Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grasmaaier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] grasmaaier


  • #2
    Re: grasmaaier

    De foto zelf kan mij niet boeien . . .

    Puur technisch:
    - De lader mag niet zichtbaar achter het hoofd komen
    - De tak mag het hoofd niet raken
    - Het aangezicht is een donkere vlek
    Oplossing:
    - U verplaatsen zodanig dat de achtergrond van het hoofd alleen de muur is
    - Ofwel deze foto achter het hoofd opkuisen
    - Een groter diafragma zodanig dat de achtergrond zo sterk mogelijk vervaagt
    - Het hoofd oplichten

    Mvg
    Francis
    Alle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898

    Comment


    • #3
      Re: grasmaaier

      Deze kan misschien in een folder voor bosmaaiers, toch.....?
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: grasmaaier

        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69
        Zou het nu eens tijd worden dat dit geroep ophoud en daar een eind aan gemaakt wordt. Er is geen onderscheid meer te vinden in de forumonderdelen tussen beginnershoek en verder naar oordeel of showcase. Ingrijpen aub.
        Niet akkoord, Daniel post met de tag 'Oordeel', dat kan perfect.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: grasmaaier

          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Niet akkoord, Daniel post met de tag 'Oordeel', dat kan perfect.
          Kan best Lieven maar volgens mij als je post met de tag 'oordeel' mag je een reactie verwachten waar je iets kan uit leren en dit dan mee neemt in je verdere ontwikkeling. Je kan en mag er dan zelf terug op reageren met je eigen
          zicht hoe je het zelf zag en hoe je opname tot stand is gekomen maar toch met een beetje respect voor wie een positie of negatieve reactie plaatst en niet met 'ZWIJG DAN GEWOON' Dit gaat er een beetje te ver over en doe dit dan
          liever via PB. En in showcase mag je iets meer verwachten in een geplaatste reactie daar is een harde maar toch beleefde opmerking op zijn plaats.

          De open poort op de sociale media maakt het nu eenmaal voor iedereen mogelijk om foto's de plaatsen maar als je op een forum de stap zet naar fotografie met de bedoeling iets te leren begin dan op de onderste sport van de lader
          en je gaat zien in welke richting je je het best voelt en zet dan stap twee naar de volgende trede.

          Ik zie een beetje de vergelijking tussen beginnen met fotografie en beginnen te sporten. Je begint ook niet tegelijk met lopen, zwemmen, voetballen, tennissen, golfen enz. Je moet een keuze maken waar je mee kan starten en zo is dit
          ook in fotografie. Een basis kiezen bv. landschap en natuur en zo je camera leren kennen en ook leren om te een onderwerp te zien en te ontdekken. Later kan je nog een stap zetten in bv straatfotografie, sport, dieren enz. maar de
          basis heb je dan al mee.

          Een oorzaak waar het volgens mij van in het begin fout gaat is dat iemand die bv start met fotografie in een avondschoolcursus het eerste jaar te veel in één keer mee krijgt. Een week (3 uur) landschap, de volgende week dieren en de week
          er op al macro en telkens als die mensen thuis komen is het met volle moed proberen maar de volgende week worden ze al op een ander spoor gezet.

          Zelf al eens meegemaakt bij de start Photoshop in avondonderwijs lang geleden dat de lesgever zei dat de leerraar die normaal de cursus ging geven door ziekte dit jaar niet ging aanwezig zijn en zelf nog nooit een cursus Photoshop had gegeven
          maar met de cursus voor hem op tafel er wel ging geraken. en het is hem nog aardig gelukt ook. Zo zie je maar waar een wil is is er een weg.

          Dus ook voor dit forum dat ik met hart en ziel volg en waar ik de basis van fotografie heb leren kennen met de hulp van de mensen hier het tot een redelijk niveau al heb kunnen brengen vraag ik aan TS hierboven lees de reacties en leer er uit en
          enkel bij je eigen foto's maar ook kijk naar andere foto's op het forum en doe een poging om te begrijpen hoe een opname is gemaakt, stel je in de plaats van die fotograaf en hoe hij het zag en leer uit de reacties je kan er alleen maar verder naar
          toe groeien om het een mooie hobby of hoe je ook wil noemen te maken voor je zelf.

          Gr, Daniel.

          Comment


          • #6
            Re: grasmaaier

            Moderator Note: De eerste reactie op deze foto ging puur over de fotograaf en niet over zijn opname. De fotohoek is er om foto's te bespreken, niet om kritiek te leveren op een model of fotograaf. Dat bericht en enkele commentaren daarop zijn dan ook verwijderd.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment

            Working...
            X