Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

park van imde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • park van imde

    Een van mijn eerste foto's die ik met de fuji s9600 gemaakt heb, ik wou een goed geheel vormen waarbij de balans tussen model en natuur goed tot zijn recht kwam.

    Ben benieuwd naar jullie commentaren, en graag eerlijk, als het slecht is, mag het gezegd worden maar liefst ook als het goed is

    Dit zowel voor mij als voor het model.


    Voor commentaar,beter posten in fotodiscussie of discussie extra.

    Gr Mod Wim1960
    Last edited by Krimel; 31 mei 2007, 00:52.

  • #2
    Re: park van imde

    het model mooi.
    de natuur mooi.
    gescheiden mooier.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: park van imde

      Ga mee met Bouk, maar misschien iets meer contrast in foto brengen met levels ?

      Comment


      • #4
        Re: park van imde

        hoe bedoel je juist met meer levels werken, heb de foto zo gelaten, onbewerkt

        ps: het model is mijn lief

        Comment


        • #5
          Re: park van imde

          Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
          hoe bedoel je juist met meer levels werken, heb de foto zo gelaten, onbewerkt

          ps: het model is mijn lief
          Ik bedoel in photoshop, de foto een beetje opkrikken met levels , gesteld dat je met photoshop werkt natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: park van imde

            Werk ik nog niet mee nee, maar ben het wel van plan, als ik eens wat vakantie krijg ga ik me er volop op toeleggen. Natuurlijk tips zijn altijd welkom, als je me kan zeggen hoe je dat doet met die levels wil ik het vanavond wel eens uitproberen en zien wat het als resultaat geeft.

            Comment


            • #7
              Re: park van imde

              Ik mis precies wat scherpte op je vriendin.
              Het gevogelte in de achtergrond lijkt mij scherper.
              It's not the size that matters, it's how you use it.
              Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

              Comment


              • #8
                Re: park van imde

                goeie poging, maar het kan beter! Het model staat er nogal gespannen op en kijkt met een blik van "moet dit echt? Allé, omda gij het zijt mijn liefste bolleke".
                Misschien had het beter geweest moest je een beetje nagedacht hebben over pose en compositie, je ziet dat het snel snel gedaan is (ze zit op haar hurkjes, ze heeft haar handtas nog om, wrijft haar handen over elkaar omdat ze die waarschijnlijk net op de grond geplaatst heeft,...) Probeer haar te sturen in haar expressie, zeg haar hoe ze moet kijken (serieus, lachen, verleidelijk, ...). Als je ze wil in balans krijgen met de natuur, laat haar er dan ook iets me doen ermee.

                Voila, hier een paar tips naar mijn mening! Veel amusement met je nieuwe camera!

                greetz - ZoOb -
                ps: je zal verschieten wat een verheerlijking photoshop is!
                Fujifilm S2 pro | www.ZoOb-style.be

                Comment


                • #9
                  Re: park van imde

                  volledig ongelijk kan ik je niet geven zoob

                  echter ik heb haar haar ding laten doen, wou een natuurlijke pose van haar en ja dat met de handjes zo is iets wat ze wel vaak doet, de handtas paste er goed bij dacht ik, omdat het toch gelijk opging met de rok.

                  desondanks kon het wel beter dat geef ik zelf ook toe, maar hoop dat dat nog komt mede door ervaring en de plus en minpunten die jullie hier geven, al bij al ben ik vrij tevreden aangezien ik toen mijn camera nog maar een dag had en nog nooit eerder met zulk toestel gewerkt heb.

                  ps: laat verdere commentaren maar komen

                  Comment


                  • #10
                    Re: park van imde

                    Oorspronkelijk geplaatst door Krimel Bekijk bericht
                    Werk ik nog niet mee nee, maar ben het wel van plan, als ik eens wat vakantie krijg ga ik me er volop op toeleggen. Natuurlijk tips zijn altijd welkom, als je me kan zeggen hoe je dat doet met die levels wil ik het vanavond wel eens uitproberen en zien wat het als resultaat geeft.
                    open je foto in fotoshop: Image->adjustments-> autolevels
                    dit is gemakkelijker als je er pas mee begint
                    gr.
                    Lennert

                    Comment


                    • #11
                      Re: park van imde

                      zo weer een nieuwe enthousiasteling

                      wat hebben we goed toestel, mooi model, en een pak enthousiasme...fotograaf in spé geduld het komt wel in orde.

                      1. leer je fototoestel kennen en de basisprincipes van fotografie : diafragma-sluitetijd-dieptescherpte en maar oefenen

                      het probleem met deze foto...en dan heb ik het niet over compositie; plaatsing en houding model of kleur maar eenvoudigweg over scherpte en dieptescherpte.

                      Deze foto is nog geen foto maar een kiekje waarom ...omdat alles en niets scherp is.....de scherpte in een foto moet op het belangsrijkste onderwerp liggen en alleen daar...niet erachter niet ervoor....is alles scherp dan dwaalt het oog over de foto zonder iets te zien. Je model moet de aandacht trekken en dat kon ook hier door haar scherp af te beelden en de rest onscherp.

                      Leer dat eerst dan komt de rest. succes.

                      (de regels om scherptediepte te bepalen vind je zat op dit forum)

                      regel
                      groot diafragma (kleine diafragmawaarde 1.8,2,2.8) geringe dieptescherpte
                      klein diafragma (hoge diafragmawaarde 11,16,22) grote dieptescherpte

                      Comment


                      • #12
                        Re: park van imde

                        Op raad van hierboven om de levels aan te passen:



                        Op freddy56, dank je voor de raad, ga er bij de volgende keren op letten zodat het een echte foto wordt en het niet bij een kiekje blijft, en ja ben razend enthousiast, en door de commentaar die ik hier te lezen krijg van jullie is het zelfs nog meer. Doet echt plezier dat mensen u zo proberen te helpen.

                        Comment

                        Working...
                        X