Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heroïne Junk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Heroïne Junk

    Ik vind het idee achter de foto goed maar de uitwerking laat vele slordigheden tevoorschijn komen zoals reeds vermeld.
    Ik bekijk de foto met de titel in gedacht "Heroïne Junk"
    Als ik het woord junk lees dan verwacht ik ook een junk te zien.
    Wat mij direkt opviel was het feit dat hij de riem nogal losjes in zijn mond heeft.
    De hoeveelheid in de spuit komt mij ook nogal ongeloofwaardig over.
    Wij zien Angelo Jolie altijd bijgewerkt in een film acteren of ergens staan poseren.
    We zullen ze nooit recht na een shot (spuit geen filmshot) te zien krijgen.
    Als we spreken over een junk dan is Heroine gewoonlijk het laatste stadium van zijn verslaving en is de aftakkeling al goed te zien.
    Die bril kan ik nog in het verhaal passen. Juist gestolen om zijn volgende shot te betalen.
    Ik wil maar zeggen dat de foto niet echt geloofwaardig overkomt, als je de titel meeneemt in je beoordeling.
    Geef je foto de titel "verslaving" en je gaat deze foto ook anders bekijken.
    Als je u aan zo'n onderwerp waagt is het van belang dat je wat opzoekingen doet
    over het onderwerp anders zul je snel een slecht karikatuur hebben.
    Zoals gezegd een goed idee maar doe ze nog eens over en hou rekening met de opmerkingen die je gekregen heb

    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #47
      Re: Heroïne Junk

      We leren in de les dat je een foto correct moet bespreken. Dus ik doe even een poging.

      Ik hou van het filmische beeld dat je hebt gemaakt.
      De klemtoon van het onderwerp (in de bril) zit juist, maar er zijn nog enkele andere elementen die het oog door de foto leiden (de tanden in de riem, de ray-ban letters in het donker)
      De riem als attribuut klopt ook met het beeld.
      Ik vind foto's met sterke contrasten (het weglopen naar zwart in de linkerbovenhoek) ook altijd sterk. Hier weet ik niet of je de rechterschouder dan misschien toch nog wat meer kon belichten dat echt duidelijk in beeld kwam, nu is het zo maar half-half en dat werkt wat contraproductief denk ik.
      De scherpte over de hele foto (samen met de desaturatie) confronteert, wat de foto zijn kracht geeft.
      Langs de andere zie je wel dat dit een goed 'geposeerde' foto is, goed gemaakt en over nagedacht. Het is daardoor iets te 'proper' om die finale touch van degeneratie mee te geven.
      Blijf het wel een sterke foto vinden.

      Comment


      • #48
        Re: Heroïne Junk

        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Ik vind het idee achter de foto goed maar de uitwerking laat vele slordigheden tevoorschijn komen zoals reeds vermeld.
        Ik bekijk de foto met de titel in gedacht "Heroïne Junk"
        Als ik het woord junk lees dan verwacht ik ook een junk te zien.
        Wat mij direkt opviel was het feit dat hij de riem nogal losjes in zijn mond heeft.
        De hoeveelheid in de spuit komt mij ook nogal ongeloofwaardig over.
        Wij zien Angelo Jolie altijd bijgewerkt in een film acteren of ergens staan poseren.
        We zullen ze nooit recht na een shot (spuit geen filmshot) te zien krijgen.
        Als we spreken over een junk dan is Heroine gewoonlijk het laatste stadium van zijn verslaving en is de aftakkeling al goed te zien.
        Die bril kan ik nog in het verhaal passen. Juist gestolen om zijn volgende shot te betalen.
        Ik wil maar zeggen dat de foto niet echt geloofwaardig overkomt, als je de titel meeneemt in je beoordeling.
        Geef je foto de titel "verslaving" en je gaat deze foto ook anders bekijken.
        Als je u aan zo'n onderwerp waagt is het van belang dat je wat opzoekingen doet
        over het onderwerp anders zul je snel een slecht karikatuur hebben.
        Zoals gezegd een goed idee maar doe ze nog eens over en hou rekening met de opmerkingen die je gekregen heb

        Robby BB

        Ik denk dat je het een beetje onderschat vriend

        Comment


        • #49
          Re: Heroïne Junk

          Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Ik bekijk de foto met de titel in gedacht "Heroïne Junk"
          Als ik het woord junk lees dan verwacht ik ook een junk te zien.
          Dat zegt iets over jouw perceptie van de term junk..... maar zegt niets over de foto.
          Zeer veel junks zijn voor de gemiddelde toeschouwer helemaal niet herkenbaar als junk. Niet alle junks zijn zoals je ze tegen kunt komen (in Zuid Oost) in de goot.
          Voor wie verder kijkt dan dan de media beelden van verslavingszorg en "junks" en ook maar iets weet van de verslavingszorg weet wat ik bedoel.

          Ik zie in de foto wel een junk zoals er velen zijn in onze maatschappij.
          Een creatief realistische plaat. en een goed neergezet beeld.

          Groet!

          Comment


          • #50
            Re: Heroïne Junk

            Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht
            Ik denk dat je het een beetje onderschat vriend
            Wat onderschat ik aub


            Oorspronkelijk geplaatst door Piet Snot Bekijk bericht
            Dat zegt iets over jouw perceptie van de term junk..... maar zegt niets over de foto.
            Zeer veel junks zijn voor de gemiddelde toeschouwer helemaal niet herkenbaar als junk. Niet alle junks zijn zoals je ze tegen kunt komen (in Zuid Oost) in de goot.
            Voor wie verder kijkt dan dan de media beelden van verslavingszorg en "junks" en ook maar iets weet van de verslavingszorg weet wat ik bedoel.

            Ik zie in de foto wel een junk zoals er velen zijn in onze maatschappij.
            Een creatief realistische plaat. en een goed neergezet beeld.


            Groet!
            Een realistische foto met veel tegenstrijdigheden dan.

            Hieronder vind je de betekenis van het woord junk volgens wikipedia

            Junk is een woord voor iemand die ernstig is verslaafd aan harddrugs, waarbij de verslaving zichtbare sporen in het uiterlijk van de persoon heeft achtergelaten (bijv. verwaarloosd uiterlijk, vermagerd).
            Het woord junk is afkomstig uit het Engels en betekent vrij vertaald "zooi". Ondanks de Engelse oorsprong van het woord wordt de term "junk" in het Engels niet als aanduiding voor drugsgebruikers gehanteerd. Het verkleinwoord junkie wordt daarentegen zowel in het Engels als Nederlands gehanteerd als aanduiding voor onder andere ernstig verslaafde harddrugsgebruikers.

            In deze betekenis beoordeel ik dan ook deze foto.
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #51
              Re: Heroïne Junk

              Ik heb deze ergens uit het oog verloren, zeer mooie interpretatie en weergave wat er zich in de maatschappij afspeelt, kan enkel zeggen proficiat met deze zeer verdiende HoF
              maar snap de bral die erom gemaakt wordt niet zo goed??
              Niet herkenbaar als Junk etc
              ferm gedaan voila

              Comment


              • #52
                Re: Heroïne Junk

                Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                Ik heb deze ergens uit het oog verloren, zeer mooie interpretatie en weergave wat er zich in de maatschappij afspeelt, kan enkel zeggen proficiat met deze zeer verdiende HoF
                maar snap de bral die erom gemaakt wordt niet zo goed??
                Niet herkenbaar als Junk etc
                ferm gedaan voila
                Dat is als je het hele pakketje bekijkt , foto, titel, vehaal achter de foto en het technische, het is hier tenslotte SC
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #53
                  Re: Heroïne Junk

                  Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Hieronder vind je de betekenis van het woord junk volgens wikipedia

                  Junk is een woord voor iemand die ernstig is verslaafd aan harddrugs, waarbij de verslaving zichtbare sporen in het uiterlijk van de persoon heeft achtergelaten (bijv. verwaarloosd uiterlijk, vermagerd).
                  Ben wat "ouderwetser" en vertrouw nog op "de dikke van Dale" en die is wat beknopter:

                   junk [dzjungk], jun·kie [dzjungkie] de; m,v -s verslaafde aan harddrugs Niks meer, niks minder en dat laat de foto wel zien.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Heroïne Junk

                    Oorspronkelijk geplaatst door Piet Snot Bekijk bericht
                    Ben wat "ouderwetser" en vertrouw nog op "de dikke van Dale" en die is wat beknopter:

                     junk [dzjungk], jun·kie [dzjungkie] de; m,v -s verslaafde aan harddrugs Niks meer, niks minder en dat laat de foto wel zien.
                    Volmondig mee eens

                    Comment


                    • #55
                      Re: Heroïne Junk

                      ......
                      http://www.fefelovroman.com/

                      Comment


                      • #56
                        Re: Heroïne Junk

                        Ik denk dat het zijn laatste shot zal zijn, want volgens mij spuit hij 10 dosissen in met die joekel van een spuit en dat maakt het mij tot een karikatuur en mist de foto hier haar doel waarvoor gemaakt is.
                        Waarmee ik niet wil zeggen dat het technisch een slechte foto is.
                        Robby BB
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

                        Comment


                        • #57
                          Re: Heroïne Junk

                          die joekel van een spuit en dat maakt het mij tot een karikatuur en mist de foto hier haar doel waarvoor gemaakt is
                          Iedereen zijn mening, maar als slechts 1 persoon op 5420 mensen dat vindt dan heeft de foto alles behalve haar doel gemist... In tegendeel

                          Comment


                          • #58
                            Re: Heroïne Junk

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht
                            Iedereen zijn mening, maar als slechts 1 persoon op 5420 mensen dat vindt dan heeft de foto alles behalve haar doel gemist... In tegendeel
                            5420 bekeken wil niet zeggen 5420 verschillende personen. Telkens iemand uw topic opent tikt de teller bij. Ik heb al +/- een twintigtal keer uw topic geopend.

                            Van 5420 bekeken hebben er maar zeer weinig mensen de moeite gedaan om uw foto te "bekijken", "beoordelen" en"een comment schrijven. Hoeveel het er met mij eens of niet eens zijn kun je moeilijk beoordelen.

                            Volgens mij was er toch nog iemand die een commentaar had over de spuit zij het om een andere reden waar ik ook mee akkoord ga.

                            Als je iemand quote moet je niet een klein stukje uit de zin nemen want dan geef je een vertekend beeld. De tien dossisen en de joekel horen wel bij elkaar.

                            Wat mijn mening nu betreft. Ik vermeld duidelijk dat de spuit voor mij de foto tot een karikatuur maakt. Ik heb dit niet in het algemeen gezegd, of beweerd dat het voor iedereen zo is.
                            Wie ben ik tussen 6 miljard mensen met ieder een eigen kijk op de dingen.
                            Dit neemt niet weg dat ik hier mijn mening mag zeggen zolang deze binnen de regels van BD blijven en ik denk dat dit het geval is.
                            Spijtig dat ik geen "Wauw" "of "prachtig" kon zeggen, maar beter een oprechte mening, dan al die duizende die geen commentaar hebben gegeven op je foto.
                            En voor alle duidelijkheid ,ik denk toch dat ik vermeld heb dat ik je foto technisch wel goed vind.
                            Robby BB
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

                            Comment


                            • #59
                              Re: Heroïne Junk

                              Een foto die je 20 keer bekijkt vind je in mijn ogen niet enkel technisch goed maar ook inhoudelijk? Een foto die enkel technisch goed is verliest zijn aantrekkingskracht na een 4tal keer bekijken?

                              Comment


                              • #60
                                Re: Heroïne Junk

                                Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht
                                Een foto die je 20 keer bekijkt vind je in mijn ogen niet enkel technisch goed maar ook inhoudelijk? Een foto die enkel technisch goed is verliest zijn aantrekkingskracht na een 4tal keer bekijken?
                                Ik denk toch eens dat je de werking van BD moet onder de loep nemen.
                                Het is niet om dat ik twintig keer uw topic open dat dit twintig maal is om naar je foto te kijken. Er zijn andere mensen die comments schrijven en daar krijg ik dan bericht van, zodat ik uw topic terug moet openen om deze comments te bekijken en eventueel op te reageren. en dat is nu een twintigtal keer gebeurt.

                                Robby BB
                                Minder tijd achter de computer
                                Is meer tijd achter de camera

                                Comment

                                Working...
                                X