Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Selfie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Selfie

    Graag jullie eerlijke mening over dit zelfportret.

    Opstelling is 1 softbox 70x70 boven in een traditionele beatydish opstelling, dus schuin op model en 1 reflector onderin.

    Foto is bewerkt op telefoon met photoshop express in combinatie met snapseed.

    Instelling camera: f11, 1/125, iso 100.

    Speedlight op 1/4 kracht

    Verstuurd vanaf mijn K01B met Tapatalk
    Canon EOS 6D + Canon EF 24-105 F4L, Canon EF 50mm 1.8, Tamron SP AF 2.8 Macro, Speedlight 430EXII
    You don't take a photograph. You make it - Ansel Adams

  • #2
    Re: Selfie

    Niet gemakkelijk om zoiets te maken denk ik. Ook vreemd dat je een foto op een schermpje van een smartphone bewerkt, maar soit. Je licht vind ik wel ok, mooi hoe de schaduw op beide kaken verschijnt, mooie catchlights in de ogen, geen reflectie in de bril. Je huid die wat glimt vind ik dan niet zo mooi, en op vlak van pose en expressie kan er volgens mij ook nog wel wat verbeterd worden. Buiten dat je hoofd er niet helemaal op staat lijkt het wat veel op een pasfoto, en je kijkt maar zielig hoor.

    Comment


    • #3
      Re: Selfie

      Foto is bewerkt op telefoon met photoshop express in combinatie met snapseed.
      Nu begin ik me toch af te vragen of dit werkelijk de toekomst is van fotografie ?

      Is men dan nog serieus met fotografie bezig ? of prutst men maar wat ? of is men dan Snapseeder ? of Smartphoner ? of een serieuze Retoucher (of net niet meer ?) ?

      D.

      Comment


      • #4
        Re: Selfie

        Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
        Nu begin ik me toch af te vragen of dit werkelijk de toekomst is van fotografie ?

        Is men dan nog serieus met fotografie bezig ? of prutst men maar wat ? of is men dan Snapseeder ? of Smartphoner ? of een serieuze Retoucher (of net niet meer ?) ?

        D.
        Ik begrijp je helemaal hoor, maar ik wou hier snel van een raw foto zien wat er mogelijk was. Ik plan nog een uitgebreide retouche met lightroom en mogelijk photoshop om de glimmende huid wat aan te pakken.
        Ik had zondagmiddag geen zin om nogmaals uren achter de pc te vertoeven als ik er al een hele week achter zit [emoji6]


        Verstuurd vanaf mijn K01B met Tapatalk
        Canon EOS 6D + Canon EF 24-105 F4L, Canon EF 50mm 1.8, Tamron SP AF 2.8 Macro, Speedlight 430EXII
        You don't take a photograph. You make it - Ansel Adams

        Comment


        • #5
          Re: Selfie

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
          Niet gemakkelijk om zoiets te maken denk ik. Ook vreemd dat je een foto op een schermpje van een smartphone bewerkt, maar soit. Je licht vind ik wel ok, mooi hoe de schaduw op beide kaken verschijnt, mooie catchlights in de ogen, geen reflectie in de bril. Je huid die wat glimt vind ik dan niet zo mooi, en op vlak van pose en expressie kan er volgens mij ook nog wel wat verbeterd worden. Buiten dat je hoofd er niet helemaal op staat lijkt het wat veel op een pasfoto, en je kijkt maar zielig hoor.
          Merci [emoji4] ik kijk meestal niet al te blij op foto's [emoji6]

          Wat betreft het smartphone verhaal, ik had via camera Connect van Canon de foto's al beoordeeld na het nemen. Daarom dat ik ook snel snel wat bewerkt had om te zien wat de mogelijkheden waren.

          Er komt nog een uitgebreide retouche... Ik had alleen geen zin meer om nog een zondagmiddag achter de pc te spenderen nadat ik er al heel de week achter zit,.



          Verstuurd vanaf mijn K01B met Tapatalk
          Canon EOS 6D + Canon EF 24-105 F4L, Canon EF 50mm 1.8, Tamron SP AF 2.8 Macro, Speedlight 430EXII
          You don't take a photograph. You make it - Ansel Adams

          Comment


          • #6
            Re: Selfie

            Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
            Nu begin ik me toch af te vragen of dit werkelijk de toekomst is van fotografie ?

            Is men dan nog serieus met fotografie bezig ? of prutst men maar wat ? of is men dan Snapseeder ? of Smartphoner ? of een serieuze Retoucher (of net niet meer ?) ?

            D.
            Alles heeft zijn plaatsje, Daniel. Of je nu voor of tegen de richtingen alles lijkt uit te gaan bent, toch kan je moeilijk ontkennen dat dit een 'pasfoto' overstijgt. vind dit cool gedaan.....wit tafeltje onder? boven een beautydish. pixel kwaliteit is ermbarmelijk. vind dit wel goed
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

            Comment


            • #7
              Re: Selfie

              De uitsnede kan mij niet bekoren.
              De lichtopstelling is naar mij bescheiden mening ook niet goed. Het licht staat veel te dicht en valt af tot en met.

              Maar los van deze versta ik je verhaal ook niet goed. Je bewerkt een foto op een smartphone????? WTF???? Je zet die online en zegt dan in verdediging dat de goede foto nog afgewerkt moet worden op pc?
              Was het niet verstandig om even te wachten dan?

              Comment


              • #8
                Re: Selfie

                Dan zie je weinig ...

                Comment


                • #9
                  Re: Selfie

                  Als ik goed zie ligt de scherpte niet echt op de ogen, maar meer op de neus en lippen ... en als dat correct is dan is er weinig aan te retoucheren (naar mijn gevoel).
                  Mvg Philip

                  Comment


                  • #10
                    Re: Selfie

                    Had je nu de uitleg over the making off er niet bijgeschreven dan had je deze negatieve comments vermeden denk ik.
                    Voor mij telt het resultaat en dat is een knap portret - goede uitdrukking - veel detail
                    Peter
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Selfie

                      Mogelijk is er wat scherpte verloren gegaan door de bewerkingen ... ik bekijk het opnieuw op groot scherm ... op de originele foto
                      Canon EOS 6D + Canon EF 24-105 F4L, Canon EF 50mm 1.8, Tamron SP AF 2.8 Macro, Speedlight 430EXII
                      You don't take a photograph. You make it - Ansel Adams

                      Comment


                      • #12
                        Re: Selfie

                        Het is een tweezijdend zwaard, dan had er waarschijnlijk andere kritiek gekomen, nu wordt er waarschijnlijk.

                        Ik bekijk het opnieuw hoor, 't zal interessant zijn om te zien wat het verschil is als ik 'm in de traditionele combo bewerk.
                        Canon EOS 6D + Canon EF 24-105 F4L, Canon EF 50mm 1.8, Tamron SP AF 2.8 Macro, Speedlight 430EXII
                        You don't take a photograph. You make it - Ansel Adams

                        Comment


                        • #13
                          Re: Selfie

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          De lichtopstelling is naar mij bescheiden mening ook niet goed. Het licht staat veel te dicht en valt af tot en met.
                          Het idee was een "moody" portret te maken vandaar de keuze voor de lichtafval.

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Maar los van deze versta ik je verhaal ook niet goed. Je bewerkt een foto op een smartphone????? WTF???? Je zet die online en zegt dan in verdediging dat de goede foto nog afgewerkt moet worden op pc?
                          Was het niet verstandig om even te wachten dan?
                          Ja, geduld is niet een van mijn sterkste kanten

                          Maar waarom zou je een foto NIET bewerken op een smartphone (als test) ... los van het feit of dat slim is, de mogelijkheden zijn er ... geldt hier ook niet zoals de boutade: de beste camera is diegene die je bij je hebt?

                          Ik wou ook gewoon zien wat mogelijk was met Canon Camera Connect.

                          Een eerste probleem was al dat het triggeren vanop camera connect m'n flash niet deed afgaan (vermoedelijk omwille van de goedkope RF602C trigger van Yongnuo, wat ik niet begrijp omdat het gewoon een trigger is ... en hij gaat wél via viltrox cable release/intervalometer)
                          Dus moest ik al via cable release laten afgaan met paar seconden vertraging.

                          Het is een leerproces. Ik heb hier veel uit geleerd ... rince and repeat ... is de volgende stap
                          Canon EOS 6D + Canon EF 24-105 F4L, Canon EF 50mm 1.8, Tamron SP AF 2.8 Macro, Speedlight 430EXII
                          You don't take a photograph. You make it - Ansel Adams

                          Comment


                          • #14
                            Re: Selfie

                            Zoals alles verandert (Boeddhistische wijsheid), zo verandert ook fotografie...... en ook fotografen...... en ook het materiaal en de software die gebruikt wordt......
                            Straatfotograaf in Antwerpen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Selfie

                              Niks mis mee om te bewerken via Snapseed, doe ik al jaren. Maakt dat iemand een slechte fotograaf? Denk het niet. Ik heb jaren geleden hier al eens voorgesteld om een smartphone categorie te maken onder "Fotohoek". De reden dat ik het forum nog zelden bezoek na die + 11 jaar is net omwille van de kritiek hierboven. Evolueer mee en leer in plaats van vast te houden aan wat ooit de norm leek.

                              https://www.macrumors.com/2017/09/07...iphone-covers/

                              Comment

                              Working...
                              X