Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pauline -I-

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pauline -I-

    Destijds had ik Pauline gecontacteerd om te poseren voor me als model. Die shoot heeft m'n portfolio toen een boost gegeven waardoor er verschillende shoots volgden.
    Ondertussen zijn we enkele jaren later en heb ik nog steeds contact met Pauline en haar ouders. Haar mama vroeg me onlangs als ik geen zin meer zou hebben Pauline nog eens te shooten. Daar ik eigenlijk geen shoots meer deed stond ik er niet echt op te springen, maar voor Pauline maakte ik graag een uitzondering. Dus haalde ik m'n materiaal nog maar eens boven om Pauline te verwelkomen. We maakten 4 reeksen waarvan de eerste reeks een portrettenreeks was, kwestie weer wat te wennen... Hier 3 prentjes uit de eerste reeks:

    [1]

    [2]

    [3]

    Model: Pauline Grossen
    Make-up en styling: Haar mama Veronique
    Licht en fotografie: ik

    Oja, voor de geïnteresseerden in retouche: niks te blur, alles manueel met het patchtool en achteraf fijngetuned met dodge en burn.

    Mvg,
    Frederic

  • #2
    Re: Pauline -I-

    super, maar no3 TOP.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Pauline -I-

      Die laatste is echt super!
      ...Nikon D70S, Nikon D300, hoop glaswerk, flitsje...

      http://www.esveaa.be

      Comment


      • #4
        Re: Pauline -I-

        Oorspronkelijk geplaatst door Esveaa Bekijk bericht
        Die laatste is echt super!
        Ge moogt gerust zijn !!! Die springt er echt uit.
        Groeten Dirk
        Website : http://www.gakrid.be

        Comment


        • #5
          Re: Pauline -I-

          Waarschijnlijk wel perfect belicht en perfecte foto's maar voor een kind vind ik die geshopte huid er serieus over. Om niet te zeggen onnatuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: Pauline -I-

            Mooie pauline portretjes.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Pauline -I-

              Ah! Gelukkig zijn er nog mensen die je op tijd wat schoppen onder je kont verkopen zodat je weer aan het fotograferen gaat!
              Knap resultaat. Ik kan niet echt kiezen tussen 2 of 3.
              If you always do what you always did, you will always get what you always got.
              www.sylviehuybrecht.be

              Comment


              • #8
                Re: Pauline -I-

                mooie portretjes van Pauline

                gr
                Luc

                Comment


                • #9
                  Re: Pauline -I-

                  Bedankt voor de leuke reacties tot nu toe

                  @Armani: Vooreerst wil ik duidelijk maken dat ik je mening ten zeerste respecteer. Toch wou ik er even op inpikken. Op BD wordt er heel vaak moeilijk gedaan over huidretouches. Heel vaak zijn die terecht, want griezelafwerkingen zijn niet op een koppel handen te tellen.
                  Niet alleen bij Pauline bestaat een foto bij mij uit 90% correcte belichting. Dat kunnen m'n modellen beamen doordat ze zien dat ik redelijk wat tijd steek in het minitieus uitmeten van m'n flitsers. Velen vragen me zelfs wat ze ineens moeten vasthouden als ik ze een grijskaart in de handen steek. Ze zagen het nooit voordien
                  Zoals ik al zei gebruikte ik bij de reeks van Pauline geen enkele keer de blurfunctie, iets wat ik vroeger nochtans wel deed. Maar 'k heb me de laatste tijd redelijk verdiept in het retoucheren van de huid, en dankzij enkele kraks hier op het forum redelijk wat opgestoken.
                  Pauline -die nu stilaan in haar puberjaren komt- had wel hier en daar al last van acné. Haar mama zei me achteraf dat ze er eigenlijk wel mee inzat dat dat zichtbaar zou zijn op foto. Het enige wat ik dus deed qua correctie is het wegnemen van die acné met het patchtool.
                  Kortom, de gulden regel is zorgen dat je licht er gelikt bijstaat zodat retoucheren op zich al tot een minimum herleid wordt, wat zeker het geval is bij kids. ('k heb het dan niet over oudere modellen die geen kinderhuidje meer hebben wat helemaal normaal is)
                  Verder is er dan ook niks aan de huid geshopt. De foto werd afgewerkt met dodgen en burnen, en dit met een zachte borstel met een flow van rond de 5%, en dit tot de foto mij perfect oogt volgens wat ik wil bereiken.

                  Zou ik die acné niet weggewerkt hebben, dan zou er zeker reactie opgekomen zijn dat dat zonde was

                  Voor alle duidelijkheid post ik hierbij eens een 100% crop uit het gezicht zodat je kan zien dat alle detail nog in de huid zit en het geen plastic huid is zoals ze verkopen bij Mattel



                  Mocht je ondanks m'n uitleg en illustratie nog vragen of opmerkingen hebben, be my guest

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pauline -I-

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Bedankt voor de leuke reacties tot nu toe


                    Mocht je ondanks m'n uitleg en illustratie nog vragen of opmerkingen hebben, be my guest
                    Mvg,
                    Frederic
                    Euh ja...Ik vraag me af welk materiaal je gebruikt om zo een scherp beeld te krijgen, aan de
                    EXIF waarden kan ik het echt niet raden...if you know what I mean

                    Verder gefeliciteerd met deze knappe reeks

                    Greetz
                    Ivan
                    Ivan
                    http://www.henderix.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pauline -I-

                      Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoe Bekijk bericht
                      Euh ja...Ik vraag me af welk materiaal je gebruikt om zo een scherp beeld te krijgen, aan de
                      EXIF waarden kan ik het echt niet raden...if you know what I mean
                      Vanop statief.
                      Toestel: Nikon D200
                      Objectief: Nikkor 35-70 f/2.8
                      Belichting: 2 Elinchrom, waarvan 1 met softbox, tweede met grid en barndoors
                      Aja, autofocus... Manuele focus riskeer ik me niet meer

                      Exif:
                      Focal length: 70mm
                      Diafragma: f/9
                      Sluitersnelheid: 1/160
                      Iso 100

                      Mvg,
                      Frederic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pauline -I-

                        Hey Frederic,

                        Ik heb me misschien wat verkeerd uitgedrukt.

                        Vooreerst spreek ik me niet uit over de technische kant, want daar ken ik NIKS van. Ik ga er van uit dat dat allemaal perfect zit.

                        Ik kan wel zeggen of ik een foto mooi vind of niet en of een foto me al dan niet raakt.

                        Ik zie hier een "kind" dat voor mij door de pose, make-up en photoshop geen kind meer is en voor mij wringt dat een beetje. Het kindse ontbreekt, het speelse, ik zie geen spontaniteit en geen emotie. Zelfs op de 100% crop vloekt voor mij de makeup en huidbewerking.

                        Ik zie zelden een kind zoals het hier wordt voorgesteld, zelfs niet in modeboekjes of kindercatalogussen.

                        Ik weet niet of je de catalogus van Filou & Friends kent. Die vind ik prachtig ! Daar slaagt men er in om een kind, vooral een kind te laten zijn, zonder make-up en weinig of geen photoshop retouches. Maar de spontaniteit en emotie spat van elke pagina.

                        Maar nog eens dit alles is een persoonlijke mening en ik ben blijkbaar de enige die er zo over denkt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pauline -I-

                          mooi... nummer drie... leuke pose... en belichting...

                          't is een dankbaar modelletje!!
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pauline -I-

                            Prachtig
                            Mvg Tim

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pauline -I-

                              Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                              Ik weet niet of je de catalogus van Filou & Friends kent. Die vind ik prachtig ! Daar slaagt men er in om een kind, vooral een kind te laten zijn, zonder make-up en weinig of geen photoshop retouches.
                              't zou me heel sterk verwonderen mochten die beelden geshoot zijn zonder enige make-up of photoshopretouche...



                              Mvg,
                              Frederic

                              Comment

                              Working...
                              X