Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monsieur? photo?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: monsieur? photo?

    Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
    Ik vind dat deze foto's een maatschappelijke waarde hebben. Het zegt iets over het niet altijd zalige nietsdoen van een bepaalde bevolkingsgroep. Het slenteren, werkeloosheid, tijdsverdrijf....
    Zou kunnen. Laat het asjebleift geen excuus zijn om een foto mooi te vinden.
    Ik vind de foto's niet zo erg mooi. Rommelig en ondoordachte composities - hoewel ik me kan voorstellen dat je weinig tijd krijgt om daar op dat moment veel aandacht aan te besteden.
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

    Comment


    • #17
      Re: monsieur? photo?

      de eerste vind ik mooi, tweede had meer DOF kunnen gebruiken, derde is inderdaad met dat afgekapt lichaam niet alles... maar die eerste is echt wel héél goed.

      Comment


      • #18
        Re: monsieur? photo?

        De eerste bevalt me wel, in de twee andere vind ik het afgekapte lichaam erg storend
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #19
          Re: monsieur? photo?

          Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
          Rommelig en ondoordachte composities
          Spontaan noemen ze dat... Als we met z'n allen enkel doordachtige foto"s zouden maken zou het fotolandschap er maar saai en monotoon uit zien.

          Dit is een drieluik waarvan de foto's niet zonder elkaar kunnen. bekijk 3 als apart geheel dan komt deze idd rommelig over maar in deze context is hij een perfecte aanvulling op de eerste. "Wankelend stanbeeld" als humoristische ondertoon.

          Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

          Gratis kijkplezier Coming soon

          Comment


          • #20
            Re: monsieur? photo?

            eerste foto is geweldig

            knap werk
            deviantART

            Comment


            • #21
              Re: monsieur? photo?

              Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
              Spontaan noemen ze dat... Als we met z'n allen enkel doordachtige foto"s zouden maken zou het fotolandschap er maar saai en monotoon uit zien.

              Dit is een drieluik waarvan de foto's niet zonder elkaar kunnen. bekijk 3 als apart geheel dan komt deze idd rommelig over maar in deze context is hij een perfecte aanvulling op de eerste. "Wankelend stanbeeld" als humoristische ondertoon.

              Smaken verschillen.
              Maar saai bij doordachte opnamen? Nee hoor. Ik zie hier heeel wat doordachte opnamen die verrassend zijn en allesbehalve saai of monotoon zijn.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

              Comment


              • #22
                Re: monsieur? photo?

                Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                Spontaan noemen ze dat... Als we met z'n allen enkel doordachtige foto"s zouden maken zou het fotolandschap er maar saai en monotoon uit zien.

                Dit is een drieluik waarvan de foto's niet zonder elkaar kunnen. bekijk 3 als apart geheel dan komt deze idd rommelig over maar in deze context is hij een perfecte aanvulling op de eerste. "Wankelend stanbeeld" als humoristische ondertoon.

                Spontaan is toch wel iets anders hoor. Ondoordacht kan inderdaad vaak mooie fotos geven, maar mag geen excuus zijn voor technische fouten. Hier zitten gewoon teveel technische fouten in om een mooie foto te zijn.

                Nu... ik moet wel toegeven dat ik in de gegeven omstandigheden er zelf ook niet van terecht zou hebben gebracht.
                _______________________________________
                Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

                Comment


                • #23
                  Re: monsieur? photo?

                  Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
                  Spontaan is toch wel iets anders hoor. Ondoordacht kan inderdaad vaak mooie fotos geven, maar mag geen excuus zijn voor technische fouten. Hier zitten gewoon teveel technische fouten in om een mooie foto te zijn.

                  Nu... ik moet wel toegeven dat ik in de gegeven omstandigheden er zelf ook niet van terecht zou hebben gebracht.

                  Hebben jullie al eens aan straatfotografie gedaan?

                  Je bent overgeleverd aan de omstandigheden, je kan niets op z'n plaats zetten zoals je misschien zelf zou willen hebben.

                  Er zijn meestal storende elementen in je beeld.


                  Je hebt geen tijd om er wat aan te doen want je "moment" is weg.

                  Ja, soms kan je wel eens een ander standpunt innemen omdat je ervaring zegt dat het van gene of deze plek moeilijk zal zijn wegens hier of daar omstakels
                  in de weg.


                  Maar je hebt zelf de situatie nooit in handen.

                  Toevallig ken ik de plaats waar mm zijn foto's heeft genomen. Ik denk dat hij niet anders kon met de nadar afsluitingen aan die brug in opbouw.


                  Moet hij dan zijn foto's niet maken op die welbepaalde moment waar de omstandigheden niet optimaal zijn????

                  Het moment is wel daar met deze mensen. Moet hij tegen hun zeggen, sorry jongens, maar eerst die nadar weg, ga nu maar staan, zitten, waar ik het jullie zeg????

                  Nee hoor en tot spijt van wie het benijd, zo werkt het niet.

                  Vertel ons wat de technische fouten zijn, ik zou het ook wel eens willen weten.

                  Dof voor mij prima, z/w omzetting en contrast naar mijn smaak. Dit is uiteraard mijn smaak hoor er zullen nog veel andere smaken zijn, maar de foto's op zichzelf als onderwerp van mij een dikke pluim.

                  Had ik dat niet al eerder gezegd.

                  Comment


                  • #24
                    Re: monsieur? photo?

                    Oorspronkelijk geplaatst door beauceron Bekijk bericht
                    Hebben jullie al eens aan straatfotografie gedaan?

                    Je bent overgeleverd aan de omstandigheden, je kan niets op z'n plaats zetten zoals je misschien zelf zou willen hebben.
                    Er zijn meestal storende elementen in je beeld.
                    Je hebt geen tijd om er wat aan te doen want je "moment" is weg.
                    Ja, soms kan je wel eens een ander standpunt innemen omdat je ervaring zegt dat het van gene of deze plek moeilijk zal zijn wegens hier of daar omstakels in de weg.
                    Maar je hebt zelf de situatie nooit in handen.

                    Toevallig ken ik de plaats waar mm zijn foto's heeft genomen. Ik denk dat hij niet anders kon met de nadar afsluitingen aan die brug in opbouw.

                    Moet hij dan zijn foto's niet maken op die welbepaalde moment waar de omstandigheden niet optimaal zijn????

                    Het moment is wel daar met deze mensen. Moet hij tegen hun zeggen, sorry jongens, maar eerst die nadar weg, ga nu maar staan, zitten, waar ik het jullie zeg????

                    Nee hoor en tot spijt van wie het benijd, zo werkt het niet.

                    Vertel ons wat de technische fouten zijn, ik zou het ook wel eens willen weten.

                    Dof voor mij prima, z/w omzetting en contrast naar mijn smaak. Dit is uiteraard mijn smaak hoor er zullen nog veel andere smaken zijn, maar de foto's op zichzelf als onderwerp van mij een dikke pluim.

                    Had ik dat niet al eerder gezegd.
                    Heb het nog niet gedaan, straatfotografie, en zal ook niet zeggen dat het gemakkelijk is. Moeilijk thema, moeilijke omstandigheden, ... zijn voor mij echter absoluut geen reden om een foto mooier te gaan vinden. Ik heb ook al vaak gevloekt op de omstandigheden. En soms is het verschrikkelijk frustrerend dat je dat ene storend element in een bijna-perfect tafereel niet kan vermijden. Met wat geluk kan je het wegshoppen, en anders zonder pardon de vuilbak in.

                    Of je een foto soms beter niet maakt? Er zijn momenten dat ik door de zoeker kijk en uiteindelijk besluit om toch niet op de knop te drukken... soms met spijt in het hart. Nu hier met 4 gekken voor uw lens zit helder denken er ongetwijfeld niet meer in. Dus hier zou ik vermoedelijk ook snel getrokken hebben, maar achteraf zouden ze dus de vuilbak invliegen.

                    De technische mankementen had ik al opgesomd (en bij foto 3 kan ik nog de storende witte bolletjes van de lens in de rechterbovenhoek; ken technische term niet; en de draad die de ogen van de vallende persoon brochetteert toevoegen). 't allemaal zeer subjectief, maar wat voor mij technische gebreken zijn maakt voor anderen maakt dat de foto blijkbaar sterker. Voor mij dus niet, welke de omstandigheden ook waren.
                    _______________________________________
                    Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

                    Comment


                    • #25
                      Re: monsieur? photo?

                      Straatfotografie mag niet perfect en afgelikt zijn. Een straat is dat ook niet Er moeten zelfs storende elementen inzitten om het authentiek te houden.
                      Straatfotografie draait eerder om emotie; een gezichtsuitdrukking, een pose, een beklijvend straatbeeld, noem maar op...
                      Het spijt me voor wie hier anders over denkt, maar voor die persoon is er één gulden raad: blijf in de studio!

                      Comment


                      • #26
                        Re: monsieur? photo?

                        mannekes, mannekes,

                        top, je moet je niet verontschuldigen dat je de foto's maar niks vind hoor.
                        alhoewel ik je criteria niet snap (afgaande op jouw laatste posts).
                        > je zei nochthans geen straatfotografie gedaan te hebben?
                        even voor de duidelijkheid:
                        ik liep in dat park-in-aanleg rond en had het groepje al in de mot.
                        ze zaten toen wel ergens anders.

                        het brugje had ik al gezien,
                        en ik was net bezig met enkele foto's daarvan te nemen
                        (waarvan 1 gepost in dit topic)
                        toen ze me opmerkten en naar me toe kwamen.

                        ze gingen heel ostentatief op de bankjes zitten
                        met de vraag of ik van hen wat foto's wou nemen.
                        "monsieur? photo?" dus,
                        want slechts één van de vier kende een woordje nederlands.

                        nu, elk van deze beelden is bedoeld zo gemaakt.
                        1. op voorhand had ik al bepaald dat het zwart-wit ging zijn,
                        dus is geen kwestie van "meerwaarde" of niet.
                        ik heb ze zelfs nog niet in kleur gezien ...

                        2. de nadar-afsluiting wou ik er op, als een soort barière.
                        bij de foto's van het brugje alleen staat die er niet op.

                        3. de afgesneden vierde in foto 2 en 3 is bedoeld.
                        de eerste is een 'groeps'-foto, waar ze allevier op staan.
                        de andere zijn "portretten" van de frontman, die als enige in focus is.
                        (vandaar de beperkte dieptescherpte, hij ging gelukkig iets meer vooraan zitten dan de anderen).

                        4. bij twee keek de 'frontman' me aan en wou ik dat over de barière heen.
                        bij de derde keek hij 'in het ijle' en ging ik door de knieën om de barière op te trekken.
                        ik moet je dus op veel vlakken tegenspreken, top.
                        de foto's zijn wel degelijk doordacht gemaakt, en jou 'technische gebreken'
                        blijken toch iets anders te zijn, namelijk "omstandigheden".
                        ik wou ze niet meevragen naar de studio, want ...

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #27
                          Re: monsieur? photo?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                          mannekes, mannekes,

                          top, je moet je niet verontschuldigen dat je de foto's maar niks vind hoor.
                          alhoewel ik je criteria niet snap (afgaande op jouw laatste posts).
                          > je zei nochthans geen straatfotografie gedaan te hebben?
                          Dat is waar ook. In Praag heb ik er enkele getrokken. Was ik al vergeten. Ik kon me nooit fatsoenlijk concentreren omdat ik te nerveus was dat ze me zouden betrappen. Ik heb er vrees ik dus niet genoeg lef voor.

                          nu, elk van deze beelden is bedoeld zo gemaakt.
                          ik moet je dus op veel vlakken tegenspreken, top.
                          de foto's zijn wel degelijk doordacht gemaakt, en jou 'technische gebreken'
                          blijken toch iets anders te zijn, namelijk "omstandigheden".
                          ik wou ze niet meevragen naar de studio, want ...
                          Voor alle duidelijkheid... dat was ik niet die beweerde dat de fotos ondoordacht zijn hè. Wat niet wegneemt dat ik de gedachtegang er ook niet had in gezien. Bewust of een storend mankement... allemaal heel subjectief, maar het meerendeel van het publiek kan je er ermee bekoren. Missie geslaagd dus voor jou. Ik heb al vaker gemerkt dat mijn smaak niet echt overeenkomt met de grote massa hier.
                          _______________________________________
                          Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

                          Comment


                          • #28
                            Re: monsieur? photo?

                            Proficiat met je hofje maarten

                            Comment


                            • #29
                              Re: monsieur? photo?

                              Idem Ik zei toch dat je de eerste niet moest weggooien
                              Groeten, David

                              Comment


                              • #30
                                Re: monsieur? photo?

                                Die eerste is

                                mvg
                                Caro
                                www.myspace.com/photocaroline

                                Comment

                                Working...
                                X