Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na de shoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Na de shoot

    Hoi

    Bij een fotoshoot was tijd over en heb ik weer wat kunnen spelen naar eigen wens.
    Wat ik nog een keer wilde doen is kijken wat er gebeurd wanneer je 6 lichten inzet in een heel klein beeld. Grotendeels maken ze accenten. Ik wilde geen vlak beeld, qua contrast meer springerig.




    Mark
    www.markderoophotography.com

  • #2
    Re: Na de shoot

    Is bijna als 3D beeldhouwwerk
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: Na de shoot

      mooi shot met een beetje TT gehalte.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Na de shoot

        Een beginneling vraagt zich nu serieus af waar die 6 lampen dan staan
        Ik trouwens ook een beetje. Maar dat komt omdat je hier geen voor of na ziet. wat de lichten onderling dan doen.
        Zou je eigenlijk eens per stuk aan moeten zetten en dan een 6 luik maken
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Na de shoot

          Sterk!
          www.pixation.be

          Comment


          • #6
            Re: Na de shoot

            Dus Mark, laat ff zien waar ze allemaal staan en welke accessoires er allemaal opstaan. Even 6 luikje erbij, want ik vind het super gaaf :P
            Erg knap 6 lichten en nog zo spannend !
            Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

            Comment


            • #7
              Re: Na de shoot

              "Na de shoot", ik dacht een bedscene te zien te krijgen, maar dat zal wel weer aan mijn twisted mind liggen.
              Goede foto. Veel ronding in het gezicht en toch geen storende schaduwen.

              Comment


              • #8
                Re: Na de shoot

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                "Na de shoot", ik dacht een bedscene te zien te krijgen, maar dat zal wel weer aan mijn twisted mind liggen.
                Goede foto. Veel ronding in het gezicht en toch geen storende schaduwen.
                je bent in iedergeval eerlijk!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Na de shoot

                  Mooi gedaan hoe je lichtaccenten zet en tegelijk er ook voor zorgt dat er geen onderbelichte plekken zijn, ik zie overal in de foto goed de details.
                  Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                  Comment


                  • #10
                    Re: Na de shoot

                    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                    Een beginneling vraagt zich nu serieus af waar die 6 lampen dan staan
                    Ik trouwens ook een beetje. Maar dat komt omdat je hier geen voor of na ziet. wat de lichten onderling dan doen.
                    Zou je eigenlijk eens per stuk aan moeten zetten en dan een 6 luik maken
                    Daar heb je een punt, heb daar zelf niet over nagedacht... Heb alleen shots die incompleet zijn omdat de generator en monoblocs die ik gebruik verschillende laadtijden hebben en ik te enthousiast snel afdrukte

                    Mijn bedoeling was om het als 1 beeld neer te zetten waarin het ook niet direct opvalt.
                    Ze zijn alleen subtiel ingezet waarbij ze in elkaar overlopen. Dit verklaard ook de term:
                    Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                    Is bijna als 3D beeldhouwwerk
                    Want ze vormen samen meer diepte dan een enkele lichtbron kan geven, dat is nét wat vlakker en minder diep in de donkere gebieden.

                    Maar ze zijn wel te zien, tjek de linkerwang, je ziet daar al 3 stroken van lichtintensiteit lopen. als je die weet is de rest makkelijk te vinden.
                    Hier baal ik ook een beetje van, want had daar meer geleidelijke overloop in willen hebben ipv banen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    "Na de shoot", ik dacht een bedscene te zien te krijgen, maar dat zal wel weer aan mijn twisted mind liggen.
                    Goede foto. Veel ronding in het gezicht en toch geen storende schaduwen.
                    De banen die er nu in zitten geven ook de vormen van een gezicht meteen goed weer. Dit is nét weer wat anders dan met 1 lichtbron deze geeft vaak maar 1 lijn waarin de vorm te zien is. Storende schaduwen zijn weg, dit omdat de schaduwen niet 100% diep zijn maar ook doortekening hebben. Daardoor vallen ze ook niet direct op als schaduw maar zijn ze meer defineerbaar als donkere gebieden. Hierdoor gebruik je ook meer dynamisch bereik van je camera en dat is terug te zien in dit beeld, want qua contrast zitten er uitersten in.

                    Hiervoor is ook 1 algemeen licht gebruikt, kortom men zoekt er nu nog 2.
                    Rekening houdend dat de achtergrond ook verlicht is zoek je er nog 1, en aangezien de rechter helft ook licht heeft kun je 6 bronnen in plaatsen.

                    Mark
                    www.markderoophotography.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Na de shoot

                      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      "Na de shoot", ik dacht een bedscene te zien te krijgen, maar dat zal wel weer aan mijn twisted mind liggen.
                      Als je m'n website van tevoren had gezien had je het kunnen verwachten ja

                      www.markderoophotography.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Na de shoot

                        Dat vind ik nu eens knappe fotografie zie .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Na de shoot

                          Vergat er overigens bij te vermelden dat no1 een pracht van een model is.
                          No2 is toch een ander? Of moet ik nu echt een nieuwe bril.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Na de shoot

                            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                            Vergat er overigens bij te vermelden dat no1 een pracht van een model is.
                            Tssss... dat mag je feitelijk niet zeggen, net zo min als er mag gezegd worden dat het model een mager, lelijk ding is . Het gaat over de foto.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Na de shoot

                              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                              Vergat er overigens bij te vermelden dat no1 een pracht van een model is.
                              No2 is toch een ander? Of moet ik nu echt een nieuwe bril.
                              je huidige bril mag je houden. Dat is een ander. Een totaal ander type zelfs
                              No1 is inderdaad een mooie vrouw.
                              www.markderoophotography.com

                              Comment

                              Working...
                              X