Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MAXIM-party !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MAXIM-party !

    Some guys have all the luck.... en deze keer was ik daar eentje van...

    Samen met Jochen mocht ik exclusief de fotoreportage gaan verzorgen van de MAXIM-party 2004 in the Red & Blue in Antwerpen, geleden van 16 december 2004...
    Omwille van de copyrights en gemaakte afspraken met Meta Media kan ik de foto's pas vanaf vandaag laten zien...

    een aantal van onze shots verschenen in de Maxim van twee maanden terug, mét naamsvermelding....

    mij album is te bereiken via http://users.skynet.be/stef-vds en doorklikken op de "events"-thumb

    Jochens pics te zien op : http://users.pandora.be/PixelPower/EVENT/E008.html

    Stef

    Last edited by Stef; 1 maart 2005, 09:46.

  • #2
    Re: MAXIM-party !

    Mooi album stef. moet de moeite geweest zijn.

    Kun je wat meer uitleg geven over de techniek?
    Ik zie dat bijna alle fotos met een trage sluitertijd getrokken zijn en toch scherp zijn (door de flash?)
    Kun je een tipje van de sluier oplichten?

    Thanks.

    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: MAXIM-party !

      Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
      Mooi album stef. moet de moeite geweest zijn.

      Kun je wat meer uitleg geven over de techniek?
      Ik zie dat bijna alle fotos met een trage sluitertijd getrokken zijn en toch scherp zijn (door de flash?)
      Kun je een tipje van de sluier oplichten?

      Thanks.

      Jo.
      tuurlijk wil ik dat best Jo...

      alle shots zijn dus getrokken op 800 iso, 1 stop onderbelicht als ik mij niet vergis, en ingeflitst op trage syncro...

      dwz dat je toestel zijn sluitertijd berekent alsof die flits niet op je toestel zit, maar toch flitst... een typisch voorbeeld van een invulflits dus...
      het grote voordeel van op slow sync te werken is de sfeer die in de fotoblijft zitten.. de achtergrondkleurtjes zeg maar... als je daarop 1/200 e vast gaat flitsen zal je onderwerp ook steeds scherp zijn, maar alle sfeer is platgeflitst...
      bij hele trage sluitertijden vraag je best even aan de gefotografeerde om nog even na de flits te blijven stilstaan, of je werkt op tweede gordijn...

      iig is het geen gemakkelijke klus..

      danku voor de comment en de interesse !

      stef

      Comment


      • #4
        Re: MAXIM-party !

        Heel knap werk !

        Ik ben hoegenaamd geen fan van flitsen, maar soms kan het niet anders, en je bent goed in je opzet geslaagd : de sfeer wordt helemaal niet aangetast, je ziet wel dat er geflitst is maar het laat helemaal geen storende indruk na, althans bij mij toch niet.
        Mark (300D)

        Comment


        • #5
          Re: MAXIM-party !

          Hey Stef,

          zitten echt een paar mooi foto's tussen, ook trouwens hele mooie meiden hoor En dit resultaat kun je zowel met infulflits zoals je zelf al zei bereiken als zonder flits, maar dat is afhankelijk van de lichtbronnen ter plekke. In ieder geval een album waarbij ik heb genoten van jouw/jullie technisch, maar met gevoel, mooie fotografie.
          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

          Comment


          • #6
            Re: MAXIM-party !

            Jeetje, als ik al eens in de kroeg een pintje ga drinken en de muziek staat iets te luid...
            Hoewel, ik zie dat in dergelijke mega-gelegenheden niet alleen de muziek belangrijk is. Kariboe weer wat bijgeleerd misschien ?

            Toffe reeks met interessante techniek. Blijkbaar wilde iedereen zonder schroom op het plaatje...
            Ik haat flitsfoto's, juist omwille van het platte, het onnatuurlijke licht. Hier prachtig omzeild, zeer sfeervol, passend bij het onderwerp.
            Het valt mij wel op dat de beelden van Jochen iets zachter zijn, iets subtieler. Toevallig ?

            In elk geval, proficiat met de publicatie van jullie beelden. Altijd leuk !!!
            Maak mijn complimenten zeker ook over aan de Jochen - als dien deugniet al niet meeleest hier
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: MAXIM-party !

              thanks for the comments all...

              @Triker : zonder flits was dat daar echt niet te doen.. believe me... daar waar de gasten dansten flikkerden de lichten constant, en daar waar ze stilstonden (vip-ruimte enzo) waren er nauwelijks lichtbronnen... We konden echt niet anders dan deze techniek toepassen...

              @Kariboe : Jochens beelden zijn idd iets zachter.... mijn beelden zijn meestal contrastrijker omdat dit mijn voorkeur draagt.. juist een kwestie van persoonlijke smaak dus.. Poseren dedenze inderdaad allemaal graag.. We hebben daar trouwens het '"lolyisme" ontdekt...je moest eens weten wat die allemaal doen om toch maar ne lolly te krijgen jong... ni te doen gewoon !
              Ik zal je complimentjes zeker aan Jochen overmaken... meelezen doet ie niet meer vrees ik...

              Stef

              Comment


              • #8
                Re: MAXIM-party !

                Sfeervolle reportage Stef/Jochen.........lekkere kleuren/toffe beelden .

                mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                Comment


                • #9
                  Re: MAXIM-party !

                  Prachtig album Stef

                  Bedankt voor je uitleg ivm. je techniek ( valt iets van te leren )
                  Groeten, Gino
                  http://www.e-designstudio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: MAXIM-party !

                    Ik ben zelf zeer geintresseerd in party fotografie. Het is een super mooi album waar al de mensen duidelijk opstaan.
                    De twee belangen doelen zijn hier duidelijk verenigd:
                    -mensen willen duidelijk herkenbaar op een foto staan en voor hun mag het wel degelijk platgeflitst zijn!
                    -"wij" willen de omgevingssfeer weergeven in de foto's.
                    Stijn Gysemans
                    na mijn buitenlands avontuur weer op belgische bodem

                    Comment


                    • #11
                      Re: MAXIM-party !

                      Stef, nice pictures man.

                      Jammer dat je bijna overal moest flitsen, desondanks een heel fraai album.
                      Mooie sfeerfoto's, zeer mooie kleuren, niets op aan te merken.

                      Hoedje af, in deze omstandigheden.

                      Jochen, idem dito ...
                      Last edited by Tom; 3 maart 2005, 10:15.

                      Comment


                      • #12
                        Re: MAXIM-party !

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stef
                        thanks for the comments all...

                        @Triker : zonder flits was dat daar echt niet te doen.. believe me... daar waar de gasten dansten flikkerden de lichten constant, en daar waar ze stilstonden (vip-ruimte enzo) waren er nauwelijks lichtbronnen... We konden echt niet anders dan deze techniek toepassen...
                        Stef

                        De techniek zonder meer goed toegepast kerel En badankt voor die tip met die lollies, eens kijken of mij dat ook lukt in de toekomst hahaha
                        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                        Comment


                        • #13
                          Re: MAXIM-party !

                          ook aan de laatste replieërs hartelijk bedankt !

                          Stef

                          Comment


                          • #14
                            Re: MAXIM-party !

                            Daar was ik graag bijgeweest Stef
                            Groetjes DD
                            Fronstages

                            Comment

                            Working...
                            X