Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Her first shoot ..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Her first shoot ..

    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    Tuurlijk moet je dat ook lekker zelf weten Mij moet je ook niet vertellen wat ik moet doen.

    Maar nogmaals.. ik zie een goede fotograaf, top modellen, mooie platen, maar je blijft echt mega hangen in een zooi ouderwetse foto's.

    Ik mag graag naar je werk kijken en had gehoopt je op deze ietwat brute manier een por in je ribben te geven.

    Ik heb een dior pakje in de studio hangen van iemand gekregen. 1 probleem... het is 2 jaar oud. En totaal uit de mode. Hoe mooi en duur het ook was. Leger des heils heeft er meer aan dan ik. Dat wil ik er mee zeggen.

    En wil je niet anders, moet je het ook lekker zelf weten.
    Als je maar begrijpt dat ik het goed bedoel
    Begrijp zeker dat je het goed bedoeld hoor ;
    Enige probleem met deze achtergrond is dat je er een heel eind moet van weg blijven wil je hem mooi onscherp krijgen;met portret lukt dat best maar neem je meer model in beeld dan zou moeten gediafragmeerd worden tot 2,8 en dat lukt me niet met mijn studiolampen uit de oertijd ;heb 2000Ws staan als hoofdlicht en die kan je tot 1:8 naar beneden zetten; bij 100iso lager dan 5,6 niet mee te geraken

    Comment


    • #17
      Re: Her first shoot ..

      Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
      Haha, ik vind die achtergronden ook verschrikkelijk
      Ze doen me denken aan klasfoto's uit de late jaren '80.

      Hoe goed de foto ook is, ikzelf zal 'm nooit echt mooi vinden met zo'n achtergrond.
      Het vreemde is dat buiten ikzelf natuurlijk alle modellen dit een prachtige achtergrond vinden en zeker als je hem gebruikt voor puur portret komen er telkens opnieuw mooie beelden uit (al zeg ik het zelf)
      Dus, ik ga hem zeeeeeker nog niet wegsmijten hoor !

      Comment


      • #18
        Re: Her first shoot ..

        En dat kan je ook zien vind ik ..En nogal nonchalante onzekere houding maakt voor mij dit portret af.En dat door de titel alleen.
        Opname uiteraard kan ik niet mis over zeggen.
        Ben ik er kapot van... Heb er al betere gezien.
        Das mijn eerlijke mening.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #19
          Re: Her first shoot ..

          Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
          Het vreemde is dat buiten ikzelf natuurlijk alle modellen dit een prachtige achtergrond vinden
          Als je met 'alle modellen' de meisjes bedoelt die je fotografeert en waarvan het vaak hun eerste shoot of eerste kennismaking met modellenfotografie is, kan ik je daar best in geloven... Maar 'k ben er zeker van dat je met zo'n achtergrond niet moet komen afdraven bij geroutineerde modellen die al grotere ervaring hebben!!

          Over de foto is reeds alles gezegd. Zeer vernieuwend... 30 jaar geleden


          Mvg,
          Frederic

          Comment


          • #20
            Re: Her first shoot ..

            Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
            Het vreemde is dat buiten ikzelf natuurlijk alle modellen dit een prachtige achtergrond vinden en zeker als je hem gebruikt voor puur portret komen er telkens opnieuw mooie beelden uit (al zeg ik het zelf)
            Dus, ik ga hem zeeeeeker nog niet wegsmijten hoor !
            Eigenlijk jammer dat je op dit gebied een beetje koppig bent.
            Met jou kwaliteiten zou je echt wel andere en vooral hedendaagsere platen kunnen afleveren. Spijtig dat je jezelf niet openstelt voor goed bedoelde commentaren en tips.
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • #21
              Re: Her first shoot ..

              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              Als je met 'alle modellen' de meisjes bedoelt die je fotografeert en waarvan het vaak hun eerste shoot of eerste kennismaking met modellenfotografie is, kan ik je daar best in geloven... Maar 'k ben er zeker van dat je met zo'n achtergrond niet moet komen afdraven bij geroutineerde modellen die al grotere ervaring hebben!!

              Over de foto is reeds alles gezegd. Zeer vernieuwend... 30 jaar geleden


              Mvg,
              Frederic
              Mensen die me beter kennen dan jij weten maar al te goed dat hier heel goede en geroutineerde modellen voor de lens passeren.
              Daarbij een meisje dat hier komt voor haar eerste shoot is vaak stukken beter dan die zogenaamde geroutineerde modellen.
              Ben in de mogelijkheid om de modellen tijd te observeren alvorens ik hen voor een shoot contacteer ,lucky me lol

              Comment


              • #22
                Re: Her first shoot ..

                Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                Mensen die me beter kennen dan jij weten maar al te goed dat hier heel goede en geroutineerde modellen voor de lens passeren.
                Daarbij een meisje dat hier komt voor haar eerste shoot is vaak stukken beter dan die zogenaamde geroutineerde modellen.
                Ben in de mogelijkheid om de modellen tijd te observeren alvorens ik hen voor een shoot contacteer ,lucky me lol
                Best wel bewonderingswaardig die antwoorden van jou.. laat de bureaus het maar niet horen LOL

                Aangezien het een openbaar forum is, heb ik heb gister en eergister 3 van 'mijn' stylisten eens naar de foto laten kijken. Puur uit nieuwsgierigheid of ik (en een aantal met mij) nu zo fout zitten met onze mening.
                Ik zal niet woordelijk herhalen wat ze zeiden, maar ik kreeg wel een kleine bevestiging
                wat ik jou al reeds had aangeraden.

                Wederom niet om af te zeiken maar als positief advies bedoeld
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #23
                  Re: Her first shoot ..

                  Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  Best wel bewonderingswaardig die antwoorden van jou.. laat de bureaus het maar niet horen LOL

                  Aangezien het een openbaar forum is, heb ik heb gister en eergister 3 van 'mijn' stylisten eens naar de foto laten kijken. Puur uit nieuwsgierigheid of ik (en een aantal met mij) nu zo fout zitten met onze mening.
                  Ik zal niet woordelijk herhalen wat ze zeiden, maar ik kreeg wel een kleine bevestiging
                  wat ik jou al reeds had aangeraden.

                  Wederom niet om af te zeiken maar als positief advies bedoeld
                  Don't forget ..... ik ben nog altijd "FOTOAMATEUR" ,geen PRO ,ik noem mezelf ook geen PRO !
                  Daarom, ik heb geen stylist bij mijn shoots ,wel visagiste en dat vind ik voor een amateurke al zot genoeg.
                  Zolang mijn modellen tevreden zijn doe ik lekker verder ,meer moet dat niet zijn..
                  Voor mij moet het een hobby blijven

                  Comment


                  • #24
                    Re: Her first shoot ..

                    Niet dat ik me nog heel welkom voel om iets te zeggen (want neen, ik ken je achtergrond helemaal niet) maar bon... 't is een forum voor iets.

                    Qua licht ziet het er allemaal mooi en goed gecontroleerd uit, maar je speelt duidelijk heel erg op veilig.

                    Qua achtergrond is alles al wel gezegd.

                    Qua manier waarop je je model hebt gestuurd haal ik uit de teksten hier op dat je al heel veel ervaring hebt met modellen, dat je al heel wat klasbakken en nieuwelingen voor je lens hebt gehad, maar in de foto zie ik daar niet veel van terug. Linkerarm voor haar gezicht, rechterarm=kapstok. En het is nu niet dat die jas iets toevoegt aan de foto. Met die pose: mooi en schattig meisje, maar 't komt niet echt over op foto.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Her first shoot ..

                      Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                      Don't forget ..... ik ben nog altijd "FOTOAMATEUR" ,geen PRO ,ik noem mezelf ook geen PRO !
                      Daarom, ik heb geen stylist bij mijn shoots ,wel visagiste en dat vind ik voor een amateurke al zot genoeg.
                      Zolang mijn modellen tevreden zijn doe ik lekker verder ,meer moet dat niet zijn..
                      Voor mij moet het een hobby blijven
                      Kom op Awacs, een hobby moet ook een uitdaging blijven. Punten verbeteren, daar is niemand slechter van geworden.
                      Mooi model Maar de achtergrond vind ik een ramp (gemaakt door een kunstenaar of niet), de belichting is goed, maar ik persoonlijk vind deze recht toe recht aan benadering een beetje saai (buik licht erg op).
                      Het model heeft een prachtig figuur, maar dat wordt een beetje teniet gedaan door het hempje wat niet goed zit. De pose is niet echt helemaal je van het.
                      En nu verstop ik me...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Her first shoot ..

                        Zucht...
                        Heel dit item met reacties geeft goed weer waarom ik hier (bijna) nooit post, alleen leker lees....
                        Analoog in gedachten, digitaal in uitvoering!
                        Lieven

                        Comment


                        • #27
                          Re: Her first shoot ..

                          Dus dit is je bijdrage van de maand?
                          Nee, daar schiet BD wat mee op

                          Comment


                          • #28
                            Re: Her first shoot ..

                            Up naar de HoF ermee,...zo een mooie en kunstzinnige achtergrond heeft er nog nooit ingestaan....

                            Comment


                            • #29
                              Re: Her first shoot ..

                              rofl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Her first shoot ..

                                Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                                Up naar de HoF ermee,...zo een mooie en kunstzinnige achtergrond heeft er nog nooit ingestaan....
                                Neen, ik wil niet in de hof , en neen, zo "n achtergrond hebben ze daar beslist nog nooit gezien. Ze weten niet wat ze missen !

                                Comment

                                Working...
                                X