Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olaf?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olaf?

    Laatst had ik de kans om in een redelijk ouderwets huisje te shooten.
    Het interieur deed me direct aan de grief reeks van Olaf denken.
    Natuurlijk wou ik zo'n kans niet laten liggen, ook al werd de dag nadien heringericht.
    Rap wat oproepen gedaan voor modellen/MUA/.. maar helaas, een beteke te laat.
    Een vriendin hoorde van de oproep en wou de kans wel wagen.
    Voor dag en dauw nog attributen gaan verzamelen, dan de discussie wat waar moet staan, ..
    Nu begin ik pas te beseffen wat een geregel shoots van Erwin Olaf's kaliber zijn.
    Zwaar respect voor die gasten
    Soit, ik heb geprobeerd in de stijl te blijven, maar ik weet dat het nog niet in de buurt komt (en daar heb ik geen probleem mee).







    Laat maar horen..
    Last edited by Lennert; 24 oktober 2009, 18:42.

  • #2
    Re: Olaf?

    Sja.. dhr Erwin Olaf is natuurlijk een voorbeeld voor velen en heeft echt waanzinnig mooi werk op zijn naam staan. De serie grief is natuurlijk ook knap uitgevoerd maar zegt mij persoonlijk niks. Dit staat natuurlijk los van de technische aspecten die ook jij goed beheerst.

    Leuke plaat, maar voor mij liever meer de glam kant op

    Die inrichting en styling is wel heel cool gedaan en je hebt de typische sfeer wel goed weergegeven
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Olaf?

      Ik ken dat huis
      Is dat toevallig een huis dat in jouw buurt te koop stond ?

      Comment


      • #4
        Re: Olaf?

        Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
        Ik ken dat huis
        Is dat toevallig een huis dat in jouw buurt te koop stond ?
        Jep, oud-watiska

        Comment


        • #5
          Re: Olaf?

          De serie waarnaar je verwijst is, vind ik persoonlijk, geweldig goed.

          Als wij beelden bekijken en beoordelen gaan we bewust of onbewust vergelijken, we gaan vergelijken met beelden uit het collectief geheugen of uit kranten, reclame... enz.
          Hier gaan we (omdat je heel hard imiteert) bewust vergelijken.
          Als je dan een vergelijk maakt zie je toch enkele verschillen, maar dat mag, dit is een foto van Lennert en niet van Erwin.

          Ik denk dat het grote verschil zit in het feit dat Erwin Olaf voor dit soort beelden met een technische camera werkt en jij hier gebruik maakte van je SLR. Ook de kleine details zoals de overlapping van je model met het plantje en de uitsnede zou anders zijn denk ik.

          Maar zeker en vast een verdienstelijke poging, niet iedereen durft en kan dit.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #6
            Re: Olaf?

            @PhotogRAF: Je hebt helemaal gelijk hoor, uitsnede, belichting, .. compleet anders.
            Heb 'moeten' croppen omdat links en rechts leeg was, had liever een bankje/kastje/.. zien staan. Maar die was er niet.
            Ook had ik graag het plantje gescheiden gezien (van het model). Als ik het plantje meer naar rechts opschoof stond het een beetje verloren op de hoek van de schouw. Het model meer naar links: stond ze voor de open haard.. Ik kon niet meer naar achter want het raam ging niet open (meer tele had misschien net voor een scheiding kunnen zorgen).
            Qua licht: Alleen daglicht (en de 2 die je op de foto ziet). Erwin werkt met tientalle (zware) flitsen om de kamer met licht te vullen (vanaf het plafond, en hoe zachter hoe beter). Daar had ik, zoals je ziet, geen plaats voor.
            Mja, zo goed mogelijk geprobeerd, volgende keer beter voorbereiden!

            Comment


            • #7
              Re: Olaf?

              Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
              De serie waarnaar je verwijst is, vind ik persoonlijk, geweldig goed...
              ...Maar zeker en vast een verdienstelijke poging, niet iedereen durft en kan dit.
              Bedankt Raf voor de duidling. Ik wou ongeveer hetzelfde zeggen.

              Mvg

              Chris

              Comment


              • #8
                Re: Olaf?

                persoonlijk vind ik dit een zeer goeie poging, het plaatje klopt voor mij.
                Maar jij bent Lennert en niet Olaf, dus die verschillen neem ik erbij.
                styling en inrichting lokatie perfecto, maar zo als Madmax al aanstipte, geef me maar de glam kant
                Mvg
                Ronny
                gewoon een canonneke

                Comment


                • #9
                  Re: Olaf?

                  superdesuper
                  Ik heb het plaatje bekeken zoals het gepresenteerd wordt, dus zonder Olaf in het achterhoofd.
                  En ik vind het zeer goed.
                  Nee, glam hoeft echt niet voor mij.
                  Dit is een intrigerend beeld.
                  Kleuren, belichting, compositie, houding en gezichtsuitdrukking model: alles in orde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olaf?

                    de passie & puurheid waarmee jij dingen doet is heel mooi... je kijkt, je ziet, je zoekt...
                    het is van geen belang in wiens buurt je komt of niet... blijf maar kort bij jezelf...

                    als ik dan toch effe mag
                    het plantje zou ik tikkie naar rechts zetten... beetje op het hoekje van de balk
                    de lamp ietsje weg van de muur zodat de lampekap er niet tegen komt
                    het railtje waarmee de rechtse boekenplank is bevestigd zou ik wegclonen... stopcontact NIET
                    de foto in de kader zou ik minder zwart maken... meer bruinigsepiaisch... twijfel ook beetje over het beeld zelf... mag mss iets absurder of strakgestileerd...
                    de reflectie op de klok wegsoepen...

                    but what the *piep*... I LOVE IT !
                    Scotty... beam me up !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olaf?

                      Zeer knappe poging Lennert!!!
                      Natuurlijk lijk jezelf zegt is dit niet het niveau als beelden van Olaf maar toch knap hoe je gezord hebt voor de sfeer die je in verschillende series van hem terug vindt waar je vooral gebruik maakt van de pose, kleur, compositie en expressie want dat is vooral de sterkte van series zoals dusk, dawn, grief, fall, rain en hope dat je je gaat afvragen WAAROM zit zij daar zo of staat hij daar zo en die sfeer versterkt hij door kleuren, compositie's en belichting. En idd hij beschikt over een super studio met de beste equipment maar ook over een super team met veel talent ivm belichting, retouch, styling... waarvan hij de touwtjes stevig in handen heeft en precies weet wat hem wilt! Ik denk wel dat we kunnen stellen dat Erwin Olaf bij de grootste fotografen behoort en een oase aan inspiratie is voor vele andere fotografen en dat er wegens zijn gezondheids problemen nog vele Olaf foto's mogen volgen dus...

                      Lang leve Erwin Olaf and of course Lennert
                      Last edited by Chrisp; 4 oktober 2009, 13:50.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olaf?

                        Olaf !

                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olaf?

                          alleen al maar om het zo in mekaar te steken hoedje af


                          grtjs

                          jk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olaf?

                            Heel knap gedaan, dapper om dit soort unieke fotografie aan te pakken. Voor mij hoeft het helemaal geen glamour te zijn.
                            Het plantje stoorde ook mij hier onmiddellijk.

                            L.
                            http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olaf?

                              Deze foto is perfect door zijn imperfecties, zoals zovele amateuropnames uit de jaren 50 - 60 (en ook nog véél later).

                              Je kan de sfeer van die jaren moeilijk beter vastleggen dan op deze foto.
                              Beauty need only be a whisper
                              Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                              Comment

                              Working...
                              X