Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leila *2*

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leila *2*







    Deel 2 van m'n laatste beautyshoot
    Model: Leila (Laila)
    Visagie: Klaartje
    Fotografie: Fotofre

    Mvg,

    Frederic

  • #2
    Re: Leila *2*

    Foto 1 springt er voor mij uit
    Zeer gestilleerd, bijna onderkoeld en toch sensueel.
    Mooie foto's van een knappe vrouw.

    Het idee met de hiërogliefen in de 2de foto vind ik zeer goed. Alleen vind ik dat ze net iets te groot uitgevallen zijn. Ze wordt bijna weggeduwd door dat rechtse oog.
    Meer foto's op mijn website

    Comment


    • #3
      Re: Leila *2*

      Alweer prachtig met voorkeur voor no1.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: Leila *2*

        Alleszins speciaal en goeie visagiste

        Comment


        • #5
          Re: Leila *2*

          Op zich prachtige foto's
          Persoonlijke smaak natuurlijk maar een vrouw met zo'n make-up komt niet in mijn buurt, ik denk dat andere kleurtjes beter zouden passen bij het model.

          Groeten
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #6
            Re: Leila *2*

            prachtige foto's
            Steven

            Comment


            • #7
              Re: Leila *2*

              Zeer goed uitbelichte opnames in nrs 1 en 2: met kleine neusschaduw en modeléwerking op de naar de camera gekeerde wang. Dit is een voorbeeld van hoe het best uitgevoerd wordt. Gezien de ietwat driehoekvorm van het gezicht bekomt men aldus een versmalling en zeer plastisch beeld. Merk de mooie belichte driehoek onder het oog in nr1. Kleine opmerking i.v.m. de flitsintensiteit (zie beginnende overbelichting aan neus en voorhoofd).
              Handen in nr2 tonen zelfde overbelichting en kleine vervorming ter hoogte van de pols.
              Bij nr 3 is de belichting evenwel niet adequaat en maakt het gelaat breder maar toch nog aanvaardbaar.
              Vraagje: zijn dat hyëroglyfen in nr2? Heb twijfels gezien klinkers daarin niet voorkomen. Evenwel mooie vinding met de beide "Ra" oogsymbolen.
              Mijn respect voor de visagiste en voor het doordachte studiowerk.

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: Leila *2*

                De eerste deed me direct aan een Egyptische godin denken.
                Prachtfoto !!

                groeten,
                Patrick

                Comment


                • #9
                  Re: Leila *2*

                  Mooie reeks en foto 1 TOP
                  Nikon materiaal

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leila *2*

                    Prachtig werk.

                    Een goede voorbereiding is het halve werk: visagie, belichting... top!
                    https://waltertalboom.be-
                    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leila *2*

                      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                      Zeer goed uitbelichte opnames in nrs 1 en 2: met kleine neusschaduw en modeléwerking op de naar de camera gekeerde wang. Dit is een voorbeeld van hoe het best uitgevoerd wordt. Gezien de ietwat driehoekvorm van het gezicht bekomt men aldus een versmalling en zeer plastisch beeld. Merk de mooie belichte driehoek onder het oog in nr1. Kleine opmerking i.v.m. de flitsintensiteit (zie beginnende overbelichting aan neus en voorhoofd).
                      Handen in nr2 tonen zelfde overbelichting en kleine vervorming ter hoogte van de pols.
                      Bij nr 3 is de belichting evenwel niet adequaat en maakt het gelaat breder maar toch nog aanvaardbaar.
                      Vraagje: zijn dat hyëroglyfen in nr2? Heb twijfels gezien klinkers daarin niet voorkomen. Evenwel mooie vinding met de beide "Ra" oogsymbolen.
                      Mijn respect voor de visagiste en voor het doordachte studiowerk.

                      Henri

                      Eventjes op inpikken...

                      Vooreerst bedankt voor de zeer verhelderende bespreking, Henri!!
                      Toch wou ik er even op reageren. Deze foto's zijn namelijk zonder flits of studioflitsers gemaakt, maar enkel door gebruik te maken van invallend raamlicht en (zelfgebouwde) reflectiepanelen... Zo zie je maar dat een dure studioflitsset niet persé nodig is wil je mooie foto's maken. Gewoon je eigen creativiteit gebruiken en het natuurlijk licht leren beheersen. Velen onderschatten dat licht, maar natuurlijk licht is zeer sterk! Test maar eens hoeveel lampen je in een donkere ruimte moet aansteken om het te doen lijken dat het overdag is en de volledige ruimte helder verlicht is...!
                      Die wat lichtere delen op neus en voorhoofd kwam er eigenlijk doordat er iets meer moest bijgepoederd worden, wat eigenlijk niet gebeurde. Klaartje is namelijk nog geen gevorderde visagist, maar met wat ze demonstreerde op onze shoot kan ik haar enkel maar enorm aanbevelen!! Klaartje is echt goed in wat ze doet!

                      Die hiërogliefen... Zelf heb ik nooit Egyptisch geleerd
                      Maar ik vond een site waar je dat font kon aankopen. Er was een mogelijkheid om een woord in te voeren en zo zag je het woord in hiërogliefen. Dus voerde ik haar naam in en door middel van een printscreen had ik de nodige hiërogliefen te pakken zodat ik ze in Photoshop kon bewerken op de foto zelf Maar als ze juist zijn...? In ieder geval, er gaan 't er niet veel tegenspreken

                      Mvg,

                      Comment

                      Working...
                      X