Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen studio, dan maar buiten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Geen studio, dan maar buiten

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Hallo Jos,
    maar als je een foto van hem grondig bekijkt dan zal je merken dat er telkens iets anders te ontdekken is. Niet enkel pose en visagie maar ook subtiele flits techniek die voor een oppervlakkige kijker niet zal opvallen.
    Ben blij dat het jou tenminste opvalt Maar je hebt gelijk.
    Aan de andere kant heb ik hier ook 2000 platen waar ik flink aan de schuiven heb getrokken, maar die ik nooit aan iemand laat zien.

    Ik begrijp Jos ook wel hoor. En ik beweer zelf ook niet dat de plaat slecht is..maar mooi vind ik hem ook niet.

    Grappige is wel dat ik ook moest denken aan een perfect ingevroren 'wezen' uit de ijstijd toen ik hem voor het eerst zag. (ik las net de post van Robert dus das heel toevallig)

    Dus als dat zijn bedoeling is geweest, is hij met een 10 en een griffel geslaagd
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #17
      Re: Geen studio, dan maar buiten

      En toch vind ik hem iets hebben, en bleef ik er even langer naar kijken om te zien wat je er allemaal mee gedaan had. Ik dacht ook meteen aan iemand die aan 't ontdooien was . Hij heeft toch wel iets.
      Wat de comments betreft, denk ik dat iedereen een stukje gelijk heeft, maar dat er geen volledige waarheid is. Het is een beetje iedereen zijn waarheid en iedereen zijn ding. Hoe langer hoe meer ik naar foto's van mensen kijk, wat ik graag doe, omdat foto's van mensen mij boeien, hoe minder en minder foto's er nog uit springen.
      Als beginnend digitaal fotograaf, zo zie ik mezelf, weet ik dat ik alle aspecten van "mensenfotografie" ooit wel eens zal willen doen. Wat mij heel erg opvalt is dat er merkelijke evolutie zit in de werken van fotografen die hier wekelijks posten. Het mooiste voorbeeld vind ik "Nat", maar er zijn er nog andere.
      Ook jij, josv, hoop ik, net als ik, zal evolueren in fotografie, en op termijn belichting en studiowerk willen leren kennen en appreciëren... 't Is allemaal anders en daarom vind ik het net niet "boring".

      Mvg

      Comment


      • #18
        Re: Geen studio, dan maar buiten

        Ik apprecieer de inzet... snap de bedoeling... maar eerlijk gezegd, het beeld waar je van vertrekt vind ik persoonlijk al "boring". De bewerking... loop ik ook niet wild van, maar misschien valt de techniek dat nog te finetunen en wie weet met een interessanter beeld...?

        Comment


        • #19
          Re: Geen studio, dan maar buiten

          Ik ben zelf ook absoluut geen kenner, maar om alle 100 onderstaande posts boring te noemen, lijkt me toch wel een brug te ver. Iedereen heeft zijn eigen smaak en stijl. Maar na 181 jaar fotografie is het dan echt mogelijk om iets te maken dat nog nooit iemand heeft gedaan.

          Het detail (model belichting) zal altijd anders zijn, maar de essentie vernieuwen is heel moeilijk. Met alle respect durf ik zelf zeggen dat er al veel gelijkaardige foto's zijn zoals jij er één gepost hebt.

          Je kan het vergelijken met de schilderkunst die al eeuwen bestaat. Er zijn weer verschillende stijlen, maar om te zeggen dat Vlaamse primitieven 'boring' zijn en mensen die er mee bezig zijn, nood hebben aan vernieuwing, gewoon omdat je meer van impressionisme houdt lijkt me niet echt logisch, n'est pas?
          http://frederikherregods.be

          Comment


          • #20
            Re: Geen studio, dan maar buiten

            Oorspronkelijk geplaatst door Fredder Bekijk bericht
            Je kan het vergelijken met de schilderkunst die al eeuwen bestaat. Er zijn weer verschillende stijlen, maar om te zeggen dat Vlaamse primitieven 'boring' zijn en mensen die er mee bezig zijn, nood hebben aan vernieuwing, gewoon omdat je meer van impressionisme houdt lijkt me niet echt logisch, n'est pas?
            Hoi,

            Nu we toch hebben over de "Vlaamse primitieven" en het impressionisme. Die zijn volgens mijn bescheiden mening NU "boring", ik wil hiermede zeggen, plaats 100 schilderijen van "Vlaamse primitieven" of impressionisme naast elkaar, Ik denk ( zo ben ik toch ) dat ik na het 30 schilderij er op uit bekeken ben : technisch,onderwerp steeds het zelfde.

            Maar in 1 ste instantie, toen de "Vlaamse primitieven" of het expressionisme ontstonden, toen waren zij zeker niet "boring" : waarom : op dat moment waren ze vernieuwend, een nieuwe kunststroming was ontstaan, de durf, de lef heeft deze kunststroming ( en elke andere kunststroming ) bekendheid gegeven.

            Zoals nu ( of u er van houd of niet) , de nieuwe kunststromingen "afvalkunst".... enz.
            zijn ook niet boring maar vernieuwend door de durf en lef , maar zullen binnen 50 jaar ook weer "boring" zijn.

            van Gogh heeft gedurende zijn ganse leven, geen enkel werk verkocht ( en zo zijn er nog bekende schilders) : waarom : omdat ze durf en lef hadden om op een andere creatieve manier bezig te zijn.............



            Al bij al : ben ik heel tevreden met de gevoerde commentaren hier op dit topic.

            en ik blijf erbij : Jullie foto's zijn prachtig, kwaliteit onberispelijk, en zonder liegen ik zou echt willen dat ik dit ook kon.
            Maar aan de andere kant, hou ik van vernieuwing, uitdaging, hoe minder mooi het ook kan zijn .

            Heb geen PS programma, enkel zoals enkele hier opmerkten Picasa.

            Ben plannes om PhotoShop element 6.0 aan te schaffen ( PS CS3 mij veel te duur)
            en zal proberen terug te komen met andere vernieuwend foto's, zeker niet zoals deze hier op dit topic,dit geef ik grif toe , dat de kwaliteit verre van zoek is. Het was enkel om duidelijk te maken : durf eens iets anders.

            maar ik doe zeker geen afbreuk op jullie foto's ...............
            Last edited by Josv; 22 december 2007, 22:59.
            Jos
            Site

            Comment


            • #21
              Re: Geen studio, dan maar buiten

              Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
              Hoi,

              Dank voor de meningen, ik was er mij van bewust, dat ze negatief zouden uitvallen.
              Geen probleem.

              Wat ik echter wilde aanhalen met deze foto was :
              durf eens iets anders.....

              Heb hier een 100 tal foto's onder dit item bekeken, en wat ik zie zijn zeker allemaal prachtige foto's, daar is geen twijfel over.

              Maar wat ik ook had was, dat ik na de 20ste foto dacht, ze zijn eigelijk allemaal hetzelfde....
              de manier waarop jullie het "model" benaderen, zo zijn er duizende foto's, niks nieuw meer, vergeef me de uitdrukking "boring".......

              Met jullie kennis van de fotografie, prima materiaal, studio, PS-prog.....
              moet er toch meer in zitten,
              laat uw fantasie leven,
              durf de uitdaging aan..
              Kom toch met iets vernieuwend.
              Ik weet ook dat mijn foto nog veraf is van vernieuwing, maar ik probeer....

              De reclame blaadjes, geven ook van deze foto's weer, maar hier is de fotograaf een beetje verplicht om zo te werk te gaan, het product moet namelijk perfect overkomend, maar jullie werken toch niet allemaal voor reclamebladen, of wel ?

              Dit is zeker geen aanval op dit item, de foto's zijn van kwaliteit allemaal prima, moet ik zeker nog ver achterblijven. Maar zoek toch eens een nieuwe manier ....
              Hoi Jos,

              zwem tegen de stroom in zolang het nodig is. Het identificeren van een "probleem" geeft nooit direct de oplossing ervan maar kan juist wel de aanzet zijn om het op te lossen.

              Hou je taai en geef niet op: probeer/experimenteer!

              Karel

              Comment


              • #22
                Re: Geen studio, dan maar buiten

                Toen ik X aantal jaar geleden mijn eerste digitale compact kocht maakte ik ook zo van die vernieuwende foto's.
                Ik heb nog een harde schijf liggen met enkele honderden of zelfs wel duizenden zulke vernieuwende foto's op.
                Als je wil mag je die harde schijf kopen voor 1000€, nu zal je er waarschijnlijk niet veel mee zijn en zal het zijn alsof je in t'zak gezet bent, maar als ik dood ben zal je ze kunnen verkopen voor grof geld.

                Snap je mijn punt ?
                Als ik moet kiezen tussen een vernieuwende foto van iemand met 10 jaar kunst-academie of een saaie foto van Tom kies ik voor die saaie foto...
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #23
                  Re: Geen studio, dan maar buiten

                  Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                  Toen ik X aantal jaar geleden mijn eerste digitale compact kocht maakte ik ook zo van die vernieuwende foto's.
                  Ik heb nog een harde schijf liggen met enkele honderden of zelfs wel duizenden zulke vernieuwende foto's op.
                  Als je wil mag je die harde schijf kopen voor 1000€, nu zal je er waarschijnlijk niet veel mee zijn en zal het zijn alsof je in t'zak gezet bent, maar als ik dood ben zal je ze kunnen verkopen voor grof geld.

                  Snap je mijn punt ?
                  Als ik moet kiezen tussen een vernieuwende foto van iemand met 10 jaar kunst-academie of een saaie foto van Tom kies ik voor die saaie foto...
                  hoi,

                  Uw harde schijf met duizenden foto's , wil ik nog niet gratis, al zou je er 1000€ bovenop leggen dan nog niet. De kwaliteit, en manier waarop een foto is getrokken,bijgewerkt, en afgeleverd, is zeker niet te meten met al of niet dood zijn van de fotograaf. Dit is een "verzinselen" van mensen die weinig van kunst kennen.
                  dus ik snap uw punt inderdaad niet.
                  Heb van Gogh aangehaald, niet omwille, dat zijn werk pas werd verkocht omdat hij dood was, maar omdat hij een nieuwe kunststroming in beweging heeft gebracht. En bij vernieuwing onder kunst, gaat het hier niet om dagen, maar om jaren, de kunst van Van gogh was zijn kunst, waaruit door andere kunstenaars die deze gedurfde verandering overnamen, dit tot een nieuwe stroming hebben gemaakt. Niet van gogh als individu heeft die stroming gemaakt, maar wel de oorsprong door zijn gedurfdheid.

                  En bij de omschrijving van : de vernieuwende foto van iemand die "10 jaar kunstacademie" heeft gedaan, hoor ik blijkbaar maar 1 negatief accent, ondertoon = "10 jaar kunstacademie", is dat voor u dan zo een probleem dat ik kunstacademie gedaan heb?????
                  maar de foto van Tom vindt u "saai" = is toch duidelijk een negatieve houding van u.

                  Kunt u mij dan ook de reden geven waarom U dan voor de negatieve foto verkiest.
                  Is het misschien de reden : dat u denk als Tom sterft de foto dan veel geld waard is ??
                  Last edited by Josv; 30 december 2007, 14:46.
                  Jos
                  Site

                  Comment


                  • #24
                    Re: Geen studio, dan maar buiten

                    Jos,
                    Dat jij vernieuwing in de fotografie poogt te brengen is duidelijk. Evenzeer is duidelijk dat jij ook de nederlandse taal een grondige facelift geeft. Arme zielen zoals ik hebben het met beide revoluties niet zo gemakkelijk.
                    "Just do it !"

                    http://jr52.be/index.html

                    Comment


                    • #25
                      Re: Geen studio, dan maar buiten

                      Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                      Jos,
                      Dat jij vernieuwing in de fotografie poogt te brengen is duidelijk. Evenzeer is duidelijk dat jij ook de nederlandse taal een grondige facelift geeft. Arme zielen zoals ik hebben het met beide revoluties niet zo gemakkelijk.
                      zou eerder spreken van evolutie ipv van revolutie : ben zeker geen che quevara
                      Jos
                      Site

                      Comment


                      • #26
                        Re: Geen studio, dan maar buiten

                        Er wordt hier op BD toch nogal wat afge****
                        Ieder zijn eigen smaak hé zeg, moet iedereen hier nu altijd de waarheid verkondigen ? Dat is nu net één van de redenen dat ik hier zo weinig post.

                        Ik kan de topic-starter volgen, en al bij al vind ik het wel geslaagd ook!
                        Als ik dan toch iets mag zeggen : misschien de "blur-overgang" iets minder duidelijk maken, maar das al :-)
                        Much to learn I still have!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Geen studio, dan maar buiten

                          Geef mij dan maar revolutie
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #28
                            Re: Geen studio, dan maar buiten

                            Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                            Hoi,

                            Dank voor de meningen, ik was er mij van bewust, dat ze negatief zouden uitvallen.
                            Geen probleem.

                            Wat ik echter wilde aanhalen met deze foto was :
                            durf eens iets anders.....

                            Heb hier een 100 tal foto's onder dit item bekeken, en wat ik zie zijn zeker allemaal prachtige foto's, daar is geen twijfel over.

                            Maar wat ik ook had was, dat ik na de 20ste foto dacht, ze zijn eigelijk allemaal hetzelfde....
                            de manier waarop jullie het "model" benaderen, zo zijn er duizende foto's, niks nieuw meer, vergeef me de uitdrukking "boring".......

                            Met jullie kennis van de fotografie, prima materiaal, studio, PS-prog.....
                            moet er toch meer in zitten,
                            laat uw fantasie leven,
                            durf de uitdaging aan..
                            Kom toch met iets vernieuwend.
                            Ik weet ook dat mijn foto nog veraf is van vernieuwing, maar ik probeer....

                            De reclame blaadjes, geven ook van deze foto's weer, maar hier is de fotograaf een beetje verplicht om zo te werk te gaan, het product moet namelijk perfect overkomend, maar jullie werken toch niet allemaal voor reclamebladen, of wel ?

                            Dit is zeker geen aanval op dit item, de foto's zijn van kwaliteit allemaal prima, moet ik zeker nog ver achterblijven. Maar zoek toch eens een nieuwe manier ....
                            Ook ik deel deze mening , volledig mee akkoord.

                            JanMetDePet
                            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                            Comment


                            • #29
                              Re: Geen studio, dan maar buiten

                              Ik vind het wel een leuke foto!
                              Flickr
                              Sigma Sd14; Sigma 50mm f2.8; Sigma 10-20mm; Sigma dp1;Sigma dp2

                              Comment


                              • #30
                                Re: Geen studio, dan maar buiten

                                Ik vind 'm niet mooi. Deze foto is geplaatst onder "mensen en modellen" en dan heb ik toch altijd de verwachting dat de mens of het model niet alleen "iets" vertelt, maar ook duidelijk als centraal thema fungeert. Dat is hier niet het geval, ik zie vooral haar voet in de reflectie van de bril. Wat zij daar zit te doen is niet duidelijk en veel emotie kan ik ook al niet onderkennen. Ze is niet in functie van een model, en gewoon als mens is het onduidelijk wat ze denkt of doet. Het zegt mij niets dus, letterlijk en figuurlijk.

                                Streven naar vernieuwing is goed maar men mag nooit het oorspronkelijke doel vergeten. Vergelijk het met een auto. Daar probeert men ook altijd nieuwe dingen uit qua design en prestatie maar het hoofddoel blijft toch altijd het "boring" rijden, niet?

                                Comment

                                Working...
                                X