Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste plaat...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mijn eerste plaat...

    De eerste keer dat ik een collodionplaat hemaal zelf heb gemaakt, van gieten van collodion op de glasplaat, sensibiliseren van de plaat tot en met belichten en ontwikkelen... met de meester als model! Thanks Kurt!



    Bedankt voor het kijken, platencamera en lens weet ik geen gegevens van, was wel erg moeilijk om de scherpstelling voor elkaar te krijgen.
    groeten Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Mijn eerste plaat...

    Supermooi. De scherpstelling is wel niet echt op de ogen maar dat is je vergeven. Ik kan niet anders dan je ambachtelijk werk bewonderen, moet machtig zijn dat allemaal te kunnen.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste plaat...

      Inderdaad heel mooi, en om jaloers te zijn op de techniek.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste plaat...

        Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
        Supermooi. De scherpstelling is wel niet echt op de ogen maar dat is je vergeven. Ik kan niet anders dan je ambachtelijk werk bewonderen, moet machtig zijn dat allemaal te kunnen.
        Bij mijn gastheer gebruik gemaakt van een Petzval objectief waarmee het erg moeilijk scherpstellen was. Misschien hadden we over moeten stappen op een andere lens. Op mijn Cambo gebruik ik een Hermagis wat in mijn ogen een toplens is, waarmee ik ragfijn kan scherpstellen. Maar ja, die kostte dan ook een paar centjes...
        Bij wetplate gebruiken we geen flits maar duurlicht en het model moet vijf of zes seconden onbeweeglijk blijven, ook dat kan een stuk (bewegings-)onscherpte veroorzaken.
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste plaat...

          mooie plaat mijn leraar is ook bezig met deze techniek voor mij nog een openbaring gebruik je ook een steun om het model onbeweeglijk te houden?

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste plaat...

            Heel mooi, Henk. Moet zalig zijn om in deze tijd van haast en spoed even alles in slow motion te kunnen doen en er van te genieten.
            Luc

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste plaat...

              Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
              Heel mooi, Henk. Moet zalig zijn om in deze tijd van haast en spoed even alles in slow motion te kunnen doen en er van te genieten.
              Luc
              ja, en van je mislukkingen te leren haha
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste plaat...

                TOP
                like it
                catch the light before it slips away
                lose the light and you will lose your mind

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste plaat...

                  Goed zo !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste plaat...

                    knappe plaat - respect hoor
                    Peter
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste plaat...

                      Ken niets van deze techniek maar vind het wel een knappe foto met speciale ouderwetse sfeer.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn eerste plaat...

                        Voor een collodion behoorlijk scherp (4 a 5 seconden perfect stil zitten is niet aan iedereen gegeven, heb zelf al eens model moeten zitten bij 20s!!) heb al veel slechtere gezien zelfs bij al meer ervaren collodioners

                        Welk formaat is deze gemaakt ?
                        www.lensculture.com/nathan-verstraete

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn eerste plaat...

                          Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht
                          Voor een collodion behoorlijk scherp (4 a 5 seconden perfect stil zitten is niet aan iedereen gegeven, heb zelf al eens model moeten zitten bij 20s!!) heb al veel slechtere gezien zelfs bij al meer ervaren collodioners

                          Welk formaat is deze gemaakt ?
                          Dit was belichting 5 seconden, met enkele SL-lampen uitgeschakeld.
                          13x18cm clear glas. Wel met een neksteun, was moeilijk te plaatsen want hij stond met één voet op een stoel... Bovendien twijfel ik wel aan de kwaliteit van de lens, noname, was erg moeilijk om het scherptepunt te vinden.
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

                          Comment

                          Working...
                          X