Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stijn

    Mijn eerste fotosessie in een echte studio. Spijtig genoeg had ik geen flitsontspanner, dus heb ik de studioflitsers moeten doen afgaan met mijn interne flits, met iets mindere resultaten als gevolg. Desondanks zaten er toch nog een deel mooie tussen. Alleen had ik nog wat last van "geel licht", weet iemand of dit ligt aan mijn witbalans (stond eerst op flash, daarna op daglicht) of misschien lag het aan het feit dat ik mijn interne flits gebruikte om de studioflitsers af te laten gaan?

    Ik ben ook benieuwd naar de reacties van digipics, die tot nu toe niet al te positieve commentaren had op mijn foto's. Ik heb deze keer heel goed gelet op de kadrage, valt het op?





    http://www.dennisclaes.be

  • #2
    Re: Stijn

    witbalans laat ik aan de kenners over.
    een tipje voor je is probeer eens de foto`s een bleek laag er over te zetten. daar zullen ze een stuk mooier op worden.

    foto nr 1 sokken aan vind ik pers. jammer .
    foto nr 3 vind hem te oud voor de beer.
    dus ga voor nr nr 2.

    grt frank

    Comment


    • #3
      Re: Stijn

      Ik denk dat Digipics gaat wachten tot zijn kalmeerpillen beginnen werken

      Trekt ge met uw D50 niet RAW? Dan is dat witbalansgedoe dikwijls snel verholpen.

      Comment


      • #4
        Re: Stijn

        Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
        Ik denk dat Digipics gaat wachten tot zijn kalmeerpillen beginnen werken

        Trekt ge met uw D50 niet RAW? Dan is dat witbalansgedoe dikwijls snel verholpen.
        lol

        Ik trek niet in RAW nee, neemt te veel plaats in en ik bewerk zelden foto's. In dit geval had het idd wel handig geweest als ik het wel gedaan had, maar ik hoop dat ik van dat geel licht af ben als ik mij een flitsontspanner gekocht heb ... Is het trouwens wel de witbalans? Zou het niet iets anders kunnen zijn?

        De studioflitsers waren trouwens ook niet helemaal optimaal, want ik had geleerd dat de flitsers op je achtergrond een stop hoger moeten staan dan de flitser op het model en met deze flitsers kon je alleen maar kiezen voor "volle kracht" of "halve kracht".
        http://www.dennisclaes.be

        Comment


        • #5
          Re: Stijn

          ik vind persoonlijk dat ie te gespannen kijkt, ziet er niet natuurlijk uit.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Stijn

            Oorspronkelijk geplaatst door s5034454
            en met deze flitsers kon je alleen maar kiezen voor "volle kracht" of "halve kracht".
            Dan zal het een heeeeeel lange studio geweest zijn, zodat je wat met de afstand van de flitsers kon variëren

            Comment


            • #7
              Re: Stijn

              Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
              Dan zal het een heeeeeel lange studio geweest zijn, zodat je wat met de afstand van de flitsers kon variëren
              Studio zelf was groot genoeg, de achtergrond niet. :P Ik denk dat de grondoppervlakte nog geen 3 meter lang was, het papier was bijna op.
              http://www.dennisclaes.be

              Comment


              • #8
                Re: Stijn

                Nog geen 3 m lang en het papier bijna op? Dat kan niet missen dan: ze hebben U de WC verhuurd!

                Comment


                • #9
                  Re: Stijn

                  lol, nee je begrijpt me verkeerd. De studio was een oude kippenschuur, dus zeker groot genoeg, maar het oppervlak op de grond dat ik had met het papier was nog geen 3 meter.
                  http://www.dennisclaes.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stijn

                    Oorspronkelijk geplaatst door s5034454
                    lol

                    Ik trek niet in RAW nee, neemt te veel plaats in en ik bewerk zelden foto's. In dit geval had het idd wel handig geweest als ik het wel gedaan had, maar ik hoop dat ik van dat geel licht af ben als ik mij een flitsontspanner gekocht heb ... Is het trouwens wel de witbalans? Zou het niet iets anders kunnen zijn?

                    De studioflitsers waren trouwens ook niet helemaal optimaal, want ik had geleerd dat de flitsers op je achtergrond een stop hoger moeten staan dan de flitser op het model en met deze flitsers kon je alleen maar kiezen voor "volle kracht" of "halve kracht".

                    oieoeieoei....

                    Zie niet goed wat een flitsontspanner aan de kleur kan doen...
                    Zal inderdaard wel beter en handiger werken zijn, maar denk niet dat er veel aan het resultaat verandert zou zijn..

                    Maar verkeerde kleur.... is verkeerde witbalans.

                    Of je zet eerst je balans goed, in je camera voor je begint te schieten.
                    Of je corrigeert achteraf, maar dan moet je in RAW schieten!!!
                    Profs schieten ook in Raw. En bewerking hoort gewoon bij digitale fotografie.
                    So get used to it.

                    Denk dat je beter eerst in kennis investeert, en dan je portefeuille uithaalt, om in materiaal te investeren. Je zal veel sneller progressie maken...
                    Het is niet het apparaat, maar wie er achter staat....

                    Vind trouwens dat bij alle fotos algemene scherpte ontbreekt.

                    Groeten
                    JO
                    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stijn

                      Tja, met witbalans kan ik idd nog redelijk wat bijleren. Ik heb geleerd dat je 'm gewoon op "daglicht" moet zetten, maar noch bij daglicht, noch bij "flash" kreeg ik het gewenste resultaat, terwijl een professionele fotografe met dezelfde instellingen als mij fotografeerde (ik een Nikon D50, zij een Nikon D70s), wel het gewenste resultaat haalde en zij fotografeerde wel met de flitsontpanner. Volgend weekend duik ik opnieuw de studio in, deze keer met een flitsontspanner, ik ben eens benieuwd ...
                      http://www.dennisclaes.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stijn

                        leuk geprobeerd... model leent zich tot meer...

                        maar dan...

                        foto's zijn alle 3 onscherp
                        witbalans is compleet verkeerd (heeft niks met ontspanner te maken)
                        en belichting is slecht... 2 eerste te donker en 3e uitgebrand

                        dus... ik wil de foto's van die "professionele fotografe" wel eens zien als ze dezelfde instellingen gebruikte


                        goeie raad... kijk goed rond...kijk naar andere foto's... let goed op... en probeer dan dingen...

                        Je moet toegeven...als je deze foto's vergelijkt met andere "studio" foto's op dit forum zal je wel een verschil zien...

                        Volgende keer beter
                        some toys 4 big boys
                        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stijn

                          Ja, kben zelf ook benieuwd naar de foto's van de fotografe, kheb ze alleen nog maar op haar schermpje kunnen zien. Ze gaat ze meebrengen naar de fotoclub, want ze heeft spijtig genoeg geen site. Ze waarschuwde alleen dat de achtergrond nooit helemaal wit kon zijn omwille van de beperkingen van de studioflitsers.

                          Verder zijn de foto's idd een beetje onscherp omdat ik zonder statief moest fotograferen (de fotografe had "the good spot", dus moest ik mij tussenin wriemelen ).

                          Ik kijk idd rond en wil zeker deze foto's niet vergelijken met het andere werk hier. Het was nog maar mijn eerste keer en heb deze keer vooral op het kadrage gelet. Volgende keer beter hoop ik.
                          http://www.dennisclaes.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stijn

                            Kheb net een mailtje gestuurd naar de fotografe of ze mss eens een foto van haar kan doormailen, dan zet ik die hier bij. (vanavond of morgen).

                            Maareuh ... ik bedenk net dat ik op een gegeven moment van de Nikon naar de Canon ben overgeschakeld en ik ben al niet meer zeker of die waarden nog hetzelfde waren ...? Ik ben zelfs niet zeker welke met de canon en welke met de nikon getrokken zijn ...
                            http://www.dennisclaes.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stijn

                              De verkleuring komt volgens mij niet van een verkeerde witbalans (voor studioflitsers witbalans op dachtlicht zetten).

                              Ik denk eerder dat dit komt door een onderbelichting.
                              Dit fenomeen komt dikwijls bij een full model foto (als de belichting tussen hoofd en benen 1 stop verschilt dan krijgen de benen een rodere kleur tegenover het hoofd.
                              In dat geval moet men de stand van de flitsers aanpassen (hoogte, afstand , grotere softbox).

                              In jou geval lijkt het erop dat je je camera niet juist hebt ingesteld.
                              Heb je het licht gemeten met een lichtmeter?
                              Juiste ISO ingesteld en diafragma?
                              Toestel op M en flitssync snelheid ingesteld? (1/125 is meest gebruikt).

                              Greetz
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X