Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

showcase waardig ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • showcase waardig ?

    Mijn eerste (sinds heel lange tijd) studio / Flitslicht poging. Wat vinden jullie ? graag commentaar en tips.


    Groeten, Bert

    Na de velen zeer gewaardeerde tips enkele subtiele wijzigingen aangebracht. Hoe istie nu ?


    Groeten, Bert
    Last edited by berto; 22 januari 2013, 17:56.
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

  • #2
    Re: showcase waardig ?

    croppen tot net boven de borsten.
    netjes gedaan met die bril.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: showcase waardig ?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      croppen tot net boven de borsten.
      Mee eens. Mooie vrouw, maar de belichting kan mij niet bekoren.

      Comment


      • #4
        Re: showcase waardig ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
        ... Mooie vrouw, maar de belichting kan mij niet bekoren.
        Ja, op zo'n charmante verschijning wil ik ook wel reageren. Of mag dat niet de reden zijn om een foto te beoordelen?

        Omdat haar ogen zo hoog in de foto zitten, was mijn eerste gedacht: "Oei, hij heeft een stuk van haar hoofd moeten afsnijden om de borsten in 't beeld te houden!"

        Door de wirwar van schaduwen in haar decolleté, wordt de inkijk helemaal vertroebeld. Ik ben dus ook te vinden voor de uitsnede die Bouk voorstelt.

        Het gelaat is redelijk goed belicht, aan de rechterkant een tikje te fel. Misschien kan je de foto in z'n geheel een beetje donkerder maken, om dat te temperen.

        Witte en zwarte puntjes (revers, haar, achtergrond, huid), vertellen mij dat er te weinig intentie was om een afgewerkt product te posten in Showcase.


        Mijn gedacht: herexamen.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: showcase waardig ?

          @ Berto,

          Alle opnames zijn showcase waardig als je zelf vind dat het zo is. Wie zou ik zijn om daarover te oordelen
          Maar verwacht je dan wel aan opmerkingen.

          Dit is een opname die ik rechtoe/rechtaan noem, en eigenlijk weinig spannend is om naar te kijken vanwege het gebrek aan diepte. Soms werkt het wel wanneer het model iets heeft. Zoals een karakterkop. Nu deze vrouw heeft ook uitstraling.

          Bij deze opname heb ik een probleem met de verhoudingen, de torso overheerst het beeld. Ik zou die gewoon vierkant croppen rond het hoofd (met hals en wat schouder). Dat zal de plaat vel sterker maken.

          De nabewerking heeft ook wat sporen nagelaten, en dan vooral rond de lach rimpels aan de mond, daar heb je wat aangewerkt maar steekt af tegenover de huid onder de ogen. Dus daar is nog wat werk aan.

          De bril heb je goed opgevangen (geen reflecties) en dat is niet altijd eenvoudig . Behalve wanneer er geen glas in zit

          Groet Flash
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #6
            Re: showcase waardig ?

            Mijn vraag bij het zien van je foto was onmiddellijk:

            wat heb je hier willen tonen?...een vrouw met toch wel een karakter kop, of twee borsten (die dan duidelijk minder karakter hebben,...sorry )

            Grtz, D.

            Comment


            • #7
              Re: showcase waardig ?

              Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
              .........

              Alle opnames zijn showcase waardig als je zelf vind dat het zo is. Wie zou ik zijn om daarover te oordelen
              omdat TS het duidelijk vraagt met zo,n titel.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: showcase waardig ?

                Bedankt voor de reacties, de commentaren en de tips. Daarvoor deed ik het. (de foto hier plaatsen)
                Ik ben het voor het grootste gedeelte met de opmerkingen eens. Probleem is dat je veel foutjes pas ziet als anderen je daarop wijzen.
                Zal me eens bezig houden met het "updaten" van de foto en die dan opnieuw plaatsen.

                Groeten, Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: showcase waardig ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties, de commentaren en de tips. Daarvoor deed ik het. (de foto hier plaatsen)
                  dat kan je beter in Beoordeling doen met alle gegevens erbij (exif en gebruikte lens).
                  en eventuele lichtopstelling.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: showcase waardig ?

                    Ik ben het toch niet helemaal eens met bovenstaande comments
                    Jos heeft wel een punt wat de borsten betreft, doe daar een stuk vanaf
                    en je krijgt een totaal ander beeld.
                    De crop in het hoofd net zoals de belichting op het gelaat zit naar mijn mening perfect.
                    De schaduw van de rever kan je beter laten komt meer naturel over.
                    Bij de volgende ga je dit zeker al een stuk beter brengen Berto ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: showcase waardig ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                      Ik ben het toch niet helemaal eens met bovenstaande comments
                      Jos heeft wel een punt wat de borsten betreft.....
                      ben niet mee..?
                      met welke bovenstaande comments ben je het dan niet eens.?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: showcase waardig ?

                        ben zelf niet helemaal gelukkig met mijn update. Zag er in LR voordat ik hem verkleinde een stuk beter uit. Dit probleem heb ik elke keer als het "subtiel" moet zijn.

                        Groeten, Bert
                        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                        www.bertofotografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: showcase waardig ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                          ben zelf niet helemaal gelukkig met mijn update. Zag er in LR voordat ik hem verkleinde een stuk beter uit. Dit probleem heb ik elke keer als het "subtiel" moet zijn.

                          Groeten, Bert
                          Nu zie ik vooral een extreem geblurde huid (slordig gedaan dan nog )
                          www.minnev.be
                          Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: showcase waardig ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                            Bedankt voor de reacties, de commentaren en de tips. Daarvoor deed ik het. (de foto hier plaatsen)
                            Ik ben het voor het grootste gedeelte met de opmerkingen eens. Probleem is dat je veel foutjes pas ziet als anderen je daarop wijzen.
                            Zal me eens bezig houden met het "updaten" van de foto en die dan opnieuw plaatsen.

                            Groeten, Bert
                            Hoi Bert, no wurry dat hebben we allemaal wel voor. Ikzelf heb regelmatig dat ik bepaalde foutjes gewoon niet zie. Pas wanneer er collega's op het forum er op wijzen dan valt mijn pixel... Update is veel beter, maar ik zou nog ietsje meer knippen onderaan tot juist onder de kneep in de kol van het colbert jasje.
                            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                            Comment


                            • #15
                              Re: showcase waardig ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                              Nu zie ik vooral een extreem geblurde huid (slordig gedaan dan nog ) :confsed:
                              kwam Vanmidag ook al even langs kijken zag het toen ook al. Het viel me toen mee dat niemand daar nog iets over gezegt had dus denk zal wel aan mij liggen...

                              Comment

                              Working...
                              X