Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen studio, dan maar buiten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen studio, dan maar buiten

    Last edited by Josv; 11 december 2007, 18:26.
    Jos
    Site

  • #2
    Re: Geen studio, dan maar buiten

    euuuuuuuuuhhhh... wa hebbie met die plaat gedaan?
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Geen studio, dan maar buiten

      Ziet er niet fijn uit. Hoe kan dat toch?
      Canon Eos 1d MkII |5d|40d| canon 17-40/4.0L USM - Canon 24-105/4.0L - Canon 70-200/4.0L - Canon 100/2.8 macro - Canon 300/4.0L - 580EX

      Comment


      • #4
        Re: Geen studio, dan maar buiten

        je krijgt alleszins een tien op tien voor de gedurfde bewerking. Maar als die bewerking ook tien krijgt voor appreciatie, dat valt nog te bezien. Toch jammer van het overdreven wit in de rechterbenedenhoek.
        gegroet, Ludo

        Comment


        • #5
          Re: Geen studio, dan maar buiten

          Stijfbevroren en haar energie sparend,door te mediteren zat het meisje te wachten op hulp. Het was nu al 3 dagen dat ze daar zat hartje Siberié zonder eten en drinken.

          het meisje,lid van een fotoclub,was eigenwijs en ging haar eigen weg,maar verdwaalde.
          ...zonder camera maak je de beste foto's...

          Comment


          • #6
            Re: Geen studio, dan maar buiten

            Hoi,

            Dank voor de meningen, ik was er mij van bewust, dat ze negatief zouden uitvallen.
            Geen probleem.

            Wat ik echter wilde aanhalen met deze foto was :
            durf eens iets anders.....

            Heb hier een 100 tal foto's onder dit item bekeken, en wat ik zie zijn zeker allemaal prachtige foto's, daar is geen twijfel over.

            Maar wat ik ook had was, dat ik na de 20ste foto dacht, ze zijn eigelijk allemaal hetzelfde....
            de manier waarop jullie het "model" benaderen, zo zijn er duizende foto's, niks nieuw meer, vergeef me de uitdrukking "boring".......

            Met jullie kennis van de fotografie, prima materiaal, studio, PS-prog.....
            moet er toch meer in zitten,
            laat uw fantasie leven,
            durf de uitdaging aan..
            Kom toch met iets vernieuwend.
            Ik weet ook dat mijn foto nog veraf is van vernieuwing, maar ik probeer....

            De reclame blaadjes, geven ook van deze foto's weer, maar hier is de fotograaf een beetje verplicht om zo te werk te gaan, het product moet namelijk perfect overkomend, maar jullie werken toch niet allemaal voor reclamebladen, of wel ?

            Dit is zeker geen aanval op dit item, de foto's zijn van kwaliteit allemaal prima, moet ik zeker nog ver achterblijven. Maar zoek toch eens een nieuwe manier ....
            Jos
            Site

            Comment


            • #7
              Re: Geen studio, dan maar buiten

              Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
              Hoi,


              de manier waarop jullie het "model" benaderen, zo zijn er duizende foto's, niks nieuw meer, vergeef me de uitdrukking "boring".......

              Met jullie kennis van de fotografie, prima materiaal, studio, PS-prog.....
              moet er toch meer in zitten,
              laat uw fantasie leven,
              durf de uitdaging aan..
              Kom toch met iets vernieuwend.
              Ik weet ook dat mijn foto nog veraf is van vernieuwing, maar ik probeer....
              Het merendeel van de bd leden kan geen profesionele foto's van een model maken. Ik dus ook niet. Graag zou ik van die "boring" foto's kunnen maken vooraleer mijn fantasie met ander dingen laat begaan.
              Groetjes Steco

              Comment


              • #8
                Re: Geen studio, dan maar buiten

                Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                Hoi,

                Dank voor de meningen, ik was er mij van bewust, dat ze negatief zouden uitvallen.
                Geen probleem.

                Wat ik echter wilde aanhalen met deze foto was :
                durf eens iets anders.....

                Heb hier een 100 tal foto's onder dit item bekeken, en wat ik zie zijn zeker allemaal prachtige foto's, daar is geen twijfel over.

                Maar wat ik ook had was, dat ik na de 20ste foto dacht, ze zijn eigelijk allemaal hetzelfde....
                de manier waarop jullie het "model" benaderen, zo zijn er duizende foto's, niks nieuw meer, vergeef me de uitdrukking "boring".......

                Met jullie kennis van de fotografie, prima materiaal, studio, PS-prog.....
                moet er toch meer in zitten,
                laat uw fantasie leven,
                durf de uitdaging aan..
                Kom toch met iets vernieuwend.
                Ik weet ook dat mijn foto nog veraf is van vernieuwing, maar ik probeer....

                De reclame blaadjes, geven ook van deze foto's weer, maar hier is de fotograaf een beetje verplicht om zo te werk te gaan, het product moet namelijk perfect overkomend, maar jullie werken toch niet allemaal voor reclamebladen, of wel ?

                Dit is zeker geen aanval op dit item, de foto's zijn van kwaliteit allemaal prima, moet ik zeker nog ver achterblijven. Maar zoek toch eens een nieuwe manier ....
                Ik deel uw mening,
                en je hebt lef, respect

                Comment


                • #9
                  Re: Geen studio, dan maar buiten

                  Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                  Ik deel uw mening,
                  en je hebt lef, respect
                  Amen
                  EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                  https://sites.google.com/view/pdh65/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen studio, dan maar buiten

                    Maar wat ik ook had was, dat ik na de 20ste foto dacht, ze zijn eigelijk allemaal hetzelfde....
                    de manier waarop jullie het "model" benaderen, zo zijn er duizende foto's, niks nieuw meer, vergeef me de uitdrukking "boring".......

                    U heeft gewoon geen inspiratie.zonder inspiratie lijkt álles "boring".
                    Elke foto is uniek.Het is maar hoe uzelf tegen iets aankijkt. ( uw biertje is...behoorlijk boring,u heeft dit toch al duizend maal gedronken ?) De betreffende foto laat goed zien dat u zoekt naar inspiratie. Drink eens een biertje,luister naar uw favoriete muziek,geniet van de dingen om u heen...boring is beautiful !

                    .
                    Last edited by robert.; 14 december 2007, 13:20. Reden: oma
                    ...zonder camera maak je de beste foto's...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen studio, dan maar buiten

                      Oorspronkelijk geplaatst door robert. Bekijk bericht
                      U heeft gewoon geen inspiratie.zonder inspiratie lijkt álles "boring".
                      Elke foto is uniek,ook die onscherpe onderbelcihte foto van uw lachende oma.Het is maar hoe uzelf tegen iets aankijkt. ( uw biertje...behoorlijk boring,u heeft dit toch al duizend maal gedronken ?) De betreffende foto laat goed zien dat u zoekt naar inspiratie. Drink eens een biertje,luister naar uw favoriete muziek,geniet van de dingen om u heen...boring is beautiful !
                      Hoi,
                      Wat U bedoeld met "geen inspiratie", lijkt mij behoorlijk overdreven,
                      voor ik een poging nam om aan fotografie te gaan doen, heb ik 10 jaar kunstacademie gedaan, heb meer dan 200 werken : schilderijen gemaakt, geen enkel is vertrokken van een realiteit, ze zijn allen onstaan uit mijn eigen creatieve inspiratieve fantasie !!!

                      en als u de foto goed bekijkt, moet ik volgens uw mening ondervinden dat mijn oma nog een heel mooi rimpeloos gezicht heeft, en echt lachen ziet ik ze ook niet doen ??? dan zit het hier goed , men begint eindelijk creatief te fantaseren over een foto

                      Ik weet ook niet hoe u weet dat ik bier drink... ook afgeleid uit de foto. Proficiat met uw fantasie
                      Jos
                      Site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen studio, dan maar buiten

                        Dit is een effectje met picasa2 denk ik... niet? Vind het in sommige gevallen ook leuk ding
                        Ben blij met wat je hebt, treur niet om wat je niet hebt...
                        Meer info op: www.tomvh.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geen studio, dan maar buiten

                          Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                          Hoi,
                          Wat U bedoeld met "geen inspiratie", lijkt mij behoorlijk overdreven,
                          voor ik een poging nam om aan fotografie te gaan doen, heb ik 10 jaar kunstacademie gedaan, heb meer dan 200 werken : schilderijen gemaakt, geen enkel is vertrokken van een realiteit, ze zijn allen onstaan uit mijn eigen creatieve inspiratieve fantasie !!!

                          en als u de foto goed bekijkt, moet ik volgens uw mening ondervinden dat mijn oma nog een heel mooi rimpeloos gezicht heeft, en echt lachen ziet ik ze ook niet doen ??? dan zit het hier goed , men begint eindelijk creatief te fantaseren over een foto

                          Ik weet ook niet hoe u weet dat ik bier drink... ook afgeleid uit de foto. Proficiat met uw fantasie
                          Hahaha...niet alles persoonlijk nemen hé. die oma is algemeen bedoeld,en heeft geen betrekking op de mysterieuze aantrekkelijke jongedame. Hoe ik weet dat u bier drinkt ? nou vrij simpel...die weerspiegeling in haar bril laat duidelijk een bierdrinkende fotograaf zien,met achter hem een enorme berg lege bierblikjes.

                          200 werken in 10 jaar? ,mooi om dat te horen van u. Chapeau
                          ...zonder camera maak je de beste foto's...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geen studio, dan maar buiten

                            Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                            Kom toch met iets vernieuwend.
                            Ik weet ook dat mijn foto nog veraf is van vernieuwing, maar ik probeer....
                            Hallo Jos,

                            Ik weet wat je wil bedoelen en vernieuwing is iets waar iedere fotograaf die met modellen werkt (bv.) uren mee in zijn hoofd rondloopt. Een studio fotograaf kan enkel al door de licht opstelling iets totaal nieuws brengen.
                            MadMax (om iemand uit dit topic te pikken) heeft zijn eigen stijl ... maar als je een foto van hem grondig bekijkt dan zal je merken dat er telkens iets anders te ontdekken is. Niet enkel pose en visagie maar ook subtiele flits techniek die voor een oppervlakkige kijker niet zal opvallen.

                            Een vernieuwing is leuk als het subtiel gehouden wordt, moest Stephan Vanfleteren van vandaag op morgen enkel nog in kleur fotograferen is hij dan "vernieuwend" ...

                            OT:
                            Zonder afbreuk te doen aan jouw mening of werk, elk zijn mening en dit is de mijne

                            De foto die jij hier gepost hebt is voor mij persoonlijk niet "vernieuwend", misschien wel een vernieuwing voor jou in de zoektocht naar een bepaalde stijl.
                            De foto en meer bepaald de bewerking kan ik zonder blozen een achteruitgang noemen in vergelijking met wat ik hier dagdagelijks zie langskomen aan nieuwe foto's. Het is een, in jouw woordgebruik, "boring" bewerking. Picasa bewerkingen a la David Hamilton hebben we ondertussen ook al 100den maal zien langskomen hier.

                            Ik begrijp je standpunt en meen te weten wat je wil zeggen, maar de kracht van je oproep tot vernieuwing verliest zijn impact door je geposte foto als referentie te willen gebruiken.
                            www.fotofolio.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geen studio, dan maar buiten

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                              Ik begrijp je standpunt en meen te weten wat je wil zeggen, maar de kracht van je oproep tot vernieuwing verliest zijn impact door je geposte foto als referentie te willen gebruiken.
                              kon het niet beter zeggen ...
                              Scotty... beam me up !!!

                              Comment

                              Working...
                              X