Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Standaard Eenzame moedige betoogster

Een meisje dat zonder steun van 'de groep' voor haar mening durft uitkomen tijdens de rechtste NSV betoging en linkse ALS tegenbetoging in Leuven

Courageous lonely protester by Amanda BOS, on Flickr

Standaard Re: Eenzame moedige betoogster

Volgens de politie waren en vier (4) betogers
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Prachtfoto, sterk en met een mooie lading

Alleen al voor de boodschap!
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Eentje met een verhaal
    Peter

We zijn hier op een fotografen forum.
    Aan boodschappen als deze heb ik geen behoefte.
    Dit is gazettenfotografie en daar is alles mee gezegd !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
    We zijn hier op een fotografen forum.
    Aan boodschappen als deze heb ik geen behoefte.
    Dit is gazettenfotografie en daar is alles mee gezegd !
    Fijn, uw mening hebben we hier dan ook gelezen.

Heerlijke straatfotografie met boodschap.

dat bepaalde leden geen onderscheid kunnen maken mag geen hinderpaal zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Heerlijke straatfotografie met boodschap.

dat bepaalde leden geen onderscheid kunnen maken mag geen hinderpaal zijn
    Ik volg, straatfotografie is iets totaal anders dan model, vandaar dat je in dit onderdeel zo uiteenliggende beelden en een verschillend publiek hebt. Goed vastgelegd beeld van de actualiteit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Straatfotografie kan ook van een hoog niveau zijn. Ken heel goede straatfotografen, maar dat zijn andere beelden hoor

Straatfotografie kan ook van een hoog niveau zijn. Ken heel goede straatfotografen, maar dat zijn andere beelden hoor

Er zal ongetwijfeld op de foto die hier geplaatst is e.e.a. op te merken zijn (ik vind het nog steeds een goede en sterke foto) en er zullen zonder enige twijfel nog veel betere straat- en nieuwsfoto's zijn maar de wijze waar op u uw mening over deze foto in uw eerste reactie ventileert is m.i. beneden peil.

Samenvattend: "Commentaren kunnen ook van een hoog niveau zijn. Heb heel goede commentaren gelezen, maar dat zijn andere hoor"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
    Er zal ongetwijfeld op de foto die hier geplaatst is e.e.a. op te merken zijn (ik vind het nog steeds een goede en sterke foto) en er zullen zonder enige twijfel nog veel betere straat- en nieuwsfoto's zijn maar de wijze waar op u uw mening over deze foto in uw eerste reactie ventileert is m.i. beneden peil.

Samenvattend: "Commentaren kunnen ook van een hoog niveau zijn. Heb heel goede commentaren gelezen, maar dat zijn andere hoor"
    Ik stel voor dat u in het vervolg mijn commentaren negeert en zelf zorgt voor een hoogstaand niveau.
    Wel raar dat in veel draadjes en via pm mensen mij vragen om mijn mening.
    Maar dat zijn dan wel meestal mensen die wel iets willen bijleren en niet alleen staan te wachten op oeverloos geslijm...

Hoe had ik dan van jou moeten schrijven ?

Als volgt ?

Je foto mist wat sfeer en je voelt de actie en de boodschap niet.
    Technisch is de foto niet van denderende kwaliteit, ook gezien de lichten van al de auto's in de foto met alle aandacht gaan lopen, waardoor je als kijker slechts toevallig bij je onderwerp komt.
    Nu ja om af te sluiten met een positieve noot. Dergelijke beelden worden gelukkig soms ook gemaakt door journalisten voor een krant, meestal wel met hun smartphone

Ik volg de mening van pete, vind dit geen goede foto, lijkt me trouwens ook heel moeilijk om in die omstandigheden een mooi beeld te maken.

technisch misschien niet perfect, maar techniek is slechts een middel om tot de essentie van een beeld te komen. smartphone, smartwatch, hasselblad, het kan mij een worst wezen.

de essentie is hier, voor mij, dat er een file lijkt te ontstaan voor één betoger. politie inbegrepen.

ik vind dat interessant genoeg.

geen formidabele foto, maar het zien waard.
    Voor de lol.

straatfotografie = fotografie. je moet nog altijd zorg dragen voor je beeld en niet zomaar eender wat je vanuit de heup met een telefoon hebt getrokken op het net pleuren. Hier vind ik de foto niet goed, alhoewel ik zie dat de auteur van dit beeld meteen iets in gedachten had bij dit tafereel
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

16. Standaard Re: Eenzame moedige betoogster

Aan alle mensen die een positieve feedback hebben gegeven, bedankt! Het ging inderdaad om het verhaal, en het klopt dat ik de omstandigheden heel moeilijk vond om in te fotograferen. Het was donker, er was enkel straatverlichting en koplampen.

Aan al degenen die een negatieve maar constructieve feedback hebben gegeven, ook bedankt, het is absoluut de bedoeling om bij te leren.

Aan al degenen die pretenderen dat ze zo vaak om hun mening of advies worden gevraagd: hoe zouden jullie het aanpakken in dergelijke omstandigheden? Ik ben nog niet zo lang met fotografie bezig, en ik veronderstel dat de boodschap van mijn foto duidelijk is. Jullie zien ook de omstandigheden waarin hij gemaakt is. Wat zouden jullie doen als jullie in deze omstandigheden een foto met dezelfde boodschap zouden willen maken?

17. Standaard Re: Eenzame moedige betoogster

Hoe had ik dan van jou moeten schrijven ?

Als volgt ?

Je foto mist wat sfeer en je voelt de actie en de boodschap niet.
    Technisch is de foto niet van denderende kwaliteit, ook gezien de lichten van al de auto's in de foto met alle aandacht gaan lopen, waardoor je als kijker slechts toevallig bij je onderwerp komt.
    Dit is inderdaad iets waar ik, als beginnend fotograaf, veel meer aan heb dan "dit is gazettenfotografie" (wat is dat trouwens, gazettenfotografie?). Als u nu nog nuttige tips hebt hoe ik dezelfde boodschap beter in beeld kan brengen, dan zou ik effectief iets kunnen bijleren. En dat was tenslotte toch mijn bedoeling toen ik mijn foto postte. Alvast bedankt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amanda's Imaginarium Bekijk bericht
    Dit is inderdaad iets waar ik, als beginnend fotograaf, veel meer aan heb dan "dit is gazettenfotografie" (wat is dat trouwens, gazettenfotografie?). Als u nu nog nuttige tips hebt hoe ik dezelfde boodschap beter in beeld kan brengen, dan zou ik effectief iets kunnen bijleren. En dat was tenslotte toch mijn bedoeling toen ik mijn foto postte. Alvast bedankt
    Beste,

ik zal eens een poging doen.
    Als je zoveel storende elementen in beeld hebt is het in de eerste plaats zaaks om veel meer telebereik te gebruiken. Op die manier kan je al veel storende stukken elimineren uit beeld en toch nog laten overkomen dat het een straatbeeld betreft.
    Indien mogelijk ook best op dat uur van de dag met die omstandigheden een statief gebruiken om je iso wat lager te kunnen houden (of betere ruisonderdrukking toe te passen in nabewerking).
    Als je dan ook even een lichtjes aangepast standpunt zou nemen en/of even langer zou hebben gewacht dat de betoogster verder weg was van de eerste auto, dan had je al niet het effect gehad dat de koplampen van die auto uit haar lichaam komen.
    Soms willen fotografen met minder ervaring op vlak van straatfotografie te veel in beeld nemen (trouwens ook in andere takken van fotografie hoor), waardoor het allemaal te vermoeiend oogt en zoals gezegd in dit geval eigenlijk bij het lezen na lang zoeken pas terecht komt bij je onderwerp en boodschap.
    Dus ook in zo een gevallen think "less is more".

Mvg. Peter

19. Standaard Re: Eenzame moedige betoogster

Beste,

Als je zoveel storende elementen in beeld hebt is het in de eerste plaats zaaks om veel meer telebereik te gebruiken. Op die manier kan je al veel storende stukken elimineren uit beeld en toch nog laten overkomen dat het een straatbeeld betreft.
    Indien mogelijk ook best op dat uur van de dag met die omstandigheden een statief gebruiken om je iso wat lager te kunnen houden (of betere ruisonderdrukking toe te passen in nabewerking).
    Als je dan ook even een lichtjes aangepast standpunt zou nemen en/of even langer zou hebben gewacht dat de betoogster verder weg was van de eerste auto, dan had je al niet het effect gehad dat de koplampen van die auto uit haar lichaam komen.
    Soms willen fotografen met minder ervaring op vlak van straatfotografie te veel in beeld nemen (trouwens ook in andere takken van fotografie hoor), waardoor het allemaal te vermoeiend oogt en zoals gezegd in dit geval eigenlijk bij het lezen na lang zoeken pas terecht komt bij je onderwerp en boodschap.

Mvg. Peter
    Ahaa hier kan ik wat mee! dat zal ik volgende keer eens proberen en eens zien wat dat geeft. Bedankt

Beste,

Mvg. Peter
    Maak dat mee... je gaat het nog leren
    Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

Hoef niks te leren met alle respect, moest iedereen hier de moeite doen om op een correcte manier , hard of niet, beelden te analyseren zou dit forum terug kunnen opgewaardeerd worden.

Beste,

Mvg. Peter
    Deze tips vooral. Meestal nemen mensen een foto wanneer ze net toekomen of iets zien....volg deze betoger ettelijke straten, en maak de foto wanneer het meer opportuun is.
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Soortgelijke discussies

1. moedige schaapjes - part2
    Door stevwout in forum Beginnershoek
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 11 september 2014, 21:52
  2. Schotland - moedige schaapjes
    Door stevwout in forum Beginnershoek
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 7 september 2014, 22:00