Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Number 13

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Number 13



    Meer en meer worden mensen, individuen in de maatschappij, als nummers behandeld. Daarom de titel "Number 13"

  • #2
    Re: Number 13

    mooie blik in de ogen,kanp!

    mag ik weten welk licth je hebt gebruikt?

    grtz

    Comment


    • #3
      Re: Number 13

      Voor mij is deze gebuisd. Zo'n protret vraagt ten minste retescherpe ogen, iets wat ik hier totaal niet zie. Meer zelfs, het beeld is nergens echt scherp!

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #4
        Re: Number 13

        Oorspronkelijk geplaatst door jeromeke Bekijk bericht
        mooie blik in de ogen,kanp!

        mag ik weten welk licth je hebt gebruikt?

        grtz
        Hey bedankt , Ik heb 1 red head gebruikt. Dus gewoon 1 lamp langs zij, zonder softbox

        Comment


        • #5
          Re: Number 13

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Voor mij is deze gebuisd. Zo'n protret vraagt ten minste retescherpe ogen, iets wat ik hier totaal niet zie. Meer zelfs, het beeld is nergens echt scherp!

          Mvg,
          Frederic
          Scherpe commentaar, ik hoop dat je jezelf niet voorbij loopt met zulke beweringen maar ik heb het gevoel dat je tong scherper is dan je ogen. Ik heb geen hasselblad of tc gebruikt neen. Ten eerste heb ik een zeer klein diafragma gebruikt zodat ik express een zeer kleine scherptediepte had. Ten tweede zijn de ogen wel degelijk scherp hoewel ik toegeef dat het model zijn linker oog niet zo lijkt te zijn. Toch is het zo, ik check dat wel als ik aant bewerken ben. Als je in de ooghoek kijkt zie je wel dat het scherp is trouwens. Daarbij is het helemaal niet storend dat de ogen niet overdreven verscherpt zijn zoals veel mensen doen, als je de uitleg onder de foto in gedachten neemt. Ik had het gerust kunnen verscherpen in Photoshop maar heb dat bewust niet gedaan. Een goed portret gaat over inhoud, niet over hoe scherp de ogen zijn. Als je een goede fotograaf wilt lijken doe je dat niet door scherpe en afbrekende commentaar te geven Frederic maar juist door opbouwende commentaar te geven.

          MVG
          Last edited by Reginald; 29 september 2010, 01:45.

          Comment


          • #6
            Re: Number 13

            foto is dan wel redelijk scherp maar zien we een ruwe schets of een afgewerkt product ?
            Het uitgangspunt is er maar je portret trekt aandachtspunten die niet echt flatterend zijn met name de bovenlip en de holte tussen de ogen .
            worstel toch met de neus , zo glad tov de rest .
            Hopelijk heb je er iets aan .

            Comment


            • #7
              Re: Number 13

              Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht
              Scherpe commentaar, ik hoop dat je jezelf niet voorbij loopt met zulke beweringen maar ik heb het gevoel dat je tong scherper is dan je ogen. Ik heb geen hasselblad of tc gebruikt neen. Ten eerste heb ik een zeer klein diafragma gebruikt zodat ik express een zeer kleine scherptediepte had. Ten tweede zijn de ogen wel degelijk scherp hoewel ik toegeef dat het model zijn linker oog niet zo lijkt te zijn. Toch is het zo, ik check dat wel als ik aant bewerken ben. Als je in de ooghoek kijkt zie je wel dat het scherp is trouwens. Daarbij is het helemaal niet storend dat de ogen niet overdreven verscherpt zijn zoals veel mensen doen, als je de uitleg onder de foto in gedachten neemt. Ik had het gerust kunnen verscherpen in Photoshop maar heb dat bewust niet gedaan. Een goed portret gaat over inhoud, niet over hoe scherp de ogen zijn. Als je een goede fotograaf wilt lijken doe je dat niet door scherpe en afbrekende commentaar te geven Frederic maar juist door opbouwende commentaar te geven.

              MVG
              Hm, maar je foto staat wel in Showcase, dus mag je harde en terechte commentaren verwachten, niet?

              Ik kan Frederic gerust begrijpen, echt messcherp is deze foto niet.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Number 13

                Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht
                Een goed portret gaat over inhoud, niet over hoe scherp de ogen zijn.
                Je hebt gelijk.
                Maar naast het feit dat ze niet echt scherp is, mist deze foto toch wel inhoud.

                greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Number 13

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                  Je hebt gelijk.
                  Maar naast het feit dat ze niet echt scherp is, mist deze foto toch wel inhoud.

                  greetz
                  Cheeta
                  Alright, dan moet ik toegeven dat deze foto toch niet zo geweldig is als ik eerst dacht

                  Bedankt voor de reacties!

                  Grtz

                  Comment


                  • #10
                    Re: Number 13

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht
                    Scherpe commentaar, ik hoop dat je jezelf niet voorbij loopt met zulke beweringen maar ik heb het gevoel dat je tong scherper is dan je ogen. Ik heb geen hasselblad of tc gebruikt neen. Ten eerste heb ik een zeer klein diafragma gebruikt zodat ik express een zeer kleine scherptediepte had. Ten tweede zijn de ogen wel degelijk scherp hoewel ik toegeef dat het model zijn linker oog niet zo lijkt te zijn. Toch is het zo, ik check dat wel als ik aant bewerken ben. Als je in de ooghoek kijkt zie je wel dat het scherp is trouwens. Daarbij is het helemaal niet storend dat de ogen niet overdreven verscherpt zijn zoals veel mensen doen, als je de uitleg onder de foto in gedachten neemt. Ik had het gerust kunnen verscherpen in Photoshop maar heb dat bewust niet gedaan. Een goed portret gaat over inhoud, niet over hoe scherp de ogen zijn. Als je een goede fotograaf wilt lijken doe je dat niet door scherpe en afbrekende commentaar te geven Frederic maar juist door opbouwende commentaar te geven.

                    MVG
                    Dat is knap hoor, ik krijg juist een kleine DOF bij een zeer groot diafragma.
                    Verder volg ik Frederique volledig....je kunt wel beweren dat de ogen wel scherp zijn....maar dat zijn ze niet. punt.
                    Bij een portret, en zeker zo close up, zijn de ogen heel belangrijk. Ik heb het nu niet over experimentele fotografie, maar bij portretfotografie horen de ogen gewoon scherp te zijn. Kwestie van adequaat focussen.
                    De rest van de bla bla, daar reageer ik maar niet eens op.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Number 13

                      Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Dat is knap hoor, ik krijg juist een kleine DOF bij een zeer groot diafragma.
                      Verder volg ik Frederique volledig....je kunt wel beweren dat de ogen wel scherp zijn....maar dat zijn ze niet. punt.
                      Bij een portret, en zeker zo close up, zijn de ogen heel belangrijk. Ik heb het nu niet over experimentele fotografie, maar bij portretfotografie horen de ogen gewoon scherp te zijn. Kwestie van adequaat focussen.
                      De rest van de bla bla, daar reageer ik maar niet eens op.
                      Hij bedoelt gewoon een klein getal

                      Comment


                      • #12
                        Re: Number 13

                        Idd, thx Tomazz.

                        Ik had waarschijnlijk niet zo moeten reageren Frederic je maakt inderdaad ergens een punt! Mijn excuses.

                        Vinden jullie dit portret werkelijk zo afschuwelijk?

                        grtz
                        Last edited by Reginald; 29 september 2010, 11:46.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Number 13

                          Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht

                          Vinden jullie dit portret werkelijk zo afschuwelijk?
                          ja...zeker omdat je hier al hebt bewezen, dat je veeel beter kan.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Number 13

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht
                            Idd, thx Tomazz.

                            Ik had waarschijnlijk niet zo moeten reageren Frederic je maakt inderdaad ergens een punt! Mijn excuses.

                            Vinden jullie dit portret werkelijk zo afschuwelijk?

                            grtz
                            Niet afschuwelijk, maar ik vind hem niet goed. De scherpte, maar ook de geringe DOF vind ik niet passen hier. Het model lijkt wel babywangetjes te hebben. Diafrgama een stuk kleiner, scherpte en een compo die in balans is...dan zal hij een stuk beter zijn. (mijn mening)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Number 13

                              Ik vind hem dan weer wel iets hebben, maar zoals Monica zegt, ieder zijn mening

                              Comment

                              Working...
                              X