Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Isabelle.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Isabelle.

    Eerste keer in showcase maar hier ben ik nu toch echt wel tevreden over.
    Jammer dat je haar ene arm niet kunt zien? Mij stoort het niet.


  • #2
    Re: Isabelle.

    Weet eigenlijk niet goed wat hierop te schrijven.... zwart wit is sowieso OK... Maar je model lijkt wel erop geplakt..de contouren van haar kleed t.o.v. de bakstenen achtergrond lijken onecht..het contrast tussen het zwarte kleed en de lichtere bakstenen achtergrond m.i. te zwaar... het model iets meer naar rechts en boven beetje afkroppen?
    Groetjes
    D.

    Comment


    • #3
      Re: Isabelle.

      Sorry voor showcase dient echt alles te kloppen.

      Ik heb hem ingeladen in CS5 en helaas, de scherpte is niet goed, in het zwart zit echt geen enkel detail, het gezicht is overbelicht, hij is echt niet meer te redden.... Dit afgezien van de vreemde compositie en de verloren voeten...
      Last edited by Henk47; 27 februari 2012, 00:02.
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: Isabelle.

        Ik volg, foto is echt niet goed, sorry hoor.

        Comment


        • #5
          Re: Isabelle.

          Te veel ruimte bovenaan
          Je verliest meer dan de helft van je foto op deze manier

          Comment


          • #6
            Re: Isabelle.

            Een soort klungeligheid die me wel bevalt. Het is niet echt een goede foto, maar ze heeft
            zo zijn charme.

            Comment


            • #7
              Re: Isabelle.



              Deze bevalt jullie misschien beter.
              De scherpte, daar kan ik inkomen maar dat kan ik op mijn lens steken. (Ik spaar nog voor een nieuwe)

              De ruimte bovenaan, was helemaal de bedoeling, door de takken en schaduw maakt dit voor mij geen saaie foto.

              Technisch, oké niet geweldig maar ik vind zelf niet dat dat altijd nodig is. Ik heb hier heel veel technische goeie foto's gezien maar ik vind er helemaal niks aan.

              Ieder zijn mening, bedankt allemaal voor de reacties.

              Comment


              • #8
                Re: Isabelle.

                Oorspronkelijk geplaatst door Floor_ Bekijk bericht
                http://dl.dropbox.com/u/27350853/IMG_8006%20copy.jpg

                De scherpte, daar kan ik inkomen maar dat kan ik op mijn lens steken. (Ik spaar nog voor een nieuwe)


                Ieder zijn mening, bedankt allemaal voor de reacties.
                Vind ik een beetje kort door de bocht... Tenzij ze effectief stuk is moet je met elke lens toch een scherpe foto kunnen maken.

                Scherpte vind ik persoonlijk minder storend dan de kadrage (veel ruimte boven en afgesneden benen), maar ieder zijn mening hè
                Groet, Philippe

                Meer en andere belekens op Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Isabelle.

                  Oorspronkelijk geplaatst door The Windowlicker Bekijk bericht
                  Vind ik een beetje kort door de bocht... Tenzij ze effectief stuk is moet je met elke lens toch een scherpe foto kunnen maken.

                  Scherpte vind ik persoonlijk minder storend dan de kadrage (veel ruimte boven en afgesneden benen), maar ieder zijn mening hè
                  Ja klinkt inderdaad zo maar ben er echt zeker van. Heb twee lenzen, 18-135 (kitlens) waar deze mee is genomen. En een 50mm 1.8. Met de laatste trek ik altijd scherpe foto's met de kitlens zijn ze niet scherp, zeker als je inzoomt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Isabelle.

                    niet voor mij..
                    mis scherpte, lijkt geplakt.

                    de 2de die je liet zien is beter..

                    scherpte ligt denk toch echt aan jezelf en niet aan de lens of hij moet stuk zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Isabelle.

                      Nee helaas ook niet mijn ding. De beetjes eraf, de verloren ruimte boven...jammer.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Isabelle.

                        Ik hou wel van een eigenwijze crop, maar deze niet.
                        Je had ook beter een paar uur gewacht tot de zon wat lager stond.
                        En scherpte op de lens steken? Ik doe alles met de 50mm 1.8 en de 18-55, en ik kan me niet voorstellen dat mensen onmiddelijk zien 'aja, dies met de kitlens gemaakt, want dies nie scherp'.
                        Tuurlijk is er een verschil in kwaliteit, maar hij kan heus wel scherpe foto's maken, zeker als er zoveel zonlicht is.
                        Enige dat ik goed vind is de schaduw van de boom op de muur, daar kan je wel wat mee
                        www.minnev.be
                        Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Isabelle.

                          Mooie muur... Ik had liever het model wat meer op de voorgrond gehad.
                          En met haar volledige (mooie ) benen.
                          Zoals de foto nu is ...vind ik hem niet goed en niet passen in Showcase.(mijn mening)
                          Last edited by Nimbus; 27 februari 2012, 21:53.
                          2 x Nikon Z6 met wat glas
                          www.janvanginkel.be

                          Comment

                          Working...
                          X