Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schone slaapster

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • schone slaapster


  • #2
    Re: schone slaapster

    Mja, mijn reactie van gisteren is precies als de noorderzon verdwenen . (Moderator??)

    Newborn props zijn leuk, maar zolang je niet overdrijft. Naar mijn smaak is dit een foto van een prop met een baby en niet een baby met een prop. Het standpunt had ik ook wat anders ingenomen, iets meer gedraaid. Ik kijk nu gewoon recht op die hoed aan. De kleur zou ik ook nog wat bijschaven, het oogt nogal gelig/oranje, de huidskleur van de baby.
    Met welk licht is dit genomen? Vind het toch nogal 'hard' licht, niet in de zin dat je heel sterk afgelijnde schaduwen hebt, maar toch niet zacht genoeg voor newborn.
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: schone slaapster

      bedankt voor je reactie. Ik moet er wel bij zeggen dat dit mijn eerste newborn shoot is. Dus heb ik nog veel bij te leren. wat betreft de props heb je wel gelijk, het mag niet overheersen, de baby is hier van belang. Ik heb gewerkt met daglicht, maar de nabewerking is misschien wat overdreven.

      groetjes

      Comment


      • #4
        Re: schone slaapster

        Oorspronkelijk geplaatst door little miracles Bekijk bericht
        bedankt voor je reactie. Ik moet er wel bij zeggen dat dit mijn eerste newborn shoot is.
        Gedurfd om dan al direct in showcase te posten
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: schone slaapster

          Waar had ik het dan moeten posten?

          Comment


          • #6
            Re: schone slaapster

            Ik zie wat rare vlekken in de achtergrond, heb je daar wat aan gedaan? Kan eventueel ook aan m'n laptopscherm liggen natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Re: schone slaapster

              Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
              Ik zie wat rare vlekken in de achtergrond, heb je daar wat aan gedaan? Kan eventueel ook aan m'n laptopscherm liggen natuurlijk.
              Zie ik inderdaad ook, boven hoedje en nog wat vlekken boven baby ook.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: schone slaapster

                Ieder zijn goesting maar dat hoedje primeert hier inderdaad wel. De witbalans wel eens nakijken.
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: schone slaapster

                  Dit is mijn persoonlijke kijk op deze plaat , voor wat het waard is.

                  Mooi kindje , maar wat een carnaval gedoe. Voor mij draagt dat hoedje niets bij aan de plaat , integendeel het maakt het kitscherig.
                  Ik weet niet wat het is maar om de een of andere redenen willen velen hun kindjes inpakken en er een reeks attributen bijhalen .
                  Newborns zijn zo mooi op zichzelf dat niets dit kan verbeteren, dus ik zou al die attributen erbuiten laten. Speel met het licht en compositie en je zal een kanjer van een foto hebben zonder al die frullen.
                  Het bewijs is er, iedereen zit naar die frullen te kijken inplaats van het kindje.

                  Man wat ben ik blij dat ze mij enkel op een schaap velletje hebben gefotografeerd toen ik een newborn was.
                  Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                  Comment

                  Working...
                  X