Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pink lady

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: pink lady

    Ik ben geen kenner van de 'pink-lady', maar het 'vlees' van de appel hoort er toch redelijk wit (of tenminste lichtgeel) uit te zien om hem appetijtelijk te laten overkomen?

    Guy
    www.guydewestelinckfotografie.be

    Comment


    • #17
      Re: pink lady

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Vind het wel treffend dat bijna niémand ook maar iets zegt over de belichting, het stukje appel en het model was snel beslist, maar aangezien het niet in een studio genomen is, kroop alle energie in de belichting.
      OK, here we go...

      vind het licht niet helemaal dat : groezelig geel in 90 % van de plaat (kan nog wel) en vervolgens een witte schijn/zweem op haar rug ?? Haarlicht had het (bijna) dichtlopen kunnen voorkomen.

      Ik vrees dat dit weer niet is wat je graag wil horen... (het is ook alleen mijn mening).

      Kritiek is soms moeilijk te verteren (voor iedereen trouwens), maar ik zou er toch beter naar luisteren want heel de setting had een stuk beter gekund binnen de opdracht...
      En voor mij moet het geen klassiek Eva beeld zijn, maar bekijk de tips die je krijgt en kijk zelf kritisch naar je beeld : spreekt het jou echt aan ??? Mij niet, sorry...
      Groeten Dirk
      Website : http://www.gakrid.be

      Comment


      • #18
        Re: pink lady

        Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
        vind het licht niet helemaal dat : groezelig geel in 90 % van de plaat (kan nog wel) en vervolgens een witte schijn/zweem op haar rug ?? Haarlicht had het (bijna) dichtlopen kunnen voorkomen.
        Groezelig geel? Belichting was met gloeilampen en de witbalans zit quasi helemaal goed. Ivm witte schijn geef ik je wel gelijk, waarschijnlijk van een reflectie van het materiaal dat we gebruikten om alles zwart te maken errond.
        Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
        Kritiek is soms moeilijk te verteren (voor iedereen trouwens), maar ik zou er toch beter naar luisteren want heel de setting had een stuk beter gekund binnen de opdracht...
        En voor mij moet het geen klassiek Eva beeld zijn, maar bekijk de tips die je krijgt en kijk zelf kritisch naar je beeld : spreekt het jou echt aan ??? Mij niet, sorry...
        Maar wat ben ik met kritiek op de setting en de accesoires.... op iets waar ik niets mee te maken had? Leg mij dat eens uit, echt. Moet ik dan opdrachten weigeren ofzo? Ik dacht het niet. Wees toch eens 3sec redelijk.

        Bij een andere foto zeggen de comments "ja dat is niet simpel, zo in opdracht werken" en "je hebt er het beste van gemaakt" en hier krijg ik vooral kritiek op dingen waar ik niet over beslist heb, maar wel moest fotografen. Toch niet moeilijk om mijn standpunt te snappen.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        OK.. je hebt helemaal gelijk, de opdrachtgeefster is hier er de schuld van, dat deze opname niet zo geslaagd is, of op zijn minst niet zo aanslaat, en niet jij als fotograaf!!
        grt,bouk.
        Bouk, jongen, lees toch eens wat ik neerschrijf. Ik reageerde op jouw puntjes die je opsomde. En dat waren stuk voor stuk puntjes waar ik geen inbreng in had. Het meisje zoals je hier ziet, mét zwarte bh én met stukje appel, dàt kreeg ik voor mij en moest ik fotograferen op een studentenkot. Zo werkt het vaak nu eenmaal. Ik heb m'n eigen appels niet mee in m'n fototas, ik ben geen devoot fan van Eva en ik scheur ook geen bh's van van het lijf bij meisjes omdat ik weet dat BD dat liever zou zien.

        De studente wou de foto zo en zo en met dat en dat. Ik poseerde het meisje, zorgde voor geïmproviseerde belichting en drukte af.
        Last edited by caleido; 1 september 2009, 12:22.

        Comment


        • #19
          Re: pink lady

          Wat wil je dan eigenlijk dat we zeggen? Dat je goed hebt scherp gesteld (bijna: voor mij mocht die foto best nog wat scherper zijn) en goed op de knop hebt gedrukt?
          De belichting: ook ik vind het model te geel en de haren te fel in de achtergrond opgaan.

          En sorry, maar als fotograaf wil je toch een beeld scheppen, een mooie plaat? In dit soort van platen hoort naar mjn gevoel de styling, de setting, de attributen, de pose etc.. integraal tot het beeld. En dat vind ik hier niet geslaagd.

          Verlicht ons anders eens: leg ons eens uit waar jouw meerwaarde in dit shot zit en waarom jij vindt dat het in showcase hoort?
          Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

          Comment


          • #20
            Re: pink lady

            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            (...)en ik scheur ook geen bh's van van het lijf bij meisjes omdat ik weet dat BD dat liever zou zien.
            Je begon er zelf over En ik denk dat iedereen daar uit kon lezen dat je liever ook geen lingerie had gezien en iets met roeien met de riemen ... Dus nu niet ons de schuld geven
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #21
              Re: pink lady

              In het vervolg geen BH, en laat die pink ladies maar eens zien
              Canon 450D

              Comment


              • #22
                Re: pink lady

                [QUOTE=caleido;2385890] Moet ik dan opdrachten weigeren ofzo?

                ja.. want jij als fotograaf wordt er hier op BD op afgerekend.
                jij zet je opname hier neer.
                jij wil feedback/comment.
                mij interesseert het niet wat een/het model wil, ik kijk naar het plaatje en beoordeel diegene die de opname heeft gemaakt.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: pink lady

                  Caleido, ik heb zo een beetje de indruk dat je jezelf graag uit de wind zet.
                  "Ik fotografeerde in opdracht, de setting komt van de opdrachtgeefster, het model wou haar bh niet af doen"...

                  Als ervaren fotograaf zijnde kon je op z'n minst met jouw inzichten de message overbrengen die 95% van de reakties hier uitmaken. Je kon verschillende zaken suggereren tov je opdrachtgever & model... Onderliggend voel ik namelijk ook aan dat jij zelf niet zo 100% tevreden bent over de foto, maw, moest het alleen aan jou gelegen hebben, dat je toch een paar zakens anders zou aanpakken.


                  Als je van je "eigen" foto voldoende afstand zult kunnen nemen, zul je toch ook een beetje moeten toegeven dat dit echt niet een superplaat is, he?
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #24
                    Re: pink lady

                    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    Vind het wel treffend dat bijna niémand ook maar iets zegt over de belichting, het stukje appel en het model was snel beslist, maar aangezien het niet in een studio genomen is, kroop alle energie in de belichting.
                    De kritieken zijn misschien wat stereotiep, maar ik vind dat Madmax toch (weer) de juiste visie en perspectief aanbrengt.

                    Verder zie ik weer hetzelfde als op die andere thread: voortdurend excuses.
                    Kan gerust dat er uitdagingen waren aan de belichting maar als fotograaf staan wij constant voor uitdagingen, en moeten we vaak creatieve oplossingen zoeken.

                    In showcase breng je evenwel uw beste beelden en geen beelden die goed zouden zijn als het model wat meer wou meewerken, als het licht wat beter had gezeten, als ik de verkeerde lens niet had meegebracht, etc etc...
                    Hier telt enkel het beeld.

                    Comment


                    • #25
                      Re: pink lady

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      Je begon er zelf over En ik denk dat iedereen daar uit kon lezen dat je liever ook geen lingerie had gezien en iets met roeien met de riemen ... Dus nu niet ons de schuld geven
                      Helemaal niet, ik begon er zelf over omdat ik 100% zeker wist dat de eerste commentaar daarover zou gaan. BD is relatief voorspelbaar op dat vlak. En ik heb gelijk gekregen
                      De bedoeling was dat niet alles over de bh zou gaan, maar over andere dingen waar ik wel controle over had.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Caleido, ik heb zo een beetje de indruk dat je jezelf graag uit de wind zet.
                      "Ik fotografeerde in opdracht, de setting komt van de opdrachtgeefster, het model wou haar bh niet af doen"...

                      Als ervaren fotograaf zijnde kon je op z'n minst met jouw inzichten de message overbrengen die 95% van de reakties hier uitmaken. Je kon verschillende zaken suggereren tov je opdrachtgever & model... Onderliggend voel ik namelijk ook aan dat jij zelf niet zo 100% tevreden bent over de foto, maw, moest het alleen aan jou gelegen hebben, dat je toch een paar zakens anders zou aanpakken.
                      Ja natuurlijk, als het aan mij lag, zat ik in een volledig uitgerust studio met een hele kast aan bh's. Maar zo was het niet.
                      Kijk dat jullie liever een volledige appel wilden zien, jullie recht. Maar de studente wou dat niet en ik begreep haar standpunt. Zoals ik al zei, ik vond een stukje origineler, je ziet het meisje dan bijten, haar tanden en lippen in een sappig stukje appel zetten etc... etc...

                      Ik voelde niet de dwang om toch aan te dringen op een volledige appel, heb beeld werkt naar mijn mening evengoed met een stukje. Het maakt het net anders. Maar zeker niet lelijker.

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      mij interesseert het niet wat een/het model wil, ik kijk naar het plaatje en beoordeel diegene die de opname heeft gemaakt.
                      grt,bouk.
                      Akkoord, maar beoordeel dan ook wat ik gemaakt heb en niet wat ik niét gemaakt heb (lees: niet gekozen). Ik weet 100 voorbeelden hier in de SC waar ik evengoed kan zeggen dat aspect x of y slecht gekozen was, maar waar de fotograaf geen invloed op had.

                      Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                      De kritieken zijn misschien wat stereotiep, maar ik vind dat Madmax toch (weer) de juiste visie en perspectief aanbrengt.

                      Verder zie ik weer hetzelfde als op die andere thread: voortdurend excuses.
                      Kan gerust dat er uitdagingen waren aan de belichting maar als fotograaf staan wij constant voor uitdagingen, en moeten we vaak creatieve oplossingen zoeken.

                      In showcase breng je evenwel uw beste beelden en geen beelden die goed zouden zijn als het model wat meer wou meewerken, als het licht wat beter had gezeten, als ik de verkeerde lens niet had meegebracht, etc etc...
                      Hier telt enkel het beeld.
                      Welke excuses? Denk je dat ik lieg misschien? Als ik zeg dat de studente het zou wou, dan is dat zo, het was háár eindwerk, zij koos het model en de appel. En had geen studio ter beschikking.
                      Als iemand zegt: "Jammer van de bh." Dan ga ik toch niet reageren met "ja je hebt gelijk een slechte keuze van mij", als dat géén keuze was van mij? Dan moet je mij toch niet beschuldigen van excuses zoeken of niet tegen kritiek kunnen?

                      Persoonlijk en omdat ik de omstandigheden ken en de positieve feedback die ik elders en van de studente kreeg, vond ik het beeld wél SC waardig, anders zou ik het hier niet posten. Het is een boutade, maar ik zie in de SC soms wel ander materiaal passeren.

                      Velen gaan er beetje vanuit dat een fotograaf bij alle opdrachten carte-blanche krijgt en altijd de middelen en mogelijkheden heeft om perfectie te bekomen.

                      Ik zie persoonlijk ook niet waarom een stukje ipv een hele appel en een bh - waar de meeste kritiek hier overgaat - het beeld per direct SC onwaardig zou maken.

                      Meer valt er niet meer over te zeggen van mijn kant. Vind het wel spijtige zaak dat mijn foto beoordeeld is op iets wat hij niet is en ik ook niet pretendeerde dat het was: een studioshoot waar ik alles kon beslissen.
                      Zelf probeer ik altijd eerlijke commentaar te geven.
                      Last edited by caleido; 2 september 2009, 10:34.

                      Comment


                      • #26
                        Re: pink lady

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

                        Akkoord, maar beoordeel dan ook wat ik gemaakt heb en niet wat ik niét gemaakt heb (lees: niet gekozen).
                        Zelf probeer ik altijd eerlijke commentaar te geven.
                        zie mijn comment, waarin ik beoordeel wat je gemaakt heb en hoe ik vind dat het "beter/anders" had gekund.
                        wel leuk, dat je wist welk comment ik (als eerste) zou geven.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: pink lady

                          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Welke excuses? Denk je dat ik lieg misschien? Als ik zeg dat de studente het zou wou, dan is dat zo, het was háár eindwerk, zij koos het model en de appel. En had geen studio ter beschikking.
                          Niemand spreekt hier over liegen.
                          Maar het was uw keuze om deze foto in showcase te zetten.
                          In showcase zet je foto's waar je écht achter staat. Het proces erachter en de mogelijke uitdagingen doen er hier niet toe; enkel het beeld.
                          Als je uw begintekst leest (riemen enzo) sta je er blijkbaar zelf niet achter in de zin van: ik had het liever anders gehad.
                          Wat je dus beter doet is de foto maken die je had willen maken en deze vervolgens posten.

                          Da's het laatste wat ik erover zeg. Kaars en bril enzo...

                          Comment


                          • #28
                            Re: pink lady

                            Oorspronkelijk geplaatst door Den Tom Bekijk bericht
                            Second that opnion! 2 roze zwoele lippen die in een sappige pink lady bijten waar de condensatiedruppels nog op liggen als de appel juist uit de frigo komt, dat had er voor mij ook beter uit gezien.
                            mmmm die appel moet smaken....

                            in zo'n beeld stel ik voor voor een monochroom shoot met een groenfilter erop zodat het rood een mooi contrast krijgt
                            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                            Freelance bedrijfsfotograaf
                            klikerdeklik hier voor mijn website!

                            Comment


                            • #29
                              Re: pink lady

                              Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                              Niemand spreekt hier over liegen.
                              Maar het was uw keuze om deze foto in showcase te zetten.
                              In showcase zet je foto's waar je écht achter staat.
                              Denk niet dat iedereen in de SC foto's post waar ze 100%, over élk aspect tevreden zijn. Als je zelf vindt dat verbetering of bijleren niet meer nodig is, ben je toch niet zo goed bezig...

                              De ene fotograaf krijgt de opdracht, zonder eigen inbreng rond locatie, om een welwillend model tegen de avondzon te fotograferen, dat zijn dan zijn/haar condities om te werken. Fijn voor hem of haar. De mijne waren anders en blijkbaar niet zo geapprecieerd hier. Maar ik dacht - verkeerdelijk blijkbaar - dat fotograferen ook betekent het beste halen uit een idee, in de omstandigheden die zich aanbieden.

                              Maar zoals ik al zei, íkzelf ben er tevreden over, dus dat is het probleem niet.

                              Comment

                              Working...
                              X