Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miss Belgian Beauty . . .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Miss Belgian Beauty . . .

    Gisteren uitgenodigd geweest op de Pre-voorstelling van het vis en folklorefestival te Mariekerke, een feestrijk gebeuren met een lange traditie ( 29 jaar ) waar rond de 50.000 man op afkomt.
    Kort samengevat : lenzen maken echt wel indruk
    't Was heerlijk weer, de 70-200 Nikkor met 2.0 extender erop ( dan heb je al wat lens op de toestel zitten ) en de blikken komen van overal, eerst schoorvoetend, daarna recht op de man vragen voor welke "GAZET" ik daar ben . . . best amusant.
    Ik moet zeer dringend visitekaartjes maken met Belgium Digital website adres er op . . . Misschien een tip voor toekomstige gadgets???
    En ik had geluk, ook Miss Belgian Beauty kwam een praatje maken met de vraag om wat foto's te nemen . . .
    Al bij al een gezellige avond waar ik ook de opdracht heb gekregen een fotoshoot te maken van het gebeuren op 24 en 25 Juni.

    Alle foto's van die avond, zowel de betere als de minder goede staan hier : http://www.fotokine.be/visenfolklore/

    2 geposeerde foto's en ééntje niet geposeerd, het verschil van gelaatsuitdrukking is wel opvallend . . .

    Eerste is met de mama er bij:



    Solo :



    Snapshot, niet geposeerd, stiekem op 400 mm ( wat zijn we toch slecht soms ) Ik vermoed dat ze het een beetje moe was daar . . .

    Last edited by Franciskine; 11 juni 2006, 00:23.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Miss Belgian Beauty . . .

    Zeer mooie reeks.
    Knap gevangen, die laatste.
    Proficiat met je opdracht. Laat ons maar meegenieten van het resultaat.

    hesy.be
    BD0319BE

    Comment


    • #3
      Re: Miss Belgian Beauty . . .

      knap meisje, knappe foto's ... jmmr van die oranje folklore affiche
      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

      Comment


      • #4
        Re: Miss Belgian Beauty . . .

        Proficiat met de opdracht en een leuk verhaal zet je hier neer.
        Mooi model trouwens ook. Die zou ik wel eens voor mijn glas willen hebben

        Blik in no3 is heerlijk
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Miss Belgian Beauty . . .

          Oorspronkelijk geplaatst door t.billy
          knap meisje, knappe foto's ... jmmr van die oranje folklore affiche
          Die affiche, inderdaad, bewust niet verwijderd ( en misschien ook een beetje omdat ik geen photoshopper ben ) . . . eigenlijk is het een beetje reclame maken . . . dit is zeker weg te werken met photoshop . . . maar de organisatoren hadden het liever zo, tenminste, dat ving ik hier en daar op . . .
          Ik kan jullie verzekeren dat het voor een fotograaf absoluut de moeite is om eens een keertje af te zakken naar Mariekerke aan de Schelde . . . al is het gewoon maar om de sfeer . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Miss Belgian Beauty . . .

            Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
            .
            Ik kan jullie verzekeren dat het voor een fotograaf absoluut de moeite is om eens een keertje af te zakken naar Mariekerke aan de Schelde . . . al is het gewoon maar om de sfeer . . .
            En dan hebt ge de overkant van het water nog niet gezien
            van aan de overkant komen o.a. mijn fazantjes

            Foto drie voor mij veruit de meest aansprekende.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Miss Belgian Beauty . . .

              Voor de geïnteresseerden staat hier de rest van het album, gauw in mekaar gezet, want het "Comité" zoals dat heet wilde de foto's zo snel mogelijk eens bekijken . . . er is geen selectie gemaakt, alle foto's staan er op, zowel de betere als de minder goed gelukte . . .

              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Miss Belgian Beauty . . .

                Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                Voor de geïnteresseerden staat hier de rest van het album, gauw in mekaar gezet, want het "Comité" zoals dat heet wilde de foto's zo snel mogelijk eens bekijken . . . er is geen selectie gemaakt, alle foto's staan er op, zowel de betere als de minder goed gelukte . . .

                http://www.fotokine.be/visenfolklore/
                ik heb ze eens bekeken en ik moet zeggen dat de foto's van behoorlijk mooie kwaliteit zijn. Wat voor gemiddelde exif heb je gebruikt? Met name diafragma?

                Wat me ook opvalt is de gemaakte lach van de beauty als ze poseert. Ze moet zich wat minder verkrampen de volgende keer

                Is het misschien raadzaam voor de volgende shoot een miniem invulflitje te gebruiken in sommige situaties?
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Miss Belgian Beauty . . .

                  Als ik een vleugje kritiek mag geven ... probeer af en toe het onderwerp eens UIT het midden van 't beeld te plaatsen, gaat een fijne variatie geven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Miss Belgian Beauty . . .

                    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
                    ik heb ze eens bekeken en ik moet zeggen dat de foto's van behoorlijk mooie kwaliteit zijn. Wat voor gemiddelde exif heb je gebruikt? Met name diafragma?

                    Wat me ook opvalt is de gemaakte lach van de beauty als ze poseert. Ze moet zich wat minder verkrampen de volgende keer

                    Is het misschien raadzaam voor de volgende shoot een miniem invulflitje te gebruiken in sommige situaties?
                    Bij elke foto stel ik manueel in, ik werk steeds op M, dat invulflitsje, tja, ergens heb je wel gelijk maar deze shoot is gemaakt zonder één keer mijn flits te gebruiken, soms lastig als een gedeelte van de mensen niet in de zon staat en de andere helt wel als ze samen op de foto moeten. . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Miss Belgian Beauty . . .

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                      Als ik een vleugje kritiek mag geven ... probeer af en toe het onderwerp eens UIT het midden van 't beeld te plaatsen, gaat een fijne variatie geven!
                      Tony, er bestaat niets beter dan opbouwende kritiek Bedankt voor de tip, ik weet dat het zo is en toch vergeet ik het iedere keer als ik bezig ben met foto's te maken.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Miss Belgian Beauty . . .

                        Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                        ik weet dat het zo is en toch vergeet ik het iedere keer als ik bezig ben met foto's te maken.
                        Zééér herkenbaar
                        fotosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Miss Belgian Beauty...

                          Haar lach lijkt toch een beetje geforceerd op de tweede foto.
                          Maar toch ... .
                          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                          Comment


                          • #14
                            Re: Miss Belgian Beauty . . .

                            ik weet dat het zo is en toch vergeet ik het iedere keer als ik bezig ben met foto's te maken.
                            geen paniek ... 'k ben van dezelfde ziekte/virus gebeten
                            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Miss Belgian Beauty . . .

                              Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                              Tony, er bestaat niets beter dan opbouwende kritiek Bedankt voor de tip, ik weet dat het zo is en toch vergeet ik het iedere keer als ik bezig ben met foto's te maken.
                              Nog een tip dan: 2 en 3 kun je beter vertikaal nemen.

                              Comment

                              Working...
                              X