Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pure straatfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] pure straatfotografie

    in het kasteel van Gaasbeek was er een parade van dames met Venetiaanse maskers die door de straten van het park wandelden
    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]
    Last edited by D.B.D; 5 augustus 2019, 05:50.

  • #2
    Re: pure straatfotografie

    1) harde zon - storende achtergrond - geen flatterende gezichtsuitdrukkingen
    2) had de mooiste kunnen zijn van de 3 maar niks is scherp
    3) scherpte moet normaal gezien op meneer liggen want die is het kortste bij
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: pure straatfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      1) harde zon - storende achtergrond - geen flatterende gezichtsuitdrukkingen
      2) had de mooiste kunnen zijn van de 3 maar niks is scherp
      3) scherpte moet normaal gezien op meneer liggen want die is het kortste bij
      1die harde zon was mijn flitser off camera op manueel mijn vrouw hield die vast met een éénpoot statief, gezichtsuitdrukking ze kunnen niet altijd mooi zijn he (straatfotografie)
      2 ik werkte met grote opening de zelfde als bij de beelden met het model alleen die stond stil en hier wandelde ze vandaar die onscherpte (heel kleine DOF)

      Comment


      • #4
        Re: pure straatfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
        2 ik werkte met grote opening de zelfde als bij de beelden met het model alleen die stond stil en hier wandelde ze vandaar die onscherpte (heel kleine DOF)
        Ik vermoed dat je de onscherpte moet gaan zoeken in een te lage sluitertijd, niet in het diafragma in combinatie met de beweging.

        Comment


        • #5
          Re: pure straatfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
          Ik vermoed dat je de onscherpte moet gaan zoeken in een te lage sluitertijd, niet in het diafragma in combinatie met de beweging.
          sluitertijd 1/160 synchronisatie tijd werkte met flits, f 1.4 brandpunt 85mm afstand onderwerp normaal 4m
          Last edited by D.B.D; 6 augustus 2019, 18:54.

          Comment


          • #6
            Re: pure straatfotografie

            Ik vind niet echt een scherp punt, daarmee mijn veronderstelling. Met f1,4 is het wel een heel klein diepteveld, dan zou ik toch eerder voor iets hoger gaan bij een bewegende persoon. Als jouw redenering klopt, dan zou je scherpgesteld hebben en te laat gedrukt als de persoon al uit je DoF was. Dat zou continue AF en je onderwerp blijven volgen wel helpen (zoals bij dansvoorstellingen wel werkt).

            Comment


            • #7
              Re: pure straatfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
              Ik vind niet echt een scherp punt, daarmee mijn veronderstelling. Met f1,4 is het wel een heel klein diepteveld, dan zou ik toch eerder voor iets hoger gaan bij een bewegende persoon. Als jouw redenering klopt, dan zou je scherpgesteld hebben en te laat gedrukt als de persoon al uit je DoF was. Dat zou continue AF en je onderwerp blijven volgen wel helpen (zoals bij dansvoorstellingen wel werkt).
              ja dat heb ik niet gedaan, ik ben nog niet gewend met bewegende onderwerpen, f1.4 stond nog ingesteld voor de shoot aan kasteel van horst en ik had beter een kleiner diafragma gebruikt alles ging nogal snel en het is pas thuis dat ik het zag
              Last edited by D.B.D; 6 augustus 2019, 21:57.

              Comment


              • #8
                Re: pure straatfotografie

                Als dit de norm is voor showcase dan vrees ik het ergste voor BD.
                Plaats een foto pas wanneer die goed is en kom niet met de onzin dat u nog niet gewend ben met bewegende onderwerpen.

                Comment


                • #9
                  Re: pure straatfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Als dit de norm is voor showcase dan vrees ik het ergste voor BD.
                  Plaats een foto pas wanneer die goed is en kom niet met de onzin dat u nog niet gewend ben met bewegende onderwerpen.
                  bla bla ba wanneer eens constructieve commentaar?

                  Comment


                  • #10
                    Re: pure straatfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                    bla bla ba wanneer eens constructieve commentaar?
                    .......dat zal wel wat kunnen duren, jij gaat meteen in de verdediging en geeft de schuld graag aan anderen of aan je apparatuur
                    wees gewoon eerlijk en reageer niet direct op een lompe manier als je geholpen wil worden.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment


                    • #11
                      Re: pure straatfotografie

                      Ik ga hier een recente quote plakken van u. Beoordeel uzelf en uw foto's eens aan de criteria en regels die je zo graag aan anderen meegeeft

                      "ik zal je maar een beoordeling geven als de andere niet durven en ik vermoed de reden, de drie beelden voldoen nauwelijks aan een van de 6 criteria om een goed beeld te hebben ik zal ze nog eens opnoemen aan u om zelf eens een analyse te laten maken 1) van oppervlakkig naar diep. 2)van optisch naar tastbaar.3)van patroon naar idee. 4)van deel naar geheel.5)van opmerkelijk naar universeel. 6) van registratie naar origineel.

                      streng maar rechtvaardig"


                      Zelfkennis is het begin van alle wijsheid?

                      Comment


                      • #12
                        Re: pure straatfotografie

                        ik heb het grootste respect voor die mensen die de moeite nemen om te reageren op de posts van TS...en meer woorden wens ik daar niet vuil aan te maken.
                        nikon coolpix s9100

                        Comment


                        • #13
                          Re: pure straatfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                          Ik ga hier een recente quote plakken van u. Beoordeel uzelf en uw foto's eens aan de criteria en regels die je zo graag aan anderen meegeeft

                          "ik zal je maar een beoordeling geven als de andere niet durven en ik vermoed de reden, de drie beelden voldoen nauwelijks aan een van de 6 criteria om een goed beeld te hebben ik zal ze nog eens opnoemen aan u om zelf eens een analyse te laten maken 1) van oppervlakkig naar diep. 2)van optisch naar tastbaar.3)van patroon naar idee. 4)van deel naar geheel.5)van opmerkelijk naar universeel. 6) van registratie naar origineel.

                          streng maar rechtvaardig"


                          Zelfkennis is het begin van alle wijsheid?
                          je hebt gelijk, hoe kan je het weten

                          Comment


                          • #14
                            Re: pure straatfotografie

                            Als op foto nr 2 de dame mooi scherp in beeld had gestaan, was dit met het bokeh, de kleuren en het licht volgens mij een zeer mooie foto geweest.

                            Comment


                            • #15
                              Re: pure straatfotografie

                              Je wil bijleren maar het is nu al meer dan 2 jaar dat we op dezelfde fouten moeten kijken, ok, je kan een beetje traag zijn maar dat is wel al een hele tijd. Witbalans, scherpte, en absoluut niets te maken met straatfotografie.... zijn maar enkele dingen die je na al die jaren al zou moeten weten. Het is echt dweilen met de kraan open. Als dat showcase is dan vrees ik inderdaad ook voor de toekomst van BD.
                              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                              Comment

                              Working...
                              X