Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spelen met een klant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spelen met een klant

    Meisje kreeg een fotoshoot voor haar verjaardag en ik mocht lekker klooien met make-up/haar/styling en PS.

    En jups.. ze was erg tevreden.

    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: Spelen met een klant

    hadden de personen die dit als cadeau gaven ook dergelijke fotoshoot in gedachten ? (ouders aan dochter ofzo?)
    Vind het een erg aparte, maar geslaagde, foto, ze straalt iets uit in haar blik... Alleen valt de gebreide sjaal/trui voor mij net iets te veel weg tegen de achtergrond. (het strak getrokken gedeelte boven haar armen). Kijk daar een beetje scheel op.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

    Comment


    • #3
      Re: Spelen met een klant

      En of die tevreden zal zijn..!
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Spelen met een klant

        Spijtig dat het spel beperkt blijft tot 2D hé..
        Knap portret; als dit één van de eerste shoots is voor het meisje.. Chapeau!

        Comment


        • #5
          Re: Spelen met een klant

          Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
          hadden de personen die dit als cadeau gaven ook dergelijke fotoshoot in gedachten ? (ouders aan dochter ofzo?)
          Vind het een erg aparte, maar geslaagde, foto, ze straalt iets uit in haar blik... Alleen valt de gebreide sjaal/trui voor mij net iets te veel weg tegen de achtergrond. (het strak getrokken gedeelte boven haar armen). Kijk daar een beetje scheel op.
          Nope hahaha.

          Maar voordat ik ga sjoeten wordt het eea besproken, met voorbeelden, en met het verzoek om te freestylen en te mogen gebruiken

          Maar om je gerust te stellen:

          heee Jorgen,
          wauw wat heb je ze mooi bewerkt zeg ben er echt super blij mee, haha het eerste wat me ouders zeiden was ' huh ben jij dat' ? ze vonden ze heel mooi!
          En wat super snel heb je dat bewerkt zeg heeel erg bedankt.
          Ik vond het heel leuk nog een keer super bedankt .


          Mbt sjaal.. ik zie het op deze gecalibreerde monitor niet. Mss anderen die daar ook last van hebben?
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: Spelen met een klant

            Behalve dat het weer een mooie plaat is vind ik ook de expressie heel sterk/apart. Morgen effe op m'n gekalibreerde monitor kijken voor die sjaal :-)

            Comment


            • #7
              Re: Spelen met een klant

              Sjaal is, op laptopmonitor, heel afhankelijk van de kijkhoek. Bij een goede kijkhoek geen problemen...iets te ver van boven (scherm te licht) en het wordt wat minder...
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: Spelen met een klant

                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                Sjaal is, op laptopmonitor, heel afhankelijk van de kijkhoek. Bij een goede kijkhoek geen problemen...iets te ver van boven (scherm te licht) en het wordt wat minder...
                Fotoberoordeling SC op een niet gecalibreerde monitor/laptop is imho not done.

                Beetje fotograaf weet dat een print er altijd anders uitziet dan op het scherm. (mits hij/zij weet wat hij doet)

                Desondanks probeer ik altijd die grenzen te waarderen (ook richting model) Ik heb vaker de vraag gekregen en dan bleek later op de foto dat het allemaal 200% meeviel

                Thanks folks
                Any input is welcome
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Spelen met een klant

                  Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  Fotoberoordeling SC op een niet gecalibreerde monitor/laptop is imho not done.
                  Wel als je er rekening mee houdt dat het scherm niet gekalibreerd is Met mijn gekalibreerde scherm zit ik niet op "mijn fijne plekje" op de bank

                  Maar als het zelfs op een niet gekalibreerd laptopscherm goed te zien is (zelfs op de netbook bekeken, ook geen problemen)
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spelen met een klant

                    Snap ik

                    Maar sommige mensen reageren op zaken die niks met de foto te maken hebben en meer met hun scherm.

                    (niet direct in dit topic hoor, maar meer algemeen )
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spelen met een klant

                      Snappum...
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spelen met een klant

                        Jorgen de sjaal lijkt aan de bovenzijde geblurd en valt daardoor inderdaad wat weg in de achtergrond. Onscherpte kan het imo niet zijn. Gisteren m'n eizo gecalibreerd, heeft daar trouwens geen invloed op.
                        Maar wat een verrassend fris idee heb je hier weer uitgespookt. Made me jealous...
                        De kennelijk moderne toning blijf ik verschrikkelijk vinden en zul je bij mij niet terugvinden...
                        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                        (BD1383NL)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spelen met een klant

                          Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                          Jorgen de sjaal lijkt aan de bovenzijde geblurd en valt daardoor inderdaad wat weg in de achtergrond. Onscherpte kan het imo niet zijn. Gisteren m'n eizo gecalibreerd, heeft daar trouwens geen invloed op.
                          Maar wat een verrassend fris idee heb je hier weer uitgespookt. Made me jealous...
                          De kennelijk moderne toning blijf ik verschrikkelijk vinden en zul je bij mij niet terugvinden...
                          hehehe
                          Nope niks geblurred hier. Tis een knip en plak ding met voor- en achtergrond pocahontasdingie.

                          De achtergrond is uiteraard verzacht (in dekking verminderd) maar no blur hier.

                          Uiteraard kan het zijn dat ik het niet goed gedaan heb. Das dan mooi klote
                          Ik weet ff niet hoe ik het anders moet doen grmbl.
                          Tips?

                          Uitknippen is nog steeds niet mijn sterkste kant ... damn.

                          Maar wat is er mis met de toning? joh... Henk toch
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spelen met een klant

                            Zie ik een gezicht en een wolf op de achtergrond? Leuk als variatie!
                            (Ik zou nog een béétje D&B aan haar schouder/rug, maar dat is wrss een of andere beroepsmisvorming van mij )

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spelen met een klant

                              Ik zie hier (op calibrated scherm) ook het bijna afvallen van de sjaal (?) in de achtergrond.
                              De toning is onderdeel van jou creativiteit en is jou expressie, ik heb er geen problemen mee.
                              Sterke plaat wel met die pose

                              Comment

                              Working...
                              X