zinnen die meningen duidt die zogezegd iedereen zou hebben. Voorbeelden hiervan zijn:
    Het is de laatste tijd weer een algemene trend …
    Ook hier zit alles fout …
    Verder toont deze foto prima, hoe laag de kwaliteit van de foto’s hier nu zakt …

Ik geloof nooit dat Belgiumdigital uitsluitend een platform is van of voor professionals. Volgens mij staat hij ook open voor hobbyisten, van beginners tot gevorderden.
    Geef steeds commentaar in de ‘ik’ vorm, niet iedereen deelt je mening.
    Dus zeg niet na het lezen hiervan ‘er is een nieuwe moraalridder opgestaan’ maar wel ‘ik denk dat er een nieuwe moraalridder is opgestaan’.
    ja, meester.

Ik zou deze foto ook niet hebben geplaatst - wellicht zou hij bij mij ook in de vuilbak zijn beland
    Langs de andere kant vind ik het dan wel knap dat CMM er in slaagt van er een verhaal aan op te hangen
    Met een andere titel - "Soldenrush" of zoiets had de kijker wellicht je plaat anders bekeken
    Als toevallige passant stap je toch geen winkel binnen in de soldenperiode.
    het forum moet inderdaad openstaan voor iedereen - er is nood aan mensen die posten en vooral aan mensen die schrijven.
    Aan bashen doe ik niet mee
    Groet,
    Peter
    mijn website : klik

Pas maar op 'Dan', ik heb een Jūdan - Tiende Dan - Kaicho of Sosai, en niet in fotografie.
    En past zulk commentaar dan wel in uw kraam? Een echte internettrol, hebben we hier nog al gehad en blijven gelukkig niet lang.....

Weet je wat ja het is zo de foto ja nee zeker niet mijn ding en van vele anderen MAAR deze Heer heeft dan toch wel de nodige aandacht gekregen al was zijn foto" slecht"

We kunnen hier nog veel leren ... als we er voor openstaan ... en die percentage ligt laag !
    Een foto is nooit "slecht" en evenzo nooit "goed", dat is al eeuwig persoonlijke smaak : Het is niet omdat ik bier A het beste (lekkerste) vind dat dit zo is of dit iedereen moet vinden.
    Deze foto heeft zijn eigenheid, inhoud, vorm en stijl en de maker toont ons dat, wij al toeschouwer zijn "gelukkig" vrij hierover een eigen gevoel en mening te hebben, maar om daarom mekaar beginnen te beschimpen is verre van respectvol !
    Wat zijn we toch lief en begripvol voor elkaar.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !
    Met vriendelijke groeten,
    Raymond.

We kunnen hier nog veel leren ... als we er voor openstaan ... en die percentage ligt laag !
    Een foto is nooit "slecht" en evenzo nooit "goed", dat is al eeuwig persoonlijke smaak : Het is niet omdat ik bier A het beste (lekkerste) vind dat dit zo is of dit iedereen moet vinden.
    Deze foto heeft zijn eigenheid, inhoud, vorm en stijl en de maker toont ons dat, wij al toeschouwer zijn "gelukkig" vrij hierover een eigen gevoel en mening te hebben, maar om daarom mekaar beginnen te beschimpen is verre van respectvol !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !
    Met vriendelijke groeten,
    Raymond.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
    Ik ben blij dat er tenminste iemand opstaat en duidelijke taal spreekt. Het is verre van respectvol om een lid dat met een foto experimenteert, om te weten wat anderen er van vinden (je weet maar nooit of een foto in de smaak valt van sommigen die dan ook zeggen waarom – hetgeen het geval was voor deze foto die ‘fave’ bekwam op Flickr, tot tweemaal toe tot internettrol uit te maken. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en die kan evenzeer een ‘niet ok’ zijn op een foto, maar deel die mening dan wel respectvol mee. Ik heb buiten deze foto de laatste weken al een tiental foto’s geplaatst waarvan er zelfs één in de HoF week 30 werd opgenomen. Ik ben een hobbyist maar dat is niet synoniem van ‘niks van fotografie kennen’.
    www.pixeldude.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
    Ik ben blij dat er tenminste iemand opstaat en duidelijke taal spreekt. Het is verre van respectvol om een lid dat met een foto experimenteert, om te weten wat anderen er van vinden (je weet maar nooit of een foto in de smaak valt van sommigen die dan ook zeggen waarom – hetgeen het geval was voor deze foto die ‘fave’ bekwam op Flickr, tot tweemaal toe tot internettrol uit te maken. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en die kan evenzeer een ‘niet ok’ zijn op een foto, maar deel die mening dan wel respectvol mee. Ik heb buiten deze foto de laatste weken al een tiental foto’s geplaatst waarvan er zelfs één in de HoF week 30 werd opgenomen. Ik ben een hobbyist maar dat is niet synoniem van ‘niks van fotografie kennen’.
    www.pixeldude.be

Wanneer je een beoordeling maakt over iets heb je ergens een basis nodig om je een idee te kunnen vormen. Dat zijn enerzijds techniek en anderzijds compositie.
    Techniek zorgt ervoor dat kleur, belichting en scherpte voldoen aan de heersende normen. Afwijkingen kunnen gebruikt worden om iets in de verf te zetten, daarvoor is flink wat ervaring en kennis nodig.
    Compositie gaat dan eigenlijk over het beeld dat je wil creëren. Ook hier zijn er regels om een beoordeling te kunnen geven zowel over vorm als over inhoud.

maw zonder regels waar iedereen zich aan houdt en die in de loop der jaren gegroeid zijn kan er geen oordeel gevormd worden.
    Kunnen foto’s daarvan afwijken? Jazeker! Maar dan moet er een toegevoegde waarde zijn. Ik zie dit hier helemaal niet!

Als ik naar een fototentoonstelling ga, stap ik onbevooroordeeld binnen en bekijk alle foto's....en dan maak ik de conclusie: welke foto spreekt me aan? Dat is mijn eigen maatstaf. Daarbij kunnen ook "afwijkende" foto's zijn, maar technisch zijn die dan gewoonlijk ook wel goed.
    Deze foto spreekt me dus niet aan, prikkelt me helaas niet. Ik heb ook zoal een foto genomen, maar dat kwam omdat ik per ongeluk tijdens het stappen mijn ontspannersknop indrukte.
    Ik denk, PixelDude, dat je heel wat interessantere foto's hebt op je pc, waard om hier te tonen.

Pixeldude,

Ik had me voorgenomen niet meer te reageren, maar toch ...

- ik heb niet op de man gespeeld (in tegenstelling tot u - verschillende keren zelfs) en gaf naast een algemeen gevoel aangaande "vuilbakfoto's" op BD, een on-topic commentaar (met een vraag, waar ik geen antwoord op krijg, behalve dat ik stekeblind ben) en zelfs een steuntje naar een volgende foto toe.
    - niemand heeft gezegd dat je niets van fotografie kende. Dat is jouw interpretatie.
    - leugens: internationale "fave" op flicker voor deze foto... Ik ben gaan kijken: 3 foto's in dezelfde winkel van Maastricht, ZERO faves op 13 views (waarvan al minstens 1 van mij).
    - ik citeer je "Dit is inderdaad een op het eerste zicht mislukte foto die ik toch publiceerde om te zien hoe leden er op reageren". Als je weet dat de foto eigenlijk in de vuilbak hoort en die toch publiceert met de bedoeling er commentaar op te krijgen, dan moet je die commentaar ook maar slikken. Je weet op voorhand dat BD-leden meestal geen blad voor de mond nemen. CMM, blauwzwart, E.G. en karabinier hebben fluwelen handschoenen aangedaan en dat siert hun. Doe iets met die commentaar!

Dat je gepikeerd bent door de weinige lovende reacties, dat kan ik snappen. Dat doet altijd een beetje pijn (vooral aan het ego), maar je kan er zoveel uit leren... als je er voor open staat.

Dus ik herhaal: volgende keer beter?

Gr, V.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
    Pixeldude,

Ik had me voorgenomen niet meer te reageren, maar toch ...

- ik heb niet op de man gespeeld (in tegenstelling tot u - verschillende keren zelfs) en gaf naast een algemeen gevoel aangaande "vuilbakfoto's" op BD, een on-topic commentaar (met een vraag, waar ik geen antwoord op krijg, behalve dat ik stekeblind ben) en zelfs een steuntje naar een volgende foto toe.
    - niemand heeft gezegd dat je niets van fotografie kende. Dat is jouw interpretatie.
    - leugens: internationale "fave" op flicker voor deze foto... Ik ben gaan kijken: 3 foto's in dezelfde winkel van Maastricht, ZERO faves op 13 views (waarvan al minstens 1 van mij).
    - ik citeer je "Dit is inderdaad een op het eerste zicht mislukte foto die ik toch publiceerde om te zien hoe leden er op reageren". Als je weet dat de foto eigenlijk in de vuilbak hoort en die toch publiceert met de bedoeling er commentaar op te krijgen, dan moet je die commentaar ook maar slikken. Je weet op voorhand dat BD-leden meestal geen blad voor de mond nemen. CMM, blauwzwart, E.G. en karabinier hebben fluwelen handschoenen aangedaan en dat siert hun. Doe iets met die commentaar!

Dat je gepikeerd bent door de weinige lovende reacties, dat kan ik snappen. Dat doet altijd een beetje pijn (vooral aan het ego), maar je kan er zoveel uit leren... als je er voor open staat.

Dus ik herhaal: volgende keer beter?

Gr, V.
    Vincent,
    Ik accepteer graag commentaar. En degenen die me beter kennen weten dat maar al te goed. Ik heb me ook aangesloten om commentaren te ontvangen, anders heeft het geen enkele zin hier aan mee te doen. Commentaren kunnen en zouden wel op een vriendelijke manier moeten gegeven worden, maar blijkbaar kan iedereen dat niet. Ik wordt helemaal niet gepikeerd door geen lovende reacties en had die ook bij deze foto niet verwacht, maar ik kreeg commentaar op een onsmakelijke manier. Ik heb niet gezegd dat jij stekende blind bent maar heb het wel als boodschap gegeven voor degenen die de tittel niet vatten: er komt toevallig een passant voorbij wanneer de foto genomen werd.
    Een volgende keer beter hoeft niet, want dit was geen gewenste foto, maar een per ongeluk ontstane foto. Ik wou gewoon weten hoe men daar zou op reageren. Maar dat kon door meerderen slechts op een laag niveau gebeuren.
    Tenslotte stoort het me helemaal niet dat er hier veelvuldig op gereageerd wordt. Ongewild en ongevraagd leer ik zo op dit forum het kaf tussen het koren van forumleden te onderscheiden.
    Ik vroeg om commentaar, niet om scheldpartijen.

PS: Wat helemaal niet fair is, is dat je me momenteel voor leugenaar betitelt betreffende 'fave'. Ik toon je er een in bijlage. Dus misschien ook jij een volgende keer beter?

[IMG]fave by Raoul Heremans, on Flickr[/IMG]
    www.pixeldude.be

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Toevallige passant
    Door mrdc in forum Fotobeoordeling Transport
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 6 mei 2015, 22:16
  2. En passant
    Door lin.vdb in forum Showcase Mensen & Straatfotografie
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 april 2011, 08:16