Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kimberly

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kimberly

    @Frederic ; toen ik deze serie de 1e keer zag wist ik meteen dat deze massa reacties ging uitlokken.
    Tuurlijk dat er niks mis mee is , ikzelf heb ook al shoots gedaan met modellen van die leeftijd en tot volle tevredenheid van de mama's .Denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen zich storen aan de 2e al is daar in principe ook niks mis mee .
    Vroeger was daar allemaal geen probleem mee , vandaag den dag kan niks meer en post je dit soort portretten beter niet op het internet.

    Comment


    • #17
      Re: Kimberly

      Over de foto's:

      Ik vind ze, as usual, knap gemaakt op technisch vlak
      Maar in tegenstelling tot andere reeksen kunnen ze mij minder bekoren. Hoogstwaarschijnlijk is dit een model dat maar al te graag voor de lens staat. Op zich niks mis mee, ik twijfel er niet aan dat het een plezier moet zijn voor fotograaf én model, maar naar mijn persoonlijke smaak druipt het er wat teveel af. Ik mis de naturel die eigen is aan kinderen van die leeftijd. Ik zie wat overacting.

      Dit soort foto's stoort mij absoluut niet maar in alle rust vraag ik me ook af wat de meerwaarde van de bikini is.
      Voilà zie, da's mijn eerlijke mening.
      Meer foto's op mijn website

      Comment


      • #18
        Re: Kimberly

        Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht

        Dit soort foto's stoort mij absoluut niet maar in alle rust vraag ik me ook af wat de meerwaarde van de bikini is.
        Voilà zie, da's mijn eerlijke mening.
        Waarvoor dank, Jan.
        Die bikini -die er eigenlijk geen is- zou duidelijkheid gebracht hebben in de volgende reeksen die ik van Kimberly zou posten. Ja, jullie lezen het goed, zou posten. Maar door al die heisa voor niks heb ik besloten ze niet meer te posten. Misschien zou het zelfs beter zijn dat ik het hier helemaal voor bekeken hou... Misschien adresseer ik me beter op fotografiefora waar er over fotografie gepraat wordt in plaats van onschuldige zaken opblazen tot ze bijna als een misdaad aanzien gaan worden...

        Toch bedankt aan de mensen die me opvolgden...


        Comment


        • #19
          Re: Kimberly

          Je kunt het natuurlijk ook op een andere manier bekijken. Het soort reacties dat deze foto's genereren geven een beeld van hoe (een deel van) de samenleving naar foto's kijkt. Op die manier zijn ze meer dan zomaar studioplaatjes van een meisje. En ben je er in geslaagd om een aantal dingen bloot te leggen, de kijker met zichzelf te confronteren en onze opgefokte samenleving een spiegel voor te houden.
          Of hoe in we het post-Dutroux tijdperk de kunst verloren zijn om de onschuld in een kinderfoto te zien. Vreemd toch dat psychopatische randfiguren, die gelukkig maar een minuscuul percentage van de bevolking uitmaken, zo'n impact kunnen hebben en zo tot censuur kunnen leiden.

          Ik denk niet dat dit je bedoeling was met deze reeks. Maar dat is een van de dingen die ik dan weer boeiend vind aan fotografie en aan een forum.

          Wat ik wel vind is dat je als fotograaf die de keuze maakt om foto's te publiceren om moet kunnen gaan met de diverse reacties, zelfs al ben je het er helemaal oneens mee.
          Meer foto's op mijn website

          Comment


          • #20
            Re: Kimberly

            vind het een leuke reeks, alleen dat hoofdje wel steeds in dezelfde(scheve) houding das nou weer jammer.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Kimberly

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              vind het een leuke reeks, alleen dat hoofdje wel steeds in dezelfde(scheve) houding das nou weer jammer.
              grt,bouk.
              Tiens tiens, zie ik daar een kleine wijziging in de handtekening van Bouk. Proficiat!

              Comment


              • #22
                Re: Kimberly

                Als eerste mijn mening over de foto's. No1 is voor mij de mooiste, daar klopt eigenlijk alles aan. Overige twee vind ik het modelletje "overdone" poseren met name de look een beetje met de woorden van Pendragon. Over het "not done gebeuren"... wat een gezever Als dit niet meer kan/mag, hoe moeten fabrikanten cq "wij reclamemakers" dan nog ooit reportage's/advertenties/brochures ed van bv zwemkledij of voor misschien erger voor sommige van jullie, ondergoed maken... Daar ga je als weldenkend mens toch niet over nadenken, kom op zeg! Lekker je eigen ding blijven doen Frederic en vooral blijven posten. Er zijn plenty BDers die dit wel kunnen waarderen. Gr, Paul
                M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                Comment


                • #23
                  Re: Kimberly

                  Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                  Tiens tiens, zie ik daar een kleine wijziging in de handtekening van Bouk. Proficiat!
                  je bent de eerste dank je.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kimberly

                    Foto's zijn inderdaad prachtig uitgewerkt. Mooie belichting, mooie kleuren. Ook het haar heb je heel mooi in beeld gebracht

                    Tom

                    P.S.: Over alle bovenstaande discussie: Zorg gewoon dat je een papiertje hebt met de handtekening van de mama op en er is toch geen probleem?
                    ~TDN
                    fotoblog: www.tdn9.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kimberly

                      Prima foto's.
                      En wat is er trouwens mis met een meisje van 9 dat graag als de groten wilt poseren ? Zelfs overacting moet kunnen. Als zij dat zelf graag doet en de fotograaf kan dat prima vastleggen, waar gebeurt dan de misdaad ? Gans België doet aan overacting als het over pedofilie gaat. Man man. Ik ben opgegroeid in de tijd van de Hamilton foto's. Geen haan die daar naar kraaide. Die hingen bij meisjes van 9 aan de muur.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kimberly

                        Als de mama bij de shoot aanwezig is, en zelfs trots is op het resultaat, waar moeten wij dan hier nog over kankeren .

                        Pendragon geeft in zijn vorige tekst perfect weer hoe onze maatschappij een spiegel voorgehouden wordt. Negativisme en veralgemening vieren hoogtij.

                        Kan er me eigenlijk eens iemand uitleggen waarom deze foto's niet kunnen en wat er mis mee is ? De bikini had er beter niet op gestaan. Naakt was hij perfecter geweest. Zelfs een extreme pervert kan niets aanstotelijks terugvinden in deze foto. OK, het zijn misschien poses voor een volwassene, maar ik heb al gemerkt dat als ik foto's aan het nemen ben van mijn kinderen, ze deze poses automatisch aannemen, omdat ze ze kennen vanuit de media.
                        Zijn de poses dan "te volwassen" ?
                        Neen, ze zijn gewoon een imitatie van de volwassene.
                        Komen ze tot hun recht ?
                        Ja, voor iemand die kinderen heeft van dezelfde leeftijd en die er perfect kan inkomen dat kids zo graag poseren en zulke foto's "geweldig" vinden.

                        Misschien moeten we hier twee dingen uit leren :
                        - Het onschuldige kind dat slimmer is dan sommigen die menen, door de bril van anderen, verder dan de foto te kunnen kijken.
                        - Dat het tijd wordt dat we wakker worden en de dingen in hun kader bekijken, en niet met oogkleppen, die ons enkel een deel van de werkelijkheid voorspiegelen.

                        Is het triest gesteld met onze maatschappij ?
                        Ja, vooral omdat enkel het negatieve benadrukt wordt door de media en omdat veel mensen zich daardoor laten vangen en het positieve, in het dagdagelijkse, het speelse van een kind dat hier enkel imitatiegedrag vertoont, niet meer herkennen.

                        Frederic De Smet... Stoppen met posten is toegeven aan de kleinzieligheid en het onbegrip van sommigen. Verder posten is... wat pendragon schreef :
                        En ben je er in geslaagd om een aantal dingen bloot te leggen, de kijker met zichzelf te confronteren en onze opgefokte samenleving een spiegel voor te houden.
                        Of hoe in we het post-Dutroux tijdperk de kunst verloren zijn om de onschuld in een kinderfoto te zien.
                        Mvg
                        Last edited by FestinaLente; 29 mei 2007, 06:44.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kimberly

                          Sorry, Wrongly or rightly Nr2 gave me the wrong impression too.
                          Yeah, the internet has become an over-sensitive place.
                          In fact I really don't like the series at all.

                          Maybe you might want to climb off your horse and accept that other people have just as strong opinions as you do. You never seem to hessitate to throw in your authoritative opinion when something doesn't suit your own standard

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kimberly

                            Foto 1 en 2 vind ik de hooglichten op het randje.
                            Prima platen maar ik heb beter van je gezien.
                            Van deze serie ga ik voor no1

                            Foto 2 zou ik zelf nooit gepost hebben. Pose en outfit past gewoon niet bij de leeftijd van het meisje. Los van het feit of het om de foto gaat of niet want die is verder prima.

                            Je kunt iemand 'naakt' fotograferen (zoals je HOF plaatje) en iemand 'naakt' fotograferen. Daar zit een wereld van verschil tussen. En dat HOF plaatje is een verdiend HOF plaatje waar ik nog steeds jaloers op ben
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kimberly

                              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                              Foto 2 zou ik zelf nooit gepost hebben. Pose en outfit past gewoon niet bij de leeftijd van het meisje. Los van het feit of het om de foto gaat of niet want die is verder prima.
                              Nr 2 zou ik zelfs nooit gemaakt hebben. Door de haren en de manier van vasthouden wekt het de suggestie dat het een topless foto is. Alleen door nog een keer goed te kijken zie je dat ze kleding draagt. Goed voor volwassen modellen, maar minder voor van deze leeftijd.
                              My 2 cents
                              De andere foto's zijn prachtig
                              meer over mijn fotografie is te vinden op
                              http://www.nandoonline.com

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kimberly

                                Originele en gedurfde benadering met een fris resultaat

                                Grtz

                                Comment

                                Working...
                                X