Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plechtige Communie kaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Plechtige Communie kaartjes

    Volgende week moet ik 3 opdrachten afleveren van communiekantjes.
    Ben nog volop bezig met bewerkingen en vraag me af of ik goed bezig ben.
    Graag kommentaar en advies gevraagd.
    De foto's zijn hier op mijn fotopic te vinden en hierbij al enkele voorbeelden.
    Is er soms ook iemand die weet waar je online buitenmaat foto's kan bestellen, nl 15*15 of waar die aan een goede prijs kunnen geleverd worden?
    De beste prijs dat ik heb kunnen vinden is 90 cent per stuk en das niet bepaald een prijsje

    Kimberly



    Lindsay



    Lenny

    Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
    Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

  • #2
    Re: Plechtige Communie kaartjes

    ik vind het lettertype/schaduw niet goed, zeker bij de eerste. je wordt er ziek van, en zo ga je denken dat de foto's slecht zijn, of het concept. ik zou dat dus veranderen.

    voor de rest(foto&compo): zeer goed bezig

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Plechtige Communie kaartjes

      maar er een 15/20 van bij foto.com en knip er 5 cm af, slechts 25c per foto

      Comment


      • #4
        Re: Plechtige Communie kaartjes

        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
        ik vind het lettertype/schaduw niet goed, zeker bij de eerste. je wordt er ziek van, en zo ga je denken dat de foto's slecht zijn, of het concept. ik zou dat dus veranderen.

        voor de rest(foto&compo): zeer goed bezig
        Hola Ajuin !
        Meestal kan ik u wel bijtreden, doch hier hier.
        Kwestie om eens af te wijken van het spoor !
        Ik vind de tekst wel geslaagd !
        Heb trouwens al veel prentjes de revue zien passeren, en moet zeggen dat deze zeer geslaagd zijn.
        Voorkeur gaat wel naar 1 en 2, 3 iets minder voor kaartje (maar wel goed gepsshopt !)

        Yvan
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

        Comment


        • #5
          Re: Plechtige Communie kaartjes

          ik heb hier op mijn scherm de indruk dat bij het eerste kaartje er verschillende lijndiktes zijn voor de kaderranden weet echter niet of dit gezichtsbedrog is of daadwerkelijk ook zo is...

          foto van jongen aan het skaten vind ik niet ok omdat z'n haar niet echt goed zit maarja zolang hij het maar 'cool' vind

          positie van de tekst op het laatste kaartje zeker herbekijken zoniet andere compositie zoeken !!!

          Comment


          • #6
            Re: Plechtige Communie kaartjes

            Nr 1 , te strak, al die kadertjes te geordend, tekst iritant
            Nr 2, Ziet er goed uit, voor mij houden zo
            nr 3, Perfekt, niets haar zit niet goed, alleen tekst misschien andere letters

            gr. John
            www.sportactiefoto.nl

            Comment


            • #7
              Re: Plechtige Communie kaartjes

              1 en 2 vind ik top, met het derde kan ik mij moeilijk verzoenen, langs de ene kant te speels tegenover te gemaakt langs de andere kant.
              1 vindt ik goed, strak gelijnd, enkel de tekst bevalt mij minder, ik zou schaduw weglaten.
              2 is bijna perfekt, mooi speels, de overlappingen zijn goed maar zou de kaders aan de zijkant niet aansnijden, binnen de foto laten vallen, 1 à 2 mm binnen de kadrage.
              Sony A7III & Sony A7 RIII
              Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

              Comment


              • #8
                Re: Plechtige Communie kaartjes

                Ge ziet hoe smaken verschillen hé?
                Ook ik ben op dit moment bezig met kommuniekaartjes en weet hoe moeilijk het is.toch vind ik de eerste de minst mooie.
                Veel te druk, veel te veel foto's.
                De laatste vind ik daarentegen gewoon prachtig gedaan.
                En zijn haar? ja hij is niet roger moore hé dat zijn haar altijd schoon lag na een strijd.
                diene gast is aan skaten, hoe kan zijn haar dan mooi liggen?
                de laatste vind ik de max.
                knap gedaan.

                Comment


                • #9
                  Re: Plechtige Communie kaartjes

                  Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de tweede.
                  Ook mooi lettertype.

                  hesy.be
                  BD0319BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Plechtige Communie kaartjes

                    Ja smaken verschillen inderdaad,

                    Mijn voorkeur gaat uit naar nummer 1 een duidelijke structuur, stijlvol en de meest rustgevende van de 3(!!) alleen het lettertype kan beter.

                    De andere zijn voor mij veel te druk, nummer 2 kan er nog door misschien de kaders van de foto's iets dikker maken, maar 3 zeker niet.


                    mvg
                    D
                    http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Plechtige Communie kaartjes

                      1. mooi strak, leuke plaatjes, alleen zou ik wat meer blur toepassen op de schaduw van de letters of een lichtere kleur kiezen, nu komt het storend over.

                      2. losser qua structuur maar ook geslaagd. Door de donkere achtergrond komt de harde schaduw van de letters hier minder storend over.

                      3. ik weet niet echt wat me niet zo bevalt in deze, de foto's lopen perfect in elkaar over maar ik word er niet wild van, is de achtergrond te druk, waren de 2 foto's beter van plaats omgewisseld (kijkend naar een jump, dus naar elkaar toe ipv van elkaar weg), liever een ander stoerder zwaarder lettertype, ontbreekt er een kader ??? ik zou het niet echt kunnen omschrijven. Maar voor mij ontbreekt er toch iets.

                      Hopelijk heb je iets aan deze commentaren.
                      En over smaken en kleuren daar valt uren over te discussiëren
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Plechtige Communie kaartjes

                        Bedank voor de vele reacties.
                        De getoonde foto's zijn er eigenlijk maar 3 uit een serie van 31 en had gehoopt ook wat reacties gehad van de foto's uit het album hier in mijn fotopic , Daartussen zitten de betere, ......naar mijn mening dan
                        Wel leuk dat er zoveel uiteenlopende meningen zijn en dan vooral over foto 1.
                        Ik moet er wel aan toevoegen dat deze foto niet is gemaakt als foto prentje, maar als vergroting om aan de muur te hangen in opdracht van ouders van communiekant. Dus de compo was specifiek zo gevraagd en in sephia, en blijkbaar in de smaak gevallen want ouders van andere meisje wilden er ook zo één.
                        Ik moet wel zeggen dat een meisje als communikant een veel dankbaarder onderwerp is als een jongen. Met een 12 jarige jongen kan je moeilijk nog naar naar een speeltuin
                        Das meestal sport en aktie en dus moeilijker om compo van te maken. Je kan honderden skate akties vastleggen, maar door de aktie krijg je bijgevolg het gezicht niet in beeld, en dan moet je het ook nog eens op kaartje groot en centraal overbrengen. De meeste pro's doen niet eens de moeite om met communiekantjes naar een echte skate-ramp te gaan.
                        Ze houden het voor dergelijk onderwerp bij studio fotografie en brengen de aktie wel tot leven met PS en technisch is dat dan wel top ,zoals je dat van hen mag verwachten, maar de realiteit is dan wel helemaal zoek.
                        Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                        Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Plechtige Communie kaartjes

                          Oorspronkelijk geplaatst door domibal
                          De meeste pro's doen niet eens de moeite om met communiekantjes naar een echte skate-ramp te gaan.
                          Ze houden het voor dergelijk onderwerp bij studio fotografie en brengen de aktie wel tot leven met PS en technisch is dat dan wel top ,zoals je dat van hen mag verwachten, maar de realiteit is dan wel helemaal zoek.
                          Je bedoelt dat ze iets doen zoals deze (skater in studio) of deze (bijgewerkte beweging). Ik vind ze toch beter dan die van Lenny. Just my opinion
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Plechtige Communie kaartjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                            Je bedoelt dat ze iets doen zoals deze (skater in studio) of deze (bijgewerkte beweging). Ik vind ze toch beter dan die van Lenny. Just my opinion
                            Nee, ik bedoel niet echt zoals jou voorbeelden daar die wel realistisch zijn, al moet ik wel zeggen dat ik ze beide VRESELIJK vind, zo braafjes, echt van die cliché fotootjes waar er 13 van zijn in een dozijn, weinig origineel dus en al zeker niet geschikt voor een 'plechtige' communikant. Geef toe, dat kan je toch moeilijk "skaten" noemen he! Heb jij zo'n 12 jarige gastjes al eens bezig gezien op een ramp? Wel, de uitdaging en tegelijk de kunst is dat duidelijk en origineel op papier te zetten en ik heb dat geprobeerd, waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het mij gelukt is maar dan vind ik dat toch al wel beter.
                            Maar wat ik bedoel ben ik nog niet zo meteen tegengekomen op het net, eerder wat vaak te zien in de vitrines van de vakman.
                            Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                            Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Plechtige Communie kaartjes

                              Oorspronkelijk geplaatst door domibal
                              Geef toe, dat kan je toch moeilijk "skaten" noemen he!
                              Daar heb je zeker gelijk in. Het is poseerwerk.

                              Oorspronkelijk geplaatst door domibal
                              Heb jij zo'n 12 jarige gastjes al eens bezig gezien op een ramp?
                              Ja hoor, daar zit beweging en schwung en stoerheid in maar ik heb er wel nog geen gezien met hagelwitte hemden of andere communiekleren.

                              Maar ik ben met je akkoord dat het niet makkelijk is om voor jonge gasten een coole en niet te stijve portfolio te maken...
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment

                              Working...
                              X