Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Farah

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Farah

    Mijn eerste post in de SC-sectie maar ik denk dat deze toch wel hier kan tussen staan
    Correct me if I'm wrong.
    Aan de plaat is niet veel PS-werk te pas gekomen buiten wat rood weggehaald

    Ben benieuwd naar de commentaar / tips / OPBOUWENDE kritiek.
    En de zifters hier die het moeilijk hebben met mijn soms harde reacties, zorg dat je commentaar ditmaal ook uit jouw standpunt komt en geen algemene tekst van dit of dat, nee, JOUW visie, jouw IDEE en staaf ook waarom, ik heb geen zin in afbreuk / bull**** commentaren, gewoon omdat ik hier eens post (waar jullie ook commentaar op hadden). Anders zal dit de eerste dat ik post in SC en onmiddellijk laatste plaat zijn die ik post ook.

    Website: http://www.svisimaging.be

  • #2
    Re: Farah

    Anders zal dit de eerste dat ik post in SC en onmiddellijk laatste plaat zijn die ik post ook.
    Wat een rare aanpak voor een binnenkomer ...

    OT, ik vind je plaatje flets en soft, rare crop ook...weinig boeiend...model staat er maar te staan, ze trekt aan haar jasje... sorry...

    Grtz, D.

    Comment


    • #3
      Re: Farah

      Mijn opbouwende commentaar:
      • compo zit niet lekker.. te hoog standpunt.. teveel ruimte aan bovenkant
      • toning en kleuren zijn saai.. just out of camera..
      • Locatie is vrij irrelevant.. zie de link niet?
      • Zeer geposeerde pose van model, lijkt het ook niet echt comfortabel te hebben
      • Der haar ligt er slordig bij
      • Belichting is nogal saai en vlak.
      • Achtergrond lijkt er achteraf aangeplakt.. er is weinig scherptediepte verloop..
      • niet zo'n mooie bokeh
      • Handtekening te opvallend

      Ik stel voor om aan de bovenstaande punten iets te doen, en dan terug te keren naar SC ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Farah

        Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
        Mijn opbouwende commentaar:
        • compo zit niet lekker.. te hoog standpunt.. teveel ruimte aan bovenkant
        • toning en kleuren zijn saai.. just out of camera.. => ik hou mijn foto's graag puur natuur
        • Locatie is vrij irrelevant.. zie de link niet? => welke link bedoel je dan, ik haal toch niks aan omtrent de locatie?
        • Zeer geposeerde pose van model, lijkt het ook niet echt comfortabel te hebben
        • Der haar ligt er slordig bij => winderige zondag
        • Belichting is nogal saai en vlak.=> om welke reden vind je deze saai en vlak?
        • Achtergrond lijkt er achteraf aangeplakt.. er is weinig scherptediepte verloop..
        • niet zo'n mooie bokeh
        • Handtekening te opvallend => blijkbaar nog een oude versie staan op laptop hiervan

        Ik stel voor om aan de bovenstaande punten iets te doen, en dan terug te keren naar SC ;-)
        Heb mijn vragen in het rood geplaatst waarom je dit vindt / aanhaalt
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Farah

          Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
          Wat een rare aanpak voor een binnenkomer ...
          Dan,

          Ik heb gewoon geen zin in eindeloze discussies / ruzies met bepaalde leden hier omdat ze het moeilijk hebben met mijn commentaren die ik geef op andere foto's hier, desondanks ik altijd foto's beoordeel vanuit mijn P.O.V. en mijn idee, daarom hoeft de TS of een ander lid hier mee akkoord te gaan maar zo denken anderen spijtig genoeg niet altijd.

          Daarom die tekst erbij. Aanvallen heb ik geen zin in en als het toch gebeurd, hoeft het voor mij niet meer en dat bedoelde ik dan met de laatste post van foto's maar dan op bd in zijn geheel, dan hou ik me enkel bij het technische, as simple as that
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Farah

            xxxxxx
            Last edited by paly; 13 november 2011, 16:41.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Farah

              Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              Foto staat in het adobeRGB profiel, kleuren ogen daardoor wat flets.
              28mm brandpunt...groothoek?
              1/25s...waarom doe je dat?

              Vind het ook een vreemde uitsnede/compositie. Benieuwd naar de motivatie?
              geen groothoek, gemaakt met de 28-75 2.8 van tamron op 28 en dit op een 40d dus de cropfactor er nog bijtellen

              1/25ste van een seconde omdat het een vrij donkere dag was zondagnamiddag en er dus ook weinig licht binnenviel in de fabriek om de achtergrond 'licht' te houden

              de uitsnede heb ik zo gefotografeerd omdat ik wat ruimte naast het model wou laten doordat ze niet richting de camera keek, mss had ik boven haar wat kunnen wegcroppen
              Last edited by SVIS; 11 oktober 2011, 21:38.
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Farah

                (zelden zo'n rare inleidende tekst gezien bij een post als deze )

                Over de foto: de blik van het meisje vind ik heel speciaal , maar in combi met deze vreemde onrustige achtergrond vind ik het eigenlijk niet zo veel hebben.

                Comment


                • #9
                  Re: Farah

                  Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                  geen groothoek, gemaakt met de 28-75 2.8 van tamron op 28 en dit op een 40d dus de cropfactor er nog bijtellen
                  Da's fout. Een 28mm lens blijft een 28mm lens, de buitenste randen zie je alleen niet meer. De beeldhoek blijft hetzelfde.
                  Foto kan me niet echt bekoren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Farah

                    Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
                    Mijn opbouwende commentaar:
                    • compo zit niet lekker.. te hoog standpunt.. teveel ruimte aan bovenkant
                    Aangezien je niet alle 'fouten' in een keer kunt oplossen begin ik met deze.

                    Een lekkere uitsnede en goede compo is de basis van je beeld. Dan het model, styling, blik, omgeving enz enz.

                    Gaat wel goedkomen
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Farah

                      denk dan Daan hier tips geeft die goud waard zijn..
                      zou vooral het beeld anders croppen, en heb je een blur filter ofzo gebruikt?
                      mis toch serieus wat scherpte en vooral het haar ziet er onnatuurlijk uit (imho)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Farah

                        Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
                        denk dan Daan hier tips geeft die goud waard zijn.
                        ik heb alleszins veel geleerd! ze zijn zeker goud waard
                        Last edited by dave.cross; 12 oktober 2011, 08:19. Reden: typo! :-o

                        Comment


                        • #13
                          Re: Farah

                          - inderdaad oogt zeer flets (zet de foto in sRGB en 't zal al stukken beter zijn)

                          - rechterkant voegt inderdaad bitter weinig toe, maak er eens 1 van in portret stand!

                          - hand er volledig op was ook mooier geweest.
                          Soms kan het maar hier komt het nogal ongelukkig over

                          - als je dan toch flitst, ga voor 1/50 of 1/100 gaat globaal al een scherper beeld geven!
                          verlies je te veel achtergrond/omgeving, dan gooi je toch je iso een stopje omhoog.

                          foto heeft alles om een goede te zijn/worden! enkel een beetje kijken en opletten!

                          op naar de volgende zou ik zeggen!
                          neem de tips die in dit topic staan mee en je volgende foto zal al heel wa beter zijn!



                          effe een vlugge edit gedaan: klik
                          indien gewenst gaat die terug weg (niet veel mee gedaan gewoon iets krapper gekropt, en hand weg - niet 100% naar 't was raprap)
                          portret kwam ik er niet 100% uit.
                          Last edited by david_ve; 12 oktober 2011, 09:46.
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Farah

                            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            - inderdaad oogt zeer flets (zet de foto in sRGB en 't zal al stukken beter zijn)

                            - rechterkant voegt inderdaad bitter weinig toe, maak er eens 1 van in portret stand!

                            - hand er volledig op was ook mooier geweest.
                            Soms kan het maar hier komt het nogal ongelukkig over

                            - als je dan toch flitst, ga voor 1/50 of 1/100 gaat globaal al een scherper beeld geven!
                            verlies je te veel achtergrond/omgeving, dan gooi je toch je iso een stopje omhoog.

                            foto heeft alles om een goede te zijn/worden! enkel een beetje kijken en opletten!

                            op naar de volgende zou ik zeggen!
                            neem de tips die in dit topic staan mee en je volgende foto zal al heel wa beter zijn!
                            Denk dat de iso niet gaat werken imho. Sluitertijd bepaalt de hoeveelheid omgevingslicht dat binnendringt. Leuk om dit eens uit te proberen trouwens.
                            ALs je iso omhoog gooit, moet je je diafragma nl. knijpen Je schiet er dus niks mee op. (ik twijfel dus nu even omdat deze situatie niet vaak voorkomt in mijn werk. Ga ik ff tjekken)

                            1/25 is heel tricky om een plaat scherp te krijgen maar met 28mm en beetje steun moet dat wel lukken.

                            Wil toch even de portretstand versus landscape verdedigen. Wat je vaak ziet is dat mensen OF alleen maar in portret schieten OF in landscape. Ga je seriematig te werk is het heel lastig om die gewoonte af te leren en in elke goede serie zit minimaal 1 landscape. Dat maakt de serie veel sterker. Maar goed. Dit kom ik dan tegen in mijn eigen werk.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Farah

                              xxxxxx
                              Last edited by paly; 13 november 2011, 16:41.
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X