Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 30

Standaard Girls girls girls .....

p.s. Wel alleen maar naar kijken he , heb ik toen ook moeten doen !

Standaard Re: Girls girls girls .....

Het lijkt wel een beetje of het Aziatische type een beetje moeite heeft met haar stoelgang en het Westerse type haar wil troosten....

grt. gauloise

wel een leuke, als je op de ogen van de modellen let.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
    Het lijkt wel een beetje of het Aziatische type een beetje moeite heeft met haar stoelgang en het Westerse type haar wil troosten....

grt. gauloise
    Neen, het probleem bestond er meer in dat een duoshoot doen met 1 girl van 1,57m en de andere 1,76m niet makkelijk is als het grootteverschil liefst niet teveel in het oog mag springen.

Mij stoort hier de kunstmatige onscherpte van de achtergrond. Eigenlijk niet zo zeer de onscherpte maar de slordige afwerking dwz het selecteren van de modellen voor het bekomen van de onscherpte. Zie maar aan de benen.
    Normaal moet je toch met de beperkte DOF, zeker en vast met je 2.8 lens, een mooie natuurlijke onscherpte bekomen. ipv deze in PS te creeeren.
    Of vergeten op het diafragma te letten bij de opname?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
    Mij stoort hier de kunstmatige onscherpte van de achtergrond. Eigenlijk niet zo zeer de onscherpte maar de slordige afwerking dwz het selecteren van de modellen voor het bekomen van de onscherpte. Zie maar aan de benen.
    Normaal moet je toch met de beperkte DOF, zeker en vast met je 2.8 lens, een mooie natuurlijke onscherpte bekomen. ipv deze in PS te creeeren.
    I 2nd that
    Interested in more, come visit me at :
    http://shluh.deviantart.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
    Ik had er eigenlijk bij moeten schrijven dat deze opname gemaakt werd met de oude Olympus E10 , dus de voor- voorganger van de huidige Canon 5D ;
    Moest het een recente opname zijn dan stond bijna zeker de 135mm erop en ingesteld op f2.8 voor dat soort uitsnede.
    Wat het "slordige selecteren" aan de benen betreft , een foto dient nog altijd om te bekijken.
    Iemand die de foto download om dan 25 te kunnen inzoomen om foutjes te ontdekken is verkeerd bezig.
    Als ik naar een fototentoonstelling ga kijken kan ik ook alleen maar zien wat er hangt en kan ik hooguit mijne bril opzetten...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
    Wat het "slordige selecteren" aan de benen betreft , een foto dient nog altijd om te bekijken.
    Iemand die de foto download om dan 25 te kunnen inzoomen om foutjes te ontdekken is verkeerd bezig.
    Als ik naar een fototentoonstelling ga kijken kan ik ook alleen maar zien wat er hangt en kan ik hooguit mijne bril opzetten...
    Ik kijk hier vanop 30 cm naar een foto die 850 pixels hoog is, weergegeven in 72dpi ... en ik zie héél duidelijk de selectie en de "fake" dof. Ik hoop voor jou dat deze nooit afgedrukt moet worden in 20*30 formaat (laat staan A2).

Vooral de uitermate slechte selectie/blur van het haar van het links model op foto is voor mij al voldoende.

een foto dient nog altijd om te bekijken.
    Heb ik gedaan, 2 sec en mijn ogen vielen onmiddellijk op die selectie.

Als jij tevreden bent van het resultaat dan heb je groot gelijk dat je hem post.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Ik kijk hier vanop 30 cm naar een foto die 850 pixels hoog is, weergegeven in 72dpi ... en ik zie héél duidelijk de selectie en de "fake" dof. Ik hoop voor jou dat deze nooit afgedrukt moet worden in 20*30 formaat (laat staan A2).

Vooral de uitermate slechte selectie/blur van het haar van het links model op foto is voor mij al voldoende.

Heb ik gedaan, 2 sec en mijn ogen vielen onmiddellijk op die selectie.

Als jij tevreden bent van het resultaat dan heb je groot gelijk dat je hem post.
    Tuurlijk ben ik tevreden met het resultaat ; het is alleszins beter dan die grijze soep die jij onlangs postte !

Ik volg Fotofolio voor de volle 100%. De slechte bewerking valt meteen op en dit is zeker niet uw enige foto waar dit zo is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door awacs457
    het is alleszins beter dan die grijze soep die jij onlangs postte !
    <Yawn>

Still waiting for that Canon to prove the sig line..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jo3r1 Bekijk bericht
    Ik volg Fotofolio voor de volle 100%. De slechte bewerking valt meteen op en dit is zeker niet uw enige foto waar dit zo is.
    En nu allemaal in koooooorrr !!

Tuurlijk ben ik tevreden met het resultaat ; het is alleszins beter dan die grijze soep die jij onlangs postte !
    Jongens, wat zijn we weer beleefd vandaag! Je moet toch kunnen openstaan voor positieve kritiek, vind ik. Waarvoor dient anders een forum zoals dit? Als iedereen de perfecte foto's zou maken hadden we dit forum niet nodig.

Thumbs down Re: Girls girls girls .....

Denk dat jij aan de foto's van Fotofolio nog een puntje kan zuigen met je steeds weerkerende platte belichting
    Snel tevreden zijn van je eigen resultaten is geen al te beste eigenschap, en dat de foto met een E10 genomen is mag hier geen uitvlucht zijn!

Zo, ik heb nog eens gepost, 't zal weer een tijdje duren, maar kon het deze keer niet laten...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
    Denk dat jij aan de foto's van Fotofolio nog een puntje kan zuigen met je steeds weerkerende platte belichting
    Snel tevreden zijn van je eigen resultaten is geen al te beste eigenschap, en dat de foto met een E10 genomen is mag hier geen uitvlucht zijn!

Zo, ik heb nog eens gepost, 't zal weer een tijdje duren, maar kon het deze keer niet laten...
    JALOEZIE moet ik nog meer zeggen !

Jaloezie lijkt me geen punt.
    Wat me wel opvalt op het forum is dat als ene kritiek begin te spuien ze allemaal meelopen en als ene het fantastisch vindt, ze ook allemaal juigen.
    Dus het kan eigenlijk alle richtingen uitgaan.

Dit gezegd zijnde, de selectie kan wel wat beter. Kwestie van er (als het dan via PS moet) iets meer werk in te steken.

17. Standaard Re: Girls girls girls .....

Ik heb de opname bekeken en sommigen uiten terecht dat de afwerking te wensen overlaat (o.a. rechterbeen en -arm achterste model + tussen de benen voorste model springt mij vrijwel meteen in het oog). De houding van beiden spreekt mij wel aan maar helaas net op een fout moment afgedrukt. Ze hadden het er niet makkelijk mee blijkbaar (stel je voor dat ik met mijn 1.90 daar achter dat Aziaatje stond! ). Hadden ze sensueel in mekaars ogen kunnen kijken zou het een heel ander plaatje opleveren. Het zijn alleszins twee mooie dames.

Heb je hun destijds gecoachd in het nemen van die houding? Heb je hun uitgelegd wat je wou bereiken met die opname, ik bedoel, wat je wou weergeven via die opname?

Off-topic: ik krijg ook vaak "kritiek". Terecht vind ik. Als ze allemaal altijd zouden zeggen dat het mooi is, waar blijft dan de ruimte voor mij om bij te leren, om dingen te leren zien waar ik op dat moment geen oog voor had? Ik weet dat ik nog veel te leren heb en daarom heb ik hier een lidmaatschap genomen. Zodat ik naar hartelust mijn mislukkinkjes kan laten zien! Ik vind het niet altijd even fijn. Soms heb ik ook wel van, ****, ik heb nog zo mijn best gedaan om op dit of dat te letten en dan doet het volgende zich weer voor en nu krijg ik daar weer voor op mijn donder. Dan wil ik ook wel eens de boel de boel laten... maar ik doe het te graag, ik denk na... vraag me af waarom iemand dit of dat meegeeft... en, zeker niet onbelangrijk, ik ga dan even in eigen boezem kijken om dan vast te stellen dat... ik ze gelijk moet geven (in de meeste gevallen ). Natuurlijk, smaken verschillen, you like vanilla, i like pistachio

Succes nog!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
    Ik heb de opname bekeken en sommigen uiten terecht dat de afwerking te wensen overlaat (o.a. rechterbeen en -arm achterste model + tussen de benen voorste model springt mij vrijwel meteen in het oog). De houding van beiden spreekt mij wel aan maar helaas net op een fout moment afgedrukt. Ze hadden het er niet makkelijk mee blijkbaar (stel je voor dat ik met mijn 1.90 daar achter dat Aziaatje stond! ). Hadden ze sensueel in mekaars ogen kunnen kijken zou het een heel ander plaatje opleveren. Het zijn alleszins twee mooie dames.

Heb je hun destijds gecoachd in het nemen van die houding? Heb je hun uitgelegd wat je wou bereiken met die opname, ik bedoel, wat je wou weergeven via die opname?

Off-topic: ik krijg ook vaak "kritiek". Terecht vind ik. Als ze allemaal altijd zouden zeggen dat het mooi is, waar blijft dan de ruimte voor mij om bij te leren, om dingen te leren zien waar ik op dat moment geen oog voor had? Ik weet dat ik nog veel te leren heb en daarom heb ik hier een lidmaatschap genomen. Zodat ik naar hartelust mijn mislukkinkjes kan laten zien! Ik vind het niet altijd even fijn. Soms heb ik ook wel van, ****, ik heb nog zo mijn best gedaan om op dit of dat te letten en dan doet het volgende zich weer voor en nu krijg ik daar weer voor op mijn donder. Dan wil ik ook wel eens de boel de boel laten... maar ik doe het te graag, ik denk na... vraag me af waarom iemand dit of dat meegeeft... en, zeker niet onbelangrijk, ik ga dan even in eigen boezem kijken om dan vast te stellen dat... ik ze gelijk moet geven (in de meeste gevallen ). Natuurlijk, smaken verschillen, you like vanilla, i like pistachio

Succes nog!
    Het was eigenlijk een duoshoot met 2 dames die mekaar van haar noch pluim kenden tot op de dag van die shoot.Vandaar dat het sensueel kijken wellicht niet echt lukt.
    Wat de kritiek op een foto betreft op dit forum het volgende ;
    Als ik zie wie er een comment geeft moet ik in de meeste gevallen nog niet verder lezen om te weten dat het een negatieve gaat zijn en dat vind ik verkeerd.

Stop eens met dat geqoute. je herhaalt wat er net boven staat. Als je geen kritiek kan verdragen, post dan niets.
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Maja mannen waar zijn jullie mee bezig... er wordt gepost, er wordt commentaar gegeven en eigenlijk moet je daar blij mee zijn. Stel nu eens dat je foto in het niets verdwijnt, zonder dat iemand commentaar geeft...

Leer en heers...

Btw... op de compo, de belichting en de kleuren en de exif ga 'k niets zeggen, want blijkbaar ken ik daar te weinig van, maar...

Wees nu eerlijk, de bijwerking is LAMINABEL. Als ik hier een bijgewerkte foto moest posten die zo SLECHT bijgewerkt is... ik zou 't niet eens durven.

Ik ga hier geen rijtje met "onnozele fouten" posten, maar awacs457, dit is gewoon erbarmelijk gedaan. Ik volg nu sinds 18 januari een cursus photoshop, en ik kende het programma tevoren helemaal niet, maar dit zou ik zo niet durven afgeven.

Jaloezie lijkt me geen punt.
    Wat me wel opvalt op het forum is dat als ene kritiek begin te spuien ze allemaal meelopen en als ene het fantastisch vindt, ze ook allemaal juigen.
    Dus het kan eigenlijk alle richtingen uitgaan.
    En daar zit wel iets in... Ik ken geen klote van fotografie, maar als ik slecht durf te beginnen, dan wordt de foto slecht...

Mvg

JALOEZIE moet ik nog meer zeggen !
    Als het uit jaloezie was zou ik de posts van bijvoorbeeld Fotofolio, lieven lens, pvp, FrankD, MadMax en wellicht nog enkele anderen bekritiseren, die hebben inderdaad werk waar men jaloers op kan zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jo3r1 Bekijk bericht
    Als het uit jaloezie was zou ik de posts van bijvoorbeeld Fotofolio, lieven lens, pvp, FrankD, MadMax en wellicht nog enkele anderen bekritiseren, die hebben inderdaad werk waar men jaloers op kan zijn.
    Smaken verschillen, maar in wat je nu zegt, verschilt mijn smaak en de jouwe, nauwelijks 3%, en die zit hem dan net in de volgorde .

Maar uiteindelijk is het geen jaloezie dat je ervoor hebt, maar bewondering dat je ervoor koestert...

vind de titel wel heel toepasselijk worden

Awacks457, wat ik het vreemdst vind is dat er een "staande duo/fotosessie" wordt gedaan met modellen met zo'n groot lengteverschil! Volgens mij les 1.
    Of... pas de Tom Cruise techniek toe
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
    vind de titel wel heel toepasselijk worden
    helaba
    Scotty... beam me up !!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
    helaba
    Zat er op te wachten
    Thuis is het soms niet anders...
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten