Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Love can be complicated...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Love can be complicated...

    .


    .

  • #2
    Re: Love can be complicated...

    zeer eigenaardig beeld. Uw ervaring in portretfotografie in het achterhoofd, vraag ik me af welke verrassing hier achter zit ? Als leek kijkende, heb ik de indruk dat het koppel er op geplakt is. Dit wegens hun belichting maar ook door de scherpte.
    Ik geef misschien teveel aandacht aan de titel, maar ik had verwacht dat de vrouw rechts in beeld dan naar het koppel zou kijken, terwijl nu iedereen blijkbaar in een afwachtende houding naar een persoon buiten beeld kijkt ?
    maar zoals bij eerdere portretten al gezegd : oordeel van een leek in portretfotografie die graag wat wil bijleren.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Love can be complicated...

      Kijkt het koppel niet naar de vrouw in de voorgrond? Dan klopt het verhaal wel, zo interpreteer ik het toch. En gezien de gezichtsuitdrukking van de man en de vrouw ijkt het inderdaad een heel complexe situatie... Ik kan een aantal redenen bedenken waarom ze zo kijken. Dat maakt het voor mij een leuk beeld, de ruimte die het laat om zelf in te vullen.
      Technisch durf ik met mijn bijna onbestaande ervaring zeker geen uitspraken te doen, maar ik vind ze wel mooi.
      https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

      Comment


      • #4
        Re: Love can be complicated...

        Een foto met een verhaal. Mooi gedaan.

        Comment


        • #5
          Re: Love can be complicated...

          Voor mij veel verhaal in deze boeiende opname !!

          Comment


          • #6
            Re: Love can be complicated...

            Bedankt TomVDP, Leonide en Eddyg ! Ik ben blij dat jullie een verhaal zien in mijn foto,
            ongeveer zoals ik het wilde in beeld zetten,... met natuurlijk kleine variaties mogelijk naar ieders zijn verbeelding

            Aan CMM :

            ik heb de indruk dat het koppel er op geplakt is
            Reeds meermalen heb ik hier gemeld, dat ik geen knip en plakwerk doe,
            ik shoot hier met een 200 mm lens, de goede scherpte ligt duidelijk op het koppel, het meisje alleen
            ligt gewoon out of focus... simpel toch ? Geen photoshop hiervoor nodig.

            terwijl nu iedereen blijkbaar in een afwachtende houding naar een persoon buiten beeld kijkt ?
            CMM, zoals TomVdP het terecht aanhaalt kijkt het koppel heel duidelijk naar het alleen staand meisje,
            en ze kijken boos, omdat het meisje eigenlijk hun koppel bedreigt...klassiek voorval.

            Kijk nog eens goed CMM en laat je verbeelding los

            D.

            Comment


            • #7
              Re: Love can be complicated...

              Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
              Bedankt TomVDP, Leonide en Eddyg ! Ik ben blij dat jullie een verhaal zien in mijn foto,
              ongeveer zoals ik het wilde in beeld zetten,... met natuurlijk kleine variaties mogelijk naar ieders zijn verbeelding

              Aan CMM :



              Reeds meermalen heb ik hier gemeld, dat ik geen knip en plakwerk doe,
              ik shoot hier met een 200 mm lens, de goede scherpte ligt duidelijk op het koppel, het meisje alleen
              ligt gewoon out of focus... simpel toch ? Geen photoshop hiervoor nodig.



              CMM, zoals TomVdP het terecht aanhaalt kijkt het koppel heel duidelijk naar het alleen staand meisje,
              en ze kijken boos, omdat het meisje eigenlijk hun koppel bedreigt...klassiek voorval.

              Kijk nog eens goed CMM en laat je verbeelding los

              D.
              zal ik nog eens doen. Bedankt voor de reacties : ze waren alle erg interessant. Wat dat plakwerk betreft : dat heb je me vroeger al verzekerd en dat geloof ik ook. Vandaar dat ik schreef "dat ik de indruk had" , wetende dat dit bij u het geval niet kon zijn.
              Keep it safe !
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: Love can be complicated...

                Zoals Freddy schreef in een ander topic, is het soms beter om de kijker zelf een stukje van het verhaal te laten invullen.
                En zo ook bij deze. Het beeld roept vragen op. Voor mij heel geslaagd.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: Love can be complicated...

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                  Bedankt TomVDP, Leonide en Eddyg ! Ik ben blij dat jullie een verhaal zien in mijn foto,
                  ongeveer zoals ik het wilde in beeld zetten,... met natuurlijk kleine variaties mogelijk naar ieders zijn verbeelding

                  Aan CMM :



                  Reeds meermalen heb ik hier gemeld, dat ik geen knip en plakwerk doe,
                  ik shoot hier met een 200 mm lens, de goede scherpte ligt duidelijk op het koppel, het meisje alleen
                  ligt gewoon out of focus... simpel toch ? Geen photoshop hiervoor nodig.



                  CMM, zoals TomVdP het terecht aanhaalt kijkt het koppel heel duidelijk naar het alleen staand meisje,
                  en ze kijken boos, omdat het meisje eigenlijk hun koppel bedreigt...klassiek voorval.

                  Kijk nog eens goed CMM en laat je verbeelding los

                  D.
                  Wel Dan, het feit dat de man ook boos kijkt laat mijn fantasie nog meer werken. In het klassieke verhaal zou je denken dat de vrouw boos kijkt, en de man eerder angstig (betrapt). Door het feit dat hij ook boos kijkt is er nog meer ruimte voor eigen invulling van de kijker. Wie heeft wat precies gedaan? Heel interessant.
                  https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Love can be complicated...

                    Oorspronkelijk geplaatst door TomVdP Bekijk bericht
                    Wel Dan, het feit dat de man ook boos kijkt laat mijn fantasie nog meer werken. In het klassieke verhaal zou je denken dat de vrouw boos kijkt, en de man eerder angstig (betrapt). Door het feit dat hij ook boos kijkt is er nog meer ruimte voor eigen invulling van de kijker. Wie heeft wat precies gedaan? Heel interessant.
                    Of misschien kijkt hij niet boos, maar hunkerend?
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Love can be complicated...

                      ik vind de blur op de voorste dame onnatuurlijk overkomen.
                      had mi beter geweest met een natuurlijke scherpte diepte, door grotere diafragma opening.

                      mvg
                      renske

                      Comment


                      • #12
                        Re: Love can be complicated...

                        Mooi !
                        Kan zij het wel hebben dat hij naar haar kijkt ?
                        Ěk kan er meerdere kanten mee op
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment

                        Working...
                        X