Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nele

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nele

    Nele by Smith De Westelinck

  • #2
    Re: Nele

    Mooi hoor.

    Comment


    • #3
      Re: Nele

      'Vroeger' kreeg ik deze kleur als ik een dia afdrukte, of bij dat procedé waar ik de naam van kwijt ben (ja, daar hebben jullie zo ook niks aan natuurlijk, sorry, maar je kreeg een positiefprint waarvan de achterkant op filmmateriaal leek -bruin glanzend van tint - wie weet het nog?) Maar om kort te gaan, ik vond de tint foeilelijk en daar blijf ik bij.
      Last edited by Henk47; 3 oktober 2015, 23:02.
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: Nele

        Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
        'Vroeger' kreeg ik deze kleur als ik een dia afdrukte, of bij dat procedé waar ik de naam van kwijt ben (ja, daar hebben jullie zo ook niks aan natuurlijk, sorry, maar je kreeg een positiefprint waarvan de achterkant op filmmateriaal leek -bruin glanzend van tint - wie weet het nog?) Maar om kort te gaan, ik vond de tint foeilelijk en daar blijf ik bij.
        Cross-processing. Bijna een tikkie te veel hier, maar ik vind het wel mooi

        Comment


        • #5
          Re: Nele

          Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
          Cross-processing. Bijna een tikkie te veel hier, maar ik vind het wel mooi
          Ook mijn gedacht knap

          Comment


          • #6
            Re: Nele

            Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
            'Vroeger' kreeg ik deze kleur als ik een dia afdrukte, of bij dat procedé waar ik de naam van kwijt ben (ja, daar hebben jullie zo ook niks aan natuurlijk, sorry, maar je kreeg een positiefprint waarvan de achterkant op filmmateriaal leek -bruin glanzend van tint - wie weet het nog?) Maar om kort te gaan, ik vond de tint foeilelijk en daar blijf ik bij.
            Cross-processing is al langer een hype die, mits goed gebruikt, zeker een mooi beeld net dat iets extra kan geven.
            Ik denk niet dat ik hier te ver ben gegaan in de foto en het net die vrouwelijke zachtheid benadrukt.
            Maar als je het al lelijk vond, dan is dat ook wat het is :-)

            Comment


            • #7
              Re: Nele

              Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
              Cross-processing is al langer een hype die, mits goed gebruikt, zeker een mooi beeld net dat iets extra kan geven.
              Ik denk niet dat ik hier te ver ben gegaan in de foto en het net die vrouwelijke zachtheid benadrukt.
              Maar als je het al lelijk vond, dan is dat ook wat het is :-)
              Heel toevallig vond ik deze week in mijn garage de fles van het procedé dat ik bedoelde, er staat op Activator Ektaflex, het was een procedé van Kodak dat vrij snel geflopt is...
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: Nele

                Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                Heel toevallig vond ik deze week in mijn garage de fles van het procedé dat ik bedoelde, er staat op Activator Ektaflex, het was een procedé van Kodak dat vrij snel geflopt is...
                leuk weetje.

                Comment


                • #9
                  Re: Nele

                  Mooie contrastbewerking, NDW !
                  Als die Activator nog steeds in de garage stond, Henk, is het product al een eeuw gedeactiveerd, en zal je je het effect niet meer
                  herinneren, foeilelijk of niet.....
                  Hier is niets "bruin van tint", maar het contrast is nogal doortekend... Niet goed gekeken?

                  mvg,
                  Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nele

                    Maar of deze foto nu echt in Showcase hoort?....
                    Mijn milde beoordeling past beter bij "beginners", zoals de foto.

                    mvg,
                    Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nele

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
                      Mooie contrastbewerking, NDW !
                      Als die Activator nog steeds in de garage stond, Henk, is het product al een eeuw gedeactiveerd, en zal je je het effect niet meer
                      herinneren, foeilelijk of niet.....
                      Hier is niets "bruin van tint", maar het contrast is nogal doortekend... Niet goed gekeken?

                      mvg,
                      Johan
                      Ik kijk altijd goed Johan, maar heb jij wel goed gelezen haha? (bruin van tint....)
                      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                      (BD1383NL)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nele

                        Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
                        Maar of deze foto nu echt in Showcase hoort?....
                        Mijn milde beoordeling past beter bij "beginners", zoals de foto.

                        mvg,

                        Johan
                        Pose mooi, nagedacht over een sfeervolle voor en achtergrond, bewust een nabewerking toegepast ( of je die nu mooi vind of niet) ts is tevreden met het resultaat, dus lijkt me echt een showcasedingetje!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nele

                          In Showcase is het de bedoeling een foto te tonen die "buitengewoon" is, of "kunstig", en dus ook technisch op een behoorlijk niveau.
                          Wat hier gebeurt is een simpele contrastverhoging, waar nogal wat dingen mee fout lopen: door de verhoging van het contrast in de
                          gehele foto, komt de donkere tekening van het kleedje en het donkere haar van het model veel te sterk op de voorgrond.
                          De donkere vlekjes onder de haarlijn, het versterken van open poriën op het voorhoofd, en een lelijke versterking van de donkere vlekjes onder
                          de ogen van het model worden door het contrast veel te sterk te benadrukt.
                          Wat ook door te veel versterking misloopt is de onnatuurlijke verkleuring door benadrukken van alle donkere partijen in de gezichtskleur, ze ziet
                          Dit heeft niets te maken met "of je die nu mooi vindt", maar met een klein beetje kennis van photoshop en aanverwante programma's, waarmee door
                          onvoldoende kennis ook slechte resultaten mee gehaald kunnen worden.
                          er ongezond grauw uit....
                          Een foto "bewerken", is net iets meer dan wat contrast verhogen en verscherping toevoegen. Maar dit horen mensen natuurlijk niet graag.
                          Net zoals bij wielrenners geldt ook in fotografie: de kilometers moeten vooraf in de benen zitten... en in fotografie de oefening.

                          mvg,
                          Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nele

                            Oorspronkelijk geplaatst door Johanuz Bekijk bericht
                            In Showcase is het de bedoeling een foto te tonen die "buitengewoon" is, of "kunstig", en dus ook technisch op een behoorlijk niveau.
                            Wat hier gebeurt is een simpele contrastverhoging, waar nogal wat dingen mee fout lopen: door de verhoging van het contrast in de
                            gehele foto, komt de donkere tekening van het kleedje en het donkere haar van het model veel te sterk op de voorgrond.
                            De donkere vlekjes onder de haarlijn, het versterken van open poriën op het voorhoofd, en een lelijke versterking van de donkere vlekjes onder
                            de ogen van het model worden door het contrast veel te sterk te benadrukt.
                            Wat ook door te veel versterking misloopt is de onnatuurlijke verkleuring door benadrukken van alle donkere partijen in de gezichtskleur, ze ziet
                            Dit heeft niets te maken met "of je die nu mooi vindt", maar met een klein beetje kennis van photoshop en aanverwante programma's, waarmee door
                            onvoldoende kennis ook slechte resultaten mee gehaald kunnen worden.
                            er ongezond grauw uit....
                            Een foto "bewerken", is net iets meer dan wat contrast verhogen en verscherping toevoegen. Maar dit horen mensen natuurlijk niet graag.
                            Net zoals bij wielrenners geldt ook in fotografie: de kilometers moeten vooraf in de benen zitten... en in fotografie de oefening.

                            mvg,
                            Johan
                            Wat een onzin, zo kun je op elke foto uit showcase wel iets aan te merken hebben. De foto is gewoon niet volgens jouw beleving en smaak . Ik heb er altijd een hekel aan als mensen iets als absoluut fout beoordelen, terwijl het gewoon keuzes zijn en beleving

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nele

                              Bij mij klopt het plaatje, model, sfeer en nabewerking

                              Comment

                              Working...
                              X