Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stijlvol naakt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stijlvol naakt

    Nog eens een poging tot een stijlvol naakt. Hopelijk is het wat.
    Laat de reacties maar komen ;-)

    ISO 100
    F/4
    1/50S

    2 x YN560 door plu


    Origineel: http://www.neleendennis.be/images/co...2011_00_44.JPG

    Zwart-wit: http://www.neleendennis.be/images/bd...2011_09_41.jpg
    Last edited by Threesa; 15 juli 2011, 08:41. Reden: Update

  • #2
    Re: Stijlvol naakt

    Kweet niet wat dat ik moet zeggen, dus hou ik het bij
    Misschien komt het nog, maar het beeld staat mij aan!

    Comment


    • #3
      Re: Stijlvol naakt

      Oorspronkelijk geplaatst door Djamila Bekijk bericht
      Kweet niet wat dat ik moet zeggen, dus hou ik het bij
      Misschien komt het nog, maar het beeld staat mij aan!
      Blij dat het je bevalt ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Stijlvol naakt

        Pose en kadering spreken mij erg aan.
        Maar ik vind hem te donker en iets te rood/magenta. Als je hem 1 stop lichter maakt komt ie in mijn ogen mooier uit, en dan wat rood er uit, of zelfs Z/W
        In ieder geval een mooie plaat!
        Look, Aim, Point, Shoot, Retouch, Print.

        Comment


        • #5
          Re: Stijlvol naakt

          mooie pose/vormen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Stijlvol naakt

            Bedankt voor jullie reacties ;-)

            Ik heb een kleine update geplaatst, met minder rood.
            Het origineel staat in een link bij de originele post.

            Ook staat er een link bij voor de zwart-wit variant :-)

            Greets ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Stijlvol naakt

              Het is een zeer verdienstelijke poging, en zoals steeds bij artistiek naakt spreekt de zwart-wit versie mij het meest aan! Wat ik in de toekomst zou doen is trachten te werken met met gericht en ook harder licht. Ik doe dat met studioflitsen met een honingraad grid. Gericht licht kan je beter controleren, juist door de smalle bundel, en als je dan leert rekening te houden met de omgekeerde kwadraten wet, en gebruik gaat maken van het licht verval kan je plastisch omspringen met je licht. Ook nooit vergeten dat sluitersnelheid in een donkere studio bij het gebruik van flitsen niet echt van groot belang is !

              MVG, Jeff c.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Stijlvol naakt

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Het is een zeer verdienstelijke poging, en zoals steeds bij artistiek naakt spreekt de zwart-wit versie mij het meest aan! Wat ik in de toekomst zou doen is trachten te werken met met gericht en ook harder licht. Ik doe dat met studioflitsen met een honingraad grid. Gericht licht kan je beter controleren, juist door de smalle bundel, en als je dan leert rekening te houden met de omgekeerde kwadraten wet, en gebruik gaat maken van het licht verval kan je plastisch omspringen met je licht. Ook nooit vergeten dat sluitersnelheid in een donkere studio bij het gebruik van flitsen niet echt van groot belang is !

                MVG, Jeff c.
                Sluiterstijd is inderdaad niet van belang, omdat je flitser toch veel sneller is. Het is je diafragma die het hem doet ;-) Dus dat ken ik wel En de omgekeerde kwadratenwet ook: lichtintensiteit is 4 keer zo zwak als de afstand verdubbelt. Theorie ken ik dus

                Nadeel: ik heb enkel reportageflitsers en plu's, nog geen studioflitsers en honey grids etc... Ik zou het heel graag hebben allemaal, maar dan liefst ook een sponsor

                Qua persoonlijke smaak vind ik toch dat zacht licht beter bij deze pose past, dan gericht hard licht. Toch voor deze foto, maar ik zit vanavond in een gehuurde studio, dus misschien probeer ik het wel eens met gericht hard licht ;-) Alvast bedankt voor je reactie!

                Comment


                • #9
                  Re: Stijlvol naakt

                  mooie foto

                  Van de 3 foto's vind ik degene die zichtbaar is, de mooiste

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stijlvol naakt

                    Oorspronkelijk geplaatst door JordiC Bekijk bericht
                    mooie foto

                    Van de 3 foto's vind ik degene die zichtbaar is, de mooiste
                    Dank u ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stijlvol naakt

                      Ik vind nog steeds dat ie een flinke stop lichter mag hoor
                      Low-key is mooi, maar alles is onderbelicht hier.. Als je m 1 stop lichter maakt in photoshop of ander programma, dan komt ie veel mooier uit.
                      Als je het geen bezwaar vind wil ik het best even voor je voordoen
                      Look, Aim, Point, Shoot, Retouch, Print.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stijlvol naakt

                        Oorspronkelijk geplaatst door FrozenTimes Bekijk bericht
                        Ik vind nog steeds dat ie een flinke stop lichter mag hoor
                        Low-key is mooi, maar alles is onderbelicht hier.. Als je m 1 stop lichter maakt in photoshop of ander programma, dan komt ie veel mooier uit.
                        Als je het geen bezwaar vind wil ik het best even voor je voordoen
                        ga gerust je gang :-) ik kan het ook doen in lightroom, maar heb het niet gedaan, omdat dit echt het beeld was dat ik wou bereiken :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stijlvol naakt

                          Zoals nog een paar, vind ik persoonlijk het beeld iets te donker - althans de highlights. De grijze kleur op de billen en de rug vind ik niet zo aantrekkelijk om naar te kijken. Je hebt onmiddellijk het gevoel dat de foto onderbelicht is.

                          Het licht an sich en pose zit wel goed in elkaar. Alhoewel ook fan van iets harder, de middentonen zijn iets te overheersend.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stijlvol naakt

                            Nice
                            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                            BD1614BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stijlvol naakt

                              Alvast bedankt iedereen voor de nuttige opmerkingen!

                              Altijd leuk om anderen hun visie eens te horen en ook te kunnen meenemen naar volgende foto's ;-) Keep 'em coming, please ^^

                              Comment

                              Working...
                              X