Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 29

Discussie: pink lady

Standaard pink lady

Studente had een beeld nodig voor een affiche van het gekende appelmerk.
    Helaas wou het model niet zonder lingerie... we roeien met de riemen die we hebben.
    Comments meer dan welkom.

D80 & 50 f1.4

Standaard Re: pink lady

beetje mijn bedenking met/bij deze opname:.
    waarom zo gekleed, Eva was naakt tijdens het eten van De appel.
    als ze niet naakt wil, dan liever geen namaak?
    waarom geen hele appel ipv van zo,n mootje?
    titel ontgaat me?
    opname wel leuk maar......
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    titel ontgaat me?
    grt,bouk.

En hier heeft Bouk op ieder punt gelijk!

titel ontgaat me?
    pink lady is het appelras veronderstel ik
    11-300mm
    jeff heylen

Studente had een beeld nodig voor een affiche van het gekendeappelmerk.
    ik dacht aan een gekend appelmerk die een affiche nodig heeft van een onbekende studente
    ben hier nu niet echt in thuis maar, imho, is die pink lady maar een klein appelke(volgens ik zie op je foto).
    ik denk dat het de bedoeling is dat het product uit de foto komt, en dat vind ik hier niet terug.
    voor mij draait het model ook haar ogen veel teveel weg( teveel wit) of smaakt die appel dan niet lekker??
    Mvg
    Ronny
    gewoon een canonneke

titel ontgaat me?
    grt,bouk.
    Bouk, dat jij Eva ziet of wil zien, is dan weer jouw interpretatie.

Dit is geen christelijk geïnspireerd beeld, Eva heeft er niets mee te maken. Maar ik snap natuurlijk de logische link. Waarom zo gekleed? Zij was het model bij de studente. En het model wou het topje niet afdoen, dusja...

Wat bedoel je met namaak? De bh weg shoppen? Als je dat perfect weet te doen, zonder dat het opvalt, be my guest. Maar nogmaals, dat ze topless moet zijn, is weer jouw link met Eva. Dit is nu eenmaal een meisje in lingerie die een stukje appel eet. Stukjes appel worden ook door meisjes in jeans gegeten enzo

Het stukje appel was de keuze van de studente, niet van mij. Maar ik kan me er wel in terugvinden.
    Een hele appel zou volgens mij ook teveel aan Eva doen denken, is beetje voorspelbaar en zou bovendien de helft van haar gezicht bedekken. Een stukje vond ik persoonlijk subtieler en sensueler.

Pink Lady is inderdaad het merk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Wat bedoel je met namaak? De bh weg shoppen? Als je dat perfect weet te doen, zonder dat het opvalt, be my guest. Maar nogmaals, dat ze topless moet zijn, is weer jouw link met Eva. Dit is nu eenmaal een meisje in lingerie die een stukje appel eet. Stukjes appel worden ook door meisjes in jeans gegeten enzo

Als we de link met "Eva" dan niet 'mogen' leggen, of tenminste, als de link niet zo bedoeld is... waarom in godsnaam een appel eten in lingerie? Daar snap ik dan ook het punt niet van. En je zegt het zelf: het model wou haar bh niet af doen. Dan was er toch wel een link tussen het volledig naakt zijn en de appel eten? En dan komt Eva weer in beeld.

In plaats van zo'n zwarte bh dat in dit geheel tussen wal en schip zit, had ik het model een wit, luchtig hemd aangedaan (zonder bh eronder), een ventilator erop gezet en haar zwoel in het stukje appel laten bijten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
    In plaats van zo'n zwarte bh dat in dit geheel tussen wal en schip zit, had ik het model een wit, luchtig hemd aangedaan (zonder bh eronder), een ventilator erop gezet en haar zwoel in het stukje appel laten bijten.
    Second that opnion! 2 roze zwoele lippen die in een sappige pink lady bijten waar de condensatiedruppels nog op liggen als de appel juist uit de frigo komt, dat had er voor mij ook beter uit gezien.
    Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den Tom Bekijk bericht
    Second that opnion! 2 roze zwoele lippen die in een sappige pink lady bijten waar de condensatiedruppels nog op liggen als de appel juist uit de frigo komt, dat had er voor mij ook beter uit gezien.

You've seen the light!

Als we de link met "Eva" dan niet 'mogen' leggen, of tenminste, als de link niet zo bedoeld is... waarom in godsnaam een appel eten in lingerie? Daar snap ik dan ook het punt niet van
    Waarom een appel eten topless? Gebeurt dat dan vaker? Staat dat in de handleiding die je krijgt bij een kistje appelen?

Het wordt precies niet duidelijk.
    Ik herhaal mezelf nog eens. Ik was de fotograaf, de studente was de opdrachtgeefster en die koos voor het stuk appel en het model (dat die lingerie droeg en het niet van plan was om uit doen, logisch ook het appelmerk richt zich tot breed publiek, geen mannen tussen 18 & 35jaar).

Wat heb ik aan opmerkingen over wat de foto zou kunnen zijn, ipv over wat hij is met zaken die ik kreeg om mee te werken?

Ik vind het heel heel jammer voor jullie dat het geen stereotiep Eva portret was volgens de regels van Het Eva Portret, maar het is nu eenmaal zo.

Dus op de setting mogen we geen commentaar geven, want dat is het idee van iemand anders. Iets anders dan: ik vind het een eigenaardige houding om een appel te eten. Ik eet geen appels boven m'n schouder.
    En ik zou precies een beetje lager standpunt gekozen hebben.
    En een extra lichtje op de haren ?

ze had mss de bandjes kunnen laten zaken en net tot boven de bh kadreren,
    dan had iedereen het raden naar....

greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Altijd moeilijk om opdrachten uit te voeren. Lastiger vind ik het om de boodschap goed over te brengen.
    Als het om appels gaat (als reclame) had ik zelf een wat meer commercieel uitgangspunt gezocht.
    Plaat ansich best leuk, maar boodschap niet duidelijk genoeg voor mij.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    Altijd moeilijk om opdrachten uit te voeren. Lastiger vind ik het om de boodschap goed over te brengen.
    Als het om appels gaat (als reclame) had ik zelf een wat meer commercieel uitgangspunt gezocht.
    Plaat ansich best leuk, maar boodschap niet duidelijk genoeg voor mij.
    Zoals de meeste reclame, en dan zeker die voor appelen, zit er niet echt veel boodschap in, meer het creëren van sfeer of associaties. Het moest verleidelijke foto zijn met een stukje appel, ook zin krijgen in dat stukje appel etc...

Er komt natuurlijk nog tekst en slogans etc.. maar dat was dus het werk van de studente, ik ben geen copywriter

Vind het wel treffend dat bijna niémand ook maar iets zegt over de belichting, het stukje appel en het model was snel beslist, maar aangezien het niet in een studio genomen is, kroop alle energie in de belichting.

Nee, het moest een Eva portret geweest zijn. Tja...

Ik herhaal mezelf nog eens. Ik was de fotograaf, de studente was de opdrachtgeefster
    OK.. je hebt helemaal gelijk, de opdrachtgeefster is hier er de schuld van, dat deze opname niet zo geslaagd is, of op zijn minst niet zo aanslaat, en niet jij als fotograaf!!
    grt,bouk.

Ik ben geen kenner van de 'pink-lady', maar het 'vlees' van de appel hoort er toch redelijk wit (of tenminste lichtgeel) uit te zien om hem appetijtelijk te laten overkomen?

Guy

Vind het wel treffend dat bijna niémand ook maar iets zegt over de belichting, het stukje appel en het model was snel beslist, maar aangezien het niet in een studio genomen is, kroop alle energie in de belichting.
    OK, here we go...

vind het licht niet helemaal dat : groezelig geel in 90 % van de plaat (kan nog wel) en vervolgens een witte schijn/zweem op haar rug ?? Haarlicht had het (bijna) dichtlopen kunnen voorkomen.

Ik vrees dat dit weer niet is wat je graag wil horen... (het is ook alleen mijn mening).

Kritiek is soms moeilijk te verteren (voor iedereen trouwens), maar ik zou er toch beter naar luisteren want heel de setting had een stuk beter gekund binnen de opdracht...
    En voor mij moet het geen klassiek Eva beeld zijn, maar bekijk de tips die je krijgt en kijk zelf kritisch naar je beeld : spreekt het jou echt aan ??? Mij niet, sorry...
    Groeten Dirk
    Website : http://www.gakrid.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
    vind het licht niet helemaal dat : groezelig geel in 90 % van de plaat (kan nog wel) en vervolgens een witte schijn/zweem op haar rug ?? Haarlicht had het (bijna) dichtlopen kunnen voorkomen.
    Groezelig geel? Belichting was met gloeilampen en de witbalans zit quasi helemaal goed. Ivm witte schijn geef ik je wel gelijk, waarschijnlijk van een reflectie van het materiaal dat we gebruikten om alles zwart te maken errond.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
    Kritiek is soms moeilijk te verteren (voor iedereen trouwens), maar ik zou er toch beter naar luisteren want heel de setting had een stuk beter gekund binnen de opdracht...
    En voor mij moet het geen klassiek Eva beeld zijn, maar bekijk de tips die je krijgt en kijk zelf kritisch naar je beeld : spreekt het jou echt aan ??? Mij niet, sorry...
    Maar wat ben ik met kritiek op de setting en de accesoires.... op iets waar ik niets mee te maken had? Leg mij dat eens uit, echt. Moet ik dan opdrachten weigeren ofzo? Ik dacht het niet. Wees toch eens 3sec redelijk.

Bij een andere foto zeggen de comments "ja dat is niet simpel, zo in opdracht werken" en "je hebt er het beste van gemaakt" en hier krijg ik vooral kritiek op dingen waar ik niet over beslist heb, maar wel moest fotografen. Toch niet moeilijk om mijn standpunt te snappen.

OK.. je hebt helemaal gelijk, de opdrachtgeefster is hier er de schuld van, dat deze opname niet zo geslaagd is, of op zijn minst niet zo aanslaat, en niet jij als fotograaf!!
    grt,bouk.
    Bouk, jongen, lees toch eens wat ik neerschrijf. Ik reageerde op jouw puntjes die je opsomde. En dat waren stuk voor stuk puntjes waar ik geen inbreng in had. Het meisje zoals je hier ziet, mét zwarte bh én met stukje appel, dàt kreeg ik voor mij en moest ik fotograferen op een studentenkot. Zo werkt het vaak nu eenmaal. Ik heb m'n eigen appels niet mee in m'n fototas, ik ben geen devoot fan van Eva en ik scheur ook geen bh's van van het lijf bij meisjes omdat ik weet dat BD dat liever zou zien.

De studente wou de foto zo en zo en met dat en dat. Ik poseerde het meisje, zorgde voor geïmproviseerde belichting en drukte af.
    Laatst gewijzigd door caleido; 1 september 2009 om 13:22

Wat wil je dan eigenlijk dat we zeggen? Dat je goed hebt scherp gesteld (bijna: voor mij mocht die foto best nog wat scherper zijn) en goed op de knop hebt gedrukt?
    De belichting: ook ik vind het model te geel en de haren te fel in de achtergrond opgaan.

En sorry, maar als fotograaf wil je toch een beeld scheppen, een mooie plaat? In dit soort van platen hoort naar mjn gevoel de styling, de setting, de attributen, de pose etc.. integraal tot het beeld. En dat vind ik hier niet geslaagd.

Verlicht ons anders eens: leg ons eens uit waar jouw meerwaarde in dit shot zit en waarom jij vindt dat het in showcase hoort?

(...)en ik scheur ook geen bh's van van het lijf bij meisjes omdat ik weet dat BD dat liever zou zien.
    Je begon er zelf over En ik denk dat iedereen daar uit kon lezen dat je liever ook geen lingerie had gezien en iets met roeien met de riemen ... Dus nu niet ons de schuld geven
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

In het vervolg geen BH, en laat die pink ladies maar eens zien
    Canon 450D

[QUOTE=caleido;2385890] Moet ik dan opdrachten weigeren ofzo?

ja.. want jij als fotograaf wordt er hier op BD op afgerekend.
    jij zet je opname hier neer.
    jij wil feedback/comment.
    mij interesseert het niet wat een/het model wil, ik kijk naar het plaatje en beoordeel diegene die de opname heeft gemaakt.
    grt,bouk.

Caleido, ik heb zo een beetje de indruk dat je jezelf graag uit de wind zet.
    "Ik fotografeerde in opdracht, de setting komt van de opdrachtgeefster, het model wou haar bh niet af doen"...

Als ervaren fotograaf zijnde kon je op z'n minst met jouw inzichten de message overbrengen die 95% van de reakties hier uitmaken. Je kon verschillende zaken suggereren tov je opdrachtgever & model... Onderliggend voel ik namelijk ook aan dat jij zelf niet zo 100% tevreden bent over de foto, maw, moest het alleen aan jou gelegen hebben, dat je toch een paar zakens anders zou aanpakken.

Als je van je "eigen" foto voldoende afstand zult kunnen nemen, zul je toch ook een beetje moeten toegeven dat dit echt niet een superplaat is, he?

De kritieken zijn misschien wat stereotiep, maar ik vind dat Madmax toch (weer) de juiste visie en perspectief aanbrengt.

Verder zie ik weer hetzelfde als op die andere thread: voortdurend excuses.
    Kan gerust dat er uitdagingen waren aan de belichting maar als fotograaf staan wij constant voor uitdagingen, en moeten we vaak creatieve oplossingen zoeken.

In showcase breng je evenwel uw beste beelden en geen beelden die goed zouden zijn als het model wat meer wou meewerken, als het licht wat beter had gezeten, als ik de verkeerde lens niet had meegebracht, etc etc...
    Hier telt enkel het beeld.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    Je begon er zelf over En ik denk dat iedereen daar uit kon lezen dat je liever ook geen lingerie had gezien en iets met roeien met de riemen ... Dus nu niet ons de schuld geven
    Helemaal niet, ik begon er zelf over omdat ik 100% zeker wist dat de eerste commentaar daarover zou gaan. BD is relatief voorspelbaar op dat vlak. En ik heb gelijk gekregen
    De bedoeling was dat niet alles over de bh zou gaan, maar over andere dingen waar ik wel controle over had.

Caleido, ik heb zo een beetje de indruk dat je jezelf graag uit de wind zet.
    "Ik fotografeerde in opdracht, de setting komt van de opdrachtgeefster, het model wou haar bh niet af doen"...

Als ervaren fotograaf zijnde kon je op z'n minst met jouw inzichten de message overbrengen die 95% van de reakties hier uitmaken. Je kon verschillende zaken suggereren tov je opdrachtgever & model... Onderliggend voel ik namelijk ook aan dat jij zelf niet zo 100% tevreden bent over de foto, maw, moest het alleen aan jou gelegen hebben, dat je toch een paar zakens anders zou aanpakken.
    Ja natuurlijk, als het aan mij lag, zat ik in een volledig uitgerust studio met een hele kast aan bh's. Maar zo was het niet.
    Kijk dat jullie liever een volledige appel wilden zien, jullie recht. Maar de studente wou dat niet en ik begreep haar standpunt. Zoals ik al zei, ik vond een stukje origineler, je ziet het meisje dan bijten, haar tanden en lippen in een sappig stukje appel zetten etc... etc...

Ik voelde niet de dwang om toch aan te dringen op een volledige appel, heb beeld werkt naar mijn mening evengoed met een stukje. Het maakt het net anders. Maar zeker niet lelijker.

mij interesseert het niet wat een/het model wil, ik kijk naar het plaatje en beoordeel diegene die de opname heeft gemaakt.
    grt,bouk.
    Akkoord, maar beoordeel dan ook wat ik gemaakt heb en niet wat ik niét gemaakt heb (lees: niet gekozen). Ik weet 100 voorbeelden hier in de SC waar ik evengoed kan zeggen dat aspect x of y slecht gekozen was, maar waar de fotograaf geen invloed op had.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    De kritieken zijn misschien wat stereotiep, maar ik vind dat Madmax toch (weer) de juiste visie en perspectief aanbrengt.

Verder zie ik weer hetzelfde als op die andere thread: voortdurend excuses.
    Kan gerust dat er uitdagingen waren aan de belichting maar als fotograaf staan wij constant voor uitdagingen, en moeten we vaak creatieve oplossingen zoeken.

In showcase breng je evenwel uw beste beelden en geen beelden die goed zouden zijn als het model wat meer wou meewerken, als het licht wat beter had gezeten, als ik de verkeerde lens niet had meegebracht, etc etc...
    Hier telt enkel het beeld.
    Welke excuses? Denk je dat ik lieg misschien? Als ik zeg dat de studente het zou wou, dan is dat zo, het was háár eindwerk, zij koos het model en de appel. En had geen studio ter beschikking.
    Als iemand zegt: "Jammer van de bh." Dan ga ik toch niet reageren met "ja je hebt gelijk een slechte keuze van mij", als dat géén keuze was van mij? Dan moet je mij toch niet beschuldigen van excuses zoeken of niet tegen kritiek kunnen?

Persoonlijk en omdat ik de omstandigheden ken en de positieve feedback die ik elders en van de studente kreeg, vond ik het beeld wél SC waardig, anders zou ik het hier niet posten. Het is een boutade, maar ik zie in de SC soms wel ander materiaal passeren.

Velen gaan er beetje vanuit dat een fotograaf bij alle opdrachten carte-blanche krijgt en altijd de middelen en mogelijkheden heeft om perfectie te bekomen.

Ik zie persoonlijk ook niet waarom een stukje ipv een hele appel en een bh - waar de meeste kritiek hier overgaat - het beeld per direct SC onwaardig zou maken.

Meer valt er niet meer over te zeggen van mijn kant. Vind het wel spijtige zaak dat mijn foto beoordeeld is op iets wat hij niet is en ik ook niet pretendeerde dat het was: een studioshoot waar ik alles kon beslissen.
    Zelf probeer ik altijd eerlijke commentaar te geven.
    Laatst gewijzigd door caleido; 2 september 2009 om 11:34

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. pink lady
    Door krulle in forum Mensen
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 27 juli 2009, 11:34
  2. pink lady heart
    Door lilybie in forum Macro & Close-Up
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 5 mei 2009, 21:24
  3. Pink lady