Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Me, myself, and I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Me, myself, and I

    Vanmiddag had ik zin onderstaande compositie in elkaar te sleutellen...
    Ben benieuwd of jullie het een beetje geslaagd vinden...

    Canon 30D
    Canon 24mm 1.4L | Tamron 28-75mm 2.8 | Canon 50mm 1.4 USM | Canon 70-200 2.8L

  • #2
    Re: Me, myself, and I

    Toch geen gespleten persoonlijkheid hé
    Bewerking is geslaagd!

    Comment


    • #3
      Re: Me, myself, and I

      Bewerking heel erg geslaagd, maar 't zou nog geloofwaardiger overkomen mocht je iets gedaan hebben met jezelf zodat er meer interactie in zat. Een voorbeeld van wat ik wil zeggen zie je op http://www.pbase.com/erwinmaes/image/39000775

      Als de link niet toegestaan is mag hij gerust verwijderd worden

      Comment


      • #4
        Re: Me, myself, and I

        Oei.. dat is een mooie Frederic...
        Dank je.. inspirerend.. mooie slaapkamer ook trouwens...

        Idd.. meer interactie is wel de bedoeling bij een volgende poging...
        Canon 30D
        Canon 24mm 1.4L | Tamron 28-75mm 2.8 | Canon 50mm 1.4 USM | Canon 70-200 2.8L

        Comment


        • #5
          Re: Me, myself, and I

          Goed idee en goed gedaan, maar het perspectief klopt niet helemaal (jezelf in de verste positie) - of lijkt alleszins niet te kloppen (een mens moet altijd oppassen met zijn uitspraken bij BD).
          Beauty need only be a whisper
          Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

          Comment


          • #6
            Re: Me, myself, and I

            Et perspectief klopt precies hoor.. Zie hier mijn (Engelse) uitleg
            over hoe dit gedaan is:
            Linkje
            Canon 30D
            Canon 24mm 1.4L | Tamron 28-75mm 2.8 | Canon 50mm 1.4 USM | Canon 70-200 2.8L

            Comment


            • #7
              Re: Me, myself, and I

              Ik ben dus toch ook niet de enige die vond dat er iets niet klopte - al klopt het wel.
              Beauty need only be a whisper
              Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

              Comment


              • #8
                Re: Me, myself, and I

                Wat niet klopt in de foto is het feit dat de verst verwijderde persoon méér contrast vertoont (vooral in witte kleding valt dit op) dan de eerste 2.

                Volgens de natuur/perspectief-regels vermindert het contrast (zeker niet vermeerderen) naarmate iets verder verwijderd is van de toeschouwer.

                Bezie het als een landschap waar je naar kijkt: de dichtst bijgelegen bomen bv. zullen heel wat contrastrijker zijn dan de bomen in de verte.

                Anders goed in elkaar gezet lijkt mij.

                Comment


                • #9
                  Re: Me, myself, and I

                  Huh?
                  De belichting, contrast & saturation van alle drie foto's is precies het zelfde hoor...
                  ter verduidelijking zet ik de originelen hier dan ook even neer..
                  Als dat niet mag....

                  1

                  2

                  3
                  Canon 30D
                  Canon 24mm 1.4L | Tamron 28-75mm 2.8 | Canon 50mm 1.4 USM | Canon 70-200 2.8L

                  Comment


                  • #10
                    Re: Me, myself, and I

                    Dat mag zeker!

                    Je hebt gelijk, waarschijnlijk komt het doordat het verste personnage meer in de schaduw van het groen zit en daardoor hardere schaduwen opvangt.

                    De eerste twee vangen géén direct omgevingslicht op.

                    Comment

                    Working...
                    X