Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18

Discussie: green garden

Standaard green garden

Parade van Venetiaanse maskers is een jaarlijkse evenement in de tuinen van bekende plaatsen in het land. de modellen wandelen rond in deze tuinen waar je ze dan kan fotograven. het is een manier om eens beelden te maken zonder dure studio en pro modellen het nadeel is het trekt een meute fotograven het best is te wachten tot dat ze gedaan hebben en dan heb je het model een paar minuten voor u alleen tot de volgende meute af komt

na al de commotie omdat ik het zogenaamde slechte bewerking in PS heb weggenomen plaats ik deze terug zoals hij was

het origineel beeld licht bewerkt met Camera RAW
    Laatst gewijzigd door D.B.D; 14 augustus 2019 om 20:13

Standaard Re: green garden

veel te raar. artifacts, slecht geplakt, kunstmatige dof is lelijk en veel te veel verscherpt

zet gewoon eens iemand voor een egale achtergrond, focus op de ogen en met een stop kleiner dan de grootste opening en je hebt alles in camera
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Ik ben de spelletjes van D.B.D grondig beu aan het worden.

- eerst plaatst hij een volledig verkeerd bewerkte foto ( volgens mij bewust )
    - vervolgens krijgt hij terechte commentaar op de foto
    - nadien verwijdert hij de eerste foto en plaats dan een goede bewerking

de enige bedoeling van heel deze cinema is de mensen die reageren op het verkeerde been zetten.

Hoe lang wordt dit nog geduld door de moderators. ????

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht

de enige bedoeling van heel deze cinema is de mensen die reageren op het verkeerde been zetten.

Dat noemen ze een fototrol.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Dat noemen ze een fototrol.
    ik heb het beeld na de negatieve commentaar weg genomen en de punten in de update verbeterd, wat mij opvalt als een beeld goed is geen enkele commentaar alhoewel het meer als duizend maal bekeken is, dan één beeld minder goed en plots drie reactie van leden die er op uit zijn om iets uit te lokken en dan weer op de persoon wanneer gaat dit ophouden?

Durf je de originele nog terug plaatsen ( showcase ) en beweren dat je niet wist dat hij volledig verkeerd bewerkt was ???? Wie gelooft die man nog !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
    ik heb het beeld na de negatieve commentaar weg genomen en de punten in de update verbeterd, wat mij opvalt als een beeld goed is geen enkele commentaar alhoewel het meer als duizend maal bekeken is, dan één beeld minder goed en plots drie reactie van leden die er op uit zijn om iets uit te lokken en dan weer op de persoon wanneer gaat dit ophouden?
    dat stopt vanzelf vanaf het ogenblik dat U stopt met uw navelstaarderij en de hele wereld te aanzien als een bende lomperiken.
    nikon coolpix s9100

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
    dat stopt vanzelf vanaf het ogenblik dat U stopt met uw navelstaarderij en de hele wereld te aanzien als een bende lomperiken.
    niet de hele wereld ik wil alleen maar mijn beelden tonen en eventueel een commentaar krijgen ik correct is en niet bevooroordeeld
    Laatst gewijzigd door D.B.D; 14 augustus 2019 om 12:13

geweldige plaat
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

De man verziekt gewoon BD...
    misschien bewust omdat hij in 2017 een ban kreeg (alias danieldeboeck)
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
    De man verziekt gewoon BD...
    misschien bewust omdat hij in 2017 een ban kreeg (alias danieldeboeck)
    bedankt frakske, wat een mooie commentaren op mijn beelden wie is hier eigelijk de trol? en dat allemaal om foto's te laten zien ik denk dat je ook een kort lontje hebt hoor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
    geweldige plaat

bedankt toch iemand die het beeld ziet hoe ze zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
    bedankt toch iemand die het beeld ziet hoe ze zijn

Al ooit van sarcasme gehoord ?

Er is niets mis met het plaatsen van een update met verbeteringen gebaseerd op de commentaren en tips van meer ervaren forumleden.
    VERWIJDER ECHTER NOOIT JE EERST GEPLAATSTE FOTO. Als je dat wel doet, dan kan niemand nog begrijpen waarop de commentaren betrekking hadden. Het lijkt dan alsof die fout of onredelijk zijn . . .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
    veel te raar. artifacts, slecht geplakt, kunstmatige dof is lelijk en veel te veel verscherpt

zet gewoon eens iemand voor een egale achtergrond, focus op de ogen en met een stop kleiner dan de grootste opening en je hebt alles in camera
    1)een egale achtergrond was niet mogelijk daar het model rondliep in de tuin en ik alleen haar op die plaats kon fotograven
    2) bewerking in PS kon beter
    3) grootste opening f1.4 is mijn bewuste keuze, de rede is te lang om dit hier uitvoering uit te leggen

Durf je de originele nog terug plaatsen ( showcase ) en beweren dat je niet wist dat hij volledig verkeerd bewerkt was ???? Wie gelooft die man nog !
    Als je een update plaatst, laat men best ook het origineel staan (desnoods als gewone link en niet als embedded foto), zodat wie na de eerste commentaren komt nog weet waarop deze sloegen/kan vergelijken.
    DBD is inderdaad een vreemde verschijning hier, als ik het zo mag stellen. Geen probleem mee, maar toch enkele bedenkingen die ik wel deel met anderen: kwaliteit boven kwantiteit, en het verhaal van "ik post een slecht beeld om een reactie uit te lokken/om te tonen hoe het niet moet"... het blijft toch een rare redenering.

En indien gesteld dat een duidelijker fout beeld meer reactie geeft dan een goed beeld... tja, ik ben er mee schuldig aan. Ik betrap mezelf om eerder te antwoorden wanneer ik iets zie dat ik denk dat ik anders/(beter klinkt meteen pretentieus) zou doen, dan op een goede foto gewoon te beamen dat het goed is.

ik zal ook een duit in het zakje doen : de donkere versie is inderdaad beter inzake kleurverdeling en kleuraccenten. Knap dat het witte masker inderdaad wit overkomt, gelet op de volledig groene omgeving. Dat er geopteerd wordt voor f/1.4, daar kan ik goed inkomen wanneer het je toch alleen om de gemaskerden gaat en niet om de vorm van de bladeren (en ev. de omstaanders), maar lijkt hier toch wat te krap als ik de bloementuil bekijk (tenzij dit bewegingsonscherpte zou zijn). Maar zoiets zie je in een dergelijke situatie meestal slechts achteraf. Wat me in beeld echt stoort is die witte boog ter hoogte van de rechter schouders van het personage : dat trekt de aandacht en ik kan het niet identificeren. Die ondergrens van het beeld lijkt me dus ofwel te hoog ofwel te laag. Ziezo, weer eens bewezen dat de beste stuurlui aan wal staan en dat het achteraf altijd makkelijk praten is.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
    ik zal ook een duit in het zakje doen : de donkere versie is inderdaad beter inzake kleurverdeling en kleuraccenten. Knap dat het witte masker inderdaad wit overkomt, gelet op de volledig groene omgeving. Dat er geopteerd wordt voor f/1.4, daar kan ik goed inkomen wanneer het je toch alleen om de gemaskerden gaat en niet om de vorm van de bladeren (en ev. de omstaanders), maar lijkt hier toch wat te krap als ik de bloementuil bekijk (tenzij dit bewegingsonscherpte zou zijn). Maar zoiets zie je in een dergelijke situatie meestal slechts achteraf. Wat me in beeld echt stoort is die witte boog ter hoogte van de rechter schouders van het personage : dat trekt de aandacht en ik kan het niet identificeren. Die ondergrens van het beeld lijkt me dus ofwel te hoog ofwel te laag. Ziezo, weer eens bewezen dat de beste stuurlui aan wal staan en dat het achteraf altijd makkelijk praten is.
    ik zal nog wat uitleg geven over de originele foto, eerst mijn doelstelling was om de modellen te fotograferen met een achtergrond die zo wazig mogelijk is vandaar f1.4 bij deze heb ik een fout gemaakt dat ik het model te kort bij de achtergrond heb laten staan, alles moest snel gaan omdat er nog andere fotograven afkwamen.Dan wou ik de flitser gebruiken om lichtjes in de ogen weer te geven daar alles in de namiddag gebeurde had ik te veel licht met een groot diafragma (dat ik wou voor kleine DOF) daarom heb ik een ND filter gebruikt van -6 stops wat mij met f1.4 nog een goede belichting gaf voor de flitser, en dat wit ik denk dat dat een onderdeel is van haar bloemstuk maar dat stoort mij niet Gr daniel

Soortgelijke discussies

1. Green green gras of home
    Door rdirky45 in forum Beginnershoek
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 30 juni 2016, 20:04
  2. the green green grass of... Wissant
    Door stephenstoph in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 27 mei 2014, 17:19
  3. green green grass of home
    Door peter van den berg in forum Fotobeoordeling Natuur en Landschappen
    Reacties: 7