Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog eens...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog eens...

    Ik kan nog veel van Madmax leren ... hopelijk valt zijn mening nu positiever uit!
    De bedoeling is het bij de lichte tonen te houden, zonder dat het high-key zou worden.



    Softbox van voren, reflectiescherm aan onderzijde, flits op achtergrond.

    Last edited by Henk47; 29 maart 2011, 01:11.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Nog eens...

    Die puurheid hier is graaf
    Mooi model

    DIE OGEN

    Twijfels,
    1 ) dat grijze T-shirt, ik zou het wegelaten hebben bij zo'n pure blik
    (illusie van het naakte)
    2) De huid is nu roze, ligt me niet zo of het vloekt met het T-shirt ik weet het niet precies
    3) zo'n prachtige ogen en dan die soft-box daarin, grom grom kan dat echt niet weg!
    Canon 5d mark II - 70-200L 2.8 is

    Comment


    • #3
      Re: Nog eens...

      Oorspronkelijk geplaatst door AlainVG Bekijk bericht
      ..........

      Twijfels,
      1 ) dat grijze T-shirt, ik zou het wegelaten hebben bij zo'n pure blik
      (illusie van het naakte)
      2) De huid is nu roze, ligt me niet zo of het vloekt met het T-shirt ik weet het niet precies
      3) zo'n prachtige ogen en dan die soft-box daarin, grom grom kan dat echt niet weg!
      en mee eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Nog eens...

        Sorry Henk,

        maar ik vind hem echt niet mooi... foto vertelt mij helemaal niets en het model zit er precies tegen haar goesting...

        grtz
        Dimitri
        5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

        Comment


        • #5
          Re: Nog eens...

          haha.. sja die reacties zijn soms heftig Maar ik bedoel het goed hoor.

          Deze foto zit iig qua belichting beter dan de vorige. Je licht staat nu ook op de juiste hoogte.

          Maar aangezien ik de RAW ken, ben ik nog niet heppie met de omzetting.

          Wat ik je ook al in vorige mail probeerde uit te leggen is dat correct belichten en het beoogde effect willen bekrijgen in PS, 2 verschillende dingen zijn.
          Een kenner zal dus hier ook de vinger op de zere plek leggen.

          Ook hier zit de WB niet goed en de foto oogt flets.

          De HK die jij wilt krijgen, zal dus niet lukken met de schuifjes, maar met een juiste belichtingssetup.

          Als je het licht aan de voorkant nu het zelfde houdt, en aan de achterkant 1 lamp op de witte achtergrond zet en deze 1- 2 stops overbelicht, zul je een overstraling krijgen die je wilt. Je kunt ook het model van achter uitblazen (net als de zon)

          Het voordeel van deze lichtopstelling is dat je de voorkant gewoon normaal kunt behandelen in PS, zonder kleurverlies en contrastverlies.

          Dus samengevat: Kies een thema, en pas je lichtopstelling daar op aan. PS is om te finetunen.

          Voor de rest een mooi naturel plaatje.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: Nog eens...

            Oorspronkelijk geplaatst door AlainVG Bekijk bericht
            Die puurheid hier is graaf
            Mooi model

            DIE OGEN

            Twijfels,
            1 ) dat grijze T-shirt, ik zou het wegelaten hebben bij zo'n pure blik
            (illusie van het naakte)
            2) De huid is nu roze, ligt me niet zo of het vloekt met het T-shirt ik weet het niet precies
            3) zo'n prachtige ogen en dan die soft-box daarin, grom grom kan dat echt niet weg!
            Even in het algemeen... samen met het model de bedoeling van deze foto besproken. Een lege blik, peinzend naar het niets gericht, en sowiezo niet lachen (dáár had ze moeite mee...). Gekregen wat ik wilde, een foto zonder zichtbare schaduwen, daar kan toch niemand een probleem mee hebben.

            Het t-shirt: dit meisje is dertien. Zelfs als moeder het goed zou vinden dan nog: no-way!

            De huid: alles wat wit was is het ook geworden. Mijn conclusie is dat de rest van de kleuren dan ook klopt. Het meisje is nog net niet roodharig, maar had wel deze huidkleur. Je kunt het dan wel witter gaan maken, maar dat was toch niet mijn bedoeling. Dit is het meisje zoals ze was. Helaas had ze geen wit t-shirt bij zich (had ik wel gevraagd...)

            De softbox in de ogen: die zal ik er uit gaan halen. Hoewel zo'n twinkeltje in de ogen er eigenlijk wel bij hoort (daarom had ik het niet verwijderd).

            Madmax doet de aanbeveling om de achtergrond over te belichten met een afzonderlijke flitser. Dat is gebeurd. Witter dan wit.... de rand van de haren had er nu al een beetje problemen mee.

            bedankt allemaal, Henk
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

            Comment


            • #7
              Re: Nog eens...

              Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
              ...........

              Het t-shirt: dit meisje is dertien. Zelfs als moeder het goed zou vinden dan nog: no-way!
              hallo....weg laten, niet uittrekken!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Nog eens...

                Softbox storen helemaal niet in de ogen, anders krijg je een dode blik ik zie ook nog altijd schaduw om de neus en binnenkant oog, evenals in de kaaklijn ik zou er eens een update van een B&W bijzetten Henk denk dat deze als je wat met de schuivers speelt er zeer goed uit komt

                Comment


                • #9
                  Re: Nog eens...

                  Ik heb nooit gezegd dat ze haar T-shirt uit moest doen,
                  Goed lezen wat ik schrijf, een illusie creeëren dat het uit is, door bv het T-shirt lager te houden, trekken...

                  Groetjes, hou niet van misverstanden en zeker hier is snel iets misbegrepen...
                  Canon 5d mark II - 70-200L 2.8 is

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog eens...

                    Over die soft-box in de ogen,
                    Een twinkeling zei je, dit is wel een serieuze twinkeling...

                    En dit is nu persoonlijk,
                    Ben van mening dat het onnatuurlijk overkomt een vierkant in de ogen...
                    Heb nog nooit een vierkante zon gezien, vandaar ook dat direct de link in de ogen komt van hé dat is een softbox... dat is niet leuk hier... het leid me af...

                    Technisch gezien dan, laat ik commentaren aan kenners over. Ik vertrouw op mijn gevoel en het plaatje moet gewoon kloppen, geloofwaardig zijn.

                    Ik vind het zeker geslaagd maar er is ruimte voor verbetering, en we kunnen alleen maar groeien hierin, das toch de bedoeling

                    groetjes
                    Canon 5d mark II - 70-200L 2.8 is

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog eens...

                      Oorspronkelijk geplaatst door AlainVG Bekijk bericht
                      Over die soft-box in de ogen,
                      Een twinkeling zei je, dit is wel een serieuze twinkeling...

                      En dit is nu persoonlijk,
                      Ben van mening dat het onnatuurlijk overkomt een vierkant in de ogen...
                      Heb nog nooit een vierkante zon gezien, vandaar ook dat direct de link in de ogen komt van hé dat is een softbox... dat is niet leuk hier... het leid me af...


                      groetjes
                      je komt het anders veel tegen die softboxen en zelden iemand die erover klaagt. eerder als ze er niet zijn.

                      Hier iemand die uitlegt hoe hij ogen bewerkt.....en let op, de softboxen (vierkante zon) blijft gewoon aanwezig ! http://heidijoportraits.com/wp/categ...yes-photoshop/
                      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                      https://sites.google.com/view/pdh65/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog eens...

                        Let wel,
                        Mijn post, overal trouwens, zijn bedenkingen... en zijn daarmee niet noodzakelijk waarheid. Ik ga op mijn gevoel...
                        En hier, klagen doe ik niet zenne... integendeel, ik vraag me af, wat moest het kleiner (de bewuste twinkeling), of rond zijn, of helemaal weg zijn geven...

                        Groetjes, keep up the fun
                        Canon 5d mark II - 70-200L 2.8 is

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog eens...

                          Oorspronkelijk geplaatst door AlainVG Bekijk bericht
                          Let wel,
                          Mijn post, overal trouwens, zijn bedenkingen... en zijn daarmee niet noodzakelijk waarheid. Ik ga op mijn gevoel...
                          En hier, klagen doe ik niet zenne... integendeel, ik vraag me af, wat moest het kleiner (de bewuste twinkeling), of rond zijn, of helemaal weg zijn geven...

                          Groetjes, keep up the fun
                          Helemaal weg?? echt nie..

                          Rond is een voorkeur. Hier ook. En eigenlijk wel behoorlijk standaard in de beauty en fashionfotografie.

                          Maar dan moet je wel zo'n dish of octa hebben

                          Vind dat niet doorslaggevend voor BD SC comments trouwens. Er zijn belangrijkere dingen waar je over kunt 'zeuren'/'vallen'.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog eens...

                            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                            Helemaal weg?? echt nie..

                            Rond is een voorkeur. Hier ook. En eigenlijk wel behoorlijk standaard in de beauty en fashionfotografie.

                            Maar dan moet je wel zo'n dish of octa hebben

                            Vind dat niet doorslaggevend voor BD SC comments trouwens. Er zijn belangrijkere dingen waar je over kunt 'zeuren'/'vallen'.
                            Volledig mee eens!
                            en idd volledig weglaten niet doen... ik volg
                            Canon 5d mark II - 70-200L 2.8 is

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog eens...

                              Ik vind het persoonlijk veel te saai.. maar das smaak natuurlijk.
                              Voor de reflectie in de ogen had een beautydish beter geweest idd
                              Verder zou ik het model miss meer in profiel gezet hebben... Nu lijkt het alsof ze 200 kg kan wegen (ik overdrijf natuurlijk).

                              Algemeen: te gelijkend op een pasfoto

                              de kleur zit voor mij wel ok en scherpte natuurlijk ook
                              No rules. Great shots.
                              -
                              Online

                              Comment

                              Working...
                              X