Canon EOS 300D
ISO 400 1/60s f3.5 60mm
Grts,
Jurgen
Canon EOS 300D
ISO 400 1/60s f3.5 60mm
Grts,
Jurgen
|
had het liever andersom gezien, de personen in de spiegel scherp.
grt,bouk.
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Denk er ook zo overOorspronkelijk geplaatst door bouk
![]()
Mvg
ES
BD0543BE
Idem dito dito.
De klant wilde niet op de foto.
De Cliént wel.
![]()
'k had deze wel haarscherp verwacht ...
mm
|
@ MM: klopt, had die ook liever scherper gewild. Wellicht had ik beter gekozen voor een hogere gevoeligheid om een stop uit te sparen ten goede van diafragma. En dan eventueel bewust een stop onderbelichten (RAW) om achteraf te kunnen compenseren (hoewel ik er niet direct voorstander van ben). Maar je hebt wel gelijk hoor.![]()
Wat compo betreft:
Ik begrijp (en heb alle begrip) voor het idee dat de echte klant scherp zou kunnen zijn geweest ipv de kapper zelf. Ik heb dit bewust niet gedaan. Voor mij was het suggestieve in de foto een leuk gegeven. Als ik in dit concept zou scherp gesteld hebben op de klant zelf, dan was de foto (wat mij betreft) voorspelbaar. Dan zie je iemand die onder handen wordt genomen door een kapper. De kapper zelf, zou (gezien dof) eerder een zwarte vlek geworden zijn. Naar mijn mening (en heb ik ook uitgeprobeerd) een weinig sprekende foto. De achtergrond vertelt nu het verhaal. En hoewel de 'hoofd'-figuur (heel toepasselijk: een 'kapper') met zijn rug naar de kijker staat, voel je zijn betekenis in het plaatje. Ook zonder duidelijk kader voelt de kijker dat het trouwens om een spiegel-decor gaat. De spiegel is een onmisbaar gegeven voor de kapper, dus hier ook in het verhaal. Waarbij de spiegel geen doel op zich is, maar een werkend middel. Zowel voor kapper als voor het beeld.
Nogmaals, dank voor het aanbrengen van advies! Studeren en bijleren is een eeuwige bezigheid hé!![]()
scherpte hier ligt niet aan de snelheid (1/60 op 60mm is 'doenbaar') maar ik vrees dat je op de verkeerde plaats hebt gefocusd, namelijk op de rug van cliént, terwijl dit op 't achterhoofd had moeten liggen.
mm
ik geef iederen gelijk die zegt dat de focus niet goed is.
Maar volgens mij wilde de poster de rug naar voor laten komen.
Wat hem gelukt is, maar de achterhoofd van de kapper mocht er ook op.
Als reclamefoto vind ik em wel goed.
Moest er bv. client.com opgestaan hebben vond ik em nog beter :-)
Omdat je met enkel deze foto de klant kan tonen naar waar hij moet gaan op het internet.
Het gaat tenslotte om aan te tonen dat een foto 1000 woorden zegt, maar een foto met 1 woord er 1001 zegt ;-)
nope dvc,
jurgenTn (de poster dus)
heeft al aangegeven
dat dat niet zo is.
mm
|
ok, okOorspronkelijk geplaatst door mm
geen probleem.
Maar mijn boodschap is toch goed doorgekomen hoop ik.
Ik zou het gewoon als reclamefoto gebruiken, een geluk bij een ongeluk dan.
Ik vind de foto super...
Klopt. Eigenlijk de bedoeling geweest dat ook het achterhoofd scherper stond. Foutieve instelling dus.
Inhoudelijk ligt de bedoeling dicht bij wat Dvcgraphics omschrijft.
Het was inderdaad ook de bedoeling om te spelen met een suggestie. Om een beeld te verkrijgen dat niet het voorspelbare in beeld brengt. Ik besef wel dat dit geen evidente uitdaging is. Maar het was wel het proberen waard.
En blijkbaar toch gedeeltelijk in mijn opzet geslaagd.
De tips neem ik mee voor mijn herkansing.![]()
![]()