Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sabrina

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sabrina



    Profieltje van een kersverse Miss !!

  • #2
    Re: Sabrina

    'k vind het wat plattekes belicht.

    Ik denk dat dergelijke belichting beter tot zijn recht komt in een zwart/wit.

    Comment


    • #3
      Re: Sabrina

      PSG heeft groot gelijk, van deze foto kan je een prachtige zwartwit foto maken. In kleur moet je het contrast sterk opdrijven en de helderheid wat verminderen.
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

      Comment


      • #4
        Re: Sabrina

        Oorspronkelijk geplaatst door tmh Bekijk bericht
        PSG heeft groot gelijk, van deze foto kan je een prachtige zwartwit foto maken. In kleur moet je het contrast sterk opdrijven en de helderheid wat verminderen.
        Als ik een zwartwitfoto wilde dan had ik die hier ook gepost maar dan zou ik mij de moeite gespaard hebben om het ganse geheel met lagen enzoverder te bewerken om een zachte foto te bekomen.
        Ik zie eigenlijk niet in waarom ik hier het contrast sterk zou opdrijven ??

        Comment


        • #5
          Re: Sabrina

          Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
          Ik zie eigenlijk niet in waarom ik hier het contrast sterk zou opdrijven ??
          Zacht contrast werkt beter in z/w vind ik. In kleur heb je beter meer contrast.
          In antwoord op uw vraag : Wil je persé kleur dan boost je het contrast beter.

          Comment


          • #6
            Re: Sabrina

            Vb dit heb ik er op vijf minuten van gemaakt :
            testje

            Toch contrast geboost hoewel het geen kleurenversie is.

            Zeg maar als ie weg moet.
            Wou gewoon een vb geven hoe je dit nog kan aanpakken in PP.

            Comment


            • #7
              Re: Sabrina

              De zw omzetting waar naar gelinkt wordt heeft voor mij nu veel te veel contrast.

              Ik vind de originele wel knap en dit model vraagt gewoon om kleur in deze plaat.
              Uitsnede bevalt me, mooie huidtinten, perfect scherp, zeer zachte schaduw onder kaaklijn en achter oor, model lacht spontaan en ziet er zeer ontspannen uit, make-up verzorgd aangebracht, ... Als ik dan blijf kijken, stoort enkel het stukje stof over de schouder na een tijdje, maar dan ben ik aan het muggeziften.
              http://www.kimschollaert.be
              http://www.fashionbelgium.be

              Comment


              • #8
                Re: Sabrina

                Belichting is absoluut niet te plattekes (sic).
                Gezien het hier om een profiel gaat en het model een zeer mooie uitstraling heeft vind ik de belichting volledig in harmonie. De bewerking kon mss wat beter ter hoogte van de slaap en het gedeelte boven het oog waar de "fleshcolor" wat te flets wordt. De overgang ter hoogte van de hals verraadt wel de leeftijd van het model (onvoldoende uitgewerkte make-up). Idem op onderkaak en voorhoofd, maar daar wel overdadige visagie.
                Camera ietsjes hoger had minder inkijk gegeven in neusopening.
                Gestreepte (gelaagde) achtergrond werkt m.i. wat storend.
                Samengevat: storingen zijn eerder te wijten aan onzorgvuldige make-up.

                Henri
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #9
                  Re: Sabrina

                  Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  Belichting is absoluut niet te plattekes (sic).
                  Die sic hoeft er echt niet bij hoor.
                  Het is hier een forum en geen universiteit. Dus spreektaal mag gerust.

                  Uw eigen stellingen als de waarheid verkopen, moet ook niet.
                  Merk mijn gebruik van termen als "ik vind, ik denk" op.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sabrina

                    mooi model, maar zou ze nog mooier vinden in een andere pose...

                    Canon & Tamron

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sabrina

                      Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                      Uw eigen stellingen als de waarheid verkopen, moet ook niet.
                      Merk mijn gebruik van termen als "ik vind, ik denk" op.
                      niet in de 1e zin

                      Comment

                      Working...
                      X