Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Door de haren het bosch niet meer zien..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Door de haren het bosch niet meer zien..

    Zo.

    Na gisteren mijn eerste twee foto's hier gepost te hebben, is het na net een boete van 90 Euro in ontvangst te hebben genomen voor wildplassen, tijd voor mijn derde foto;



    Wat vinden jullie ervan?

  • #2
    Re: Door de haren het bosch niet meer zien..

    Waarom heb ik nu zo'n "Grudge" gevoel

    In ieder geval vind ik dit een goede foto. De ogen zie ik helemaal niet en da maakt het beeld donker. Heb eventjes gekeken naar je andere foto's en je stijl is appart, nice en niet slecht.

    Mss alleen een beetje teveel belichting bovenaan. In de exif kan ik niet lezen of je met een flits heb gewerkt. kan je ons meer technische informatie doorgeven?
    C'est moi le maître de la forêt noire
    Canon 350D - Sigma 18-50/f2.8 EX DC - Sigma 70-200/f2.8 EX HSM - Canon Speedlight 580 EX II

    Comment


    • #3
      Re: Door de haren het bosch niet meer zien..

      Oorspronkelijk geplaatst door maitre Lolo Bekijk bericht
      Waarom heb ik nu zo'n "Grudge" gevoel

      In ieder geval vind ik dit een goede foto. De ogen zie ik helemaal niet en da maakt het beeld donker. Heb eventjes gekeken naar je andere foto's en je stijl is appart, nice en niet slecht.

      Mss alleen een beetje teveel belichting bovenaan. In de exif kan ik niet lezen of je met een flits heb gewerkt. kan je ons meer technische informatie doorgeven?
      mee eens creepy grudge-gevoel maar een mooie plaat.

      Vind deze de beste van je 3 tot nu toe...

      flits is niet gebruikt :

      Camera Make: FUJIFILM
      Camera Model: FinePix S9500
      Image Date: 2008:03:23 18:54:36
      Flash Used: No
      Focal Length: 6.2mm (35mm equivalent: 29mm)
      CCD Width: 7.78mm
      Exposure Time: 0.010 s (1/100)
      Aperture: f/2.8
      ISO equiv: 400
      White Balance: Auto
      Metering Mode: Spot
      Exposure: Manual
      Exposure Mode: Manual
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Door de haren het bosch niet meer zien..

        Oorspronkelijk geplaatst door kramer65 Bekijk bericht
        Zo.

        Na gisteren mijn eerste twee foto's hier gepost te hebben, is het na net een boete van 90 Euro in ontvangst te hebben genomen voor wildplassen, ..
        Been there, done that.


        Foto: yep, nice "Grudge" effect, maar mocht volgens mij een beetje scherper.
        -flickr-

        Comment


        • #5
          Re: Door de haren het bosch niet meer zien..

          Dank jullie wel. Heb inderdaad geen flits gebruikt. Was een lamp die ik er van boven op had gezet. Ik heb er ook nog eentje waar het oog meer open is, maar die vond ik minder. Ik vind hier die wimper die erdoorheen steekt ook het interessante wat ik wilde belichten.

          Over de scherpheid ben ik het me je eens. Naast het actief en geïnteresseerd houden van je model, is een uitdaging ook een beetje mijn camera. Ik gebruikte al een iso van 400 en aangezien het ook een macro was kon ik ook niet te veel bewegen. Ik gebruik dus vaak uit een beetje noodzaak grote diafragma's om de boel niet bewogen te krijgen. Mijn objectief (28-300mm) is toch niet zo ideaal als ik dacht dat het was toen ik de camera kocht. Graag wil ik eigenlijk een nieuwe camera kopen, maar het schort nog een beetje aan sentjes..

          Langzaamaan ben ik ook bezig met opnames met kleinere diafragma's om wat meer scherptediepte te krijgen. Kijken waar dat toe leidt.. :-)

          Meer commentaar?
          Last edited by kramer65; 4 april 2008, 10:18.

          Comment


          • #6
            Re: Door de haren het bosch niet meer zien..

            Leuke foto, al zie ik dit soort foto's liever in een reeks. Op die manier kunnen ze meer vertellen. Het overbelichte deel vanboven vind ik ook een beetje jammer, ik zou dat gewoon wat donkerder maken, net zoals de rest van het beeld rond het oog. ZO kan je veel meer aandacht op dat oog leggen. Ben je bekend met de analoge doordrukeffecten? Anders zeker eens wat research naar doen.

            Besluit; sterke foto, maar 'k zou er verder op werken want je hebt een heel aparte kijk die volgens mij een interessante reeks zou kunnen opleveren. Ik merk ook een beetje uit je posts dat je zelf voelt dat je nog niet het onderste uit de kan gehaald hebt, dus echt blijven gaan. En zeker geen schik hebben van technische trucjes die je beeld nog sterker kunnen maken.

            Kwestie van je mss nog wat inspiratie te geven, ooit al eens gehoord van Cindy Sherman? Heeft ook een duistere reeks in deze stijl gemaakt. "Fairy tails and disasters" denk ik. Ze gebruikte hiervoor proteses en speciale poppen enzo. www.cindysherman.com
            Last edited by Gezze Bro; 4 april 2008, 14:58.

            Comment


            • #7
              Re: Door de haren het bosch niet meer zien..

              Dit vind ik niks, sorry!

              Comment


              • #8
                Re: Door de haren het bosch niet meer zien..

                Oorspronkelijk geplaatst door Piepauw Bekijk bericht
                Dit vind ik niks, sorry!
                Niet echt artistiek aangelegd zeker. Zie ook de andere foto.

                Kramer, voor mij heel krachtige foto hoor.

                Comment


                • #9
                  Re: Door de haren het bosch niet meer zien..

                  Oorspronkelijk geplaatst door Piepauw Bekijk bericht
                  Dit vind ik niks, sorry!
                  Dit is de 2e keer dat ik deze opmerking van u tegenkom. Het zou voor de TS misschien kunnen helpen als u eens uitlegt waarom u de foto helemaal niet vind.? Dan heeft hij er wellicht iets aan. Nu is uw commentaar vrij nutteloos.
                  Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                  Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Door de haren het bosch niet meer zien..

                    Ik kan er niets aan doen, ik vind te weinig oog, te veel haar. De zwart-wit omzetting vind ik te hard, maar ik zou het zelf waarschijnlijk niet kunnen, hoor. Van het oog zie ik te veel wimpers en zoals ik zei, té weinig oog.
                    Toch, dit met alle respect voor de fotograaf.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Door de haren het bosch niet meer zien..

                      @ Piepauw
                      Dankje. Met dat laatste commentaar kan ik inderdaad wat meer. Het niet mooi vinden is altijd goed, maar beargumenteren vind ik veel belangrijker. Wat bedoel je precies met "De zwart-wit omzetting vind ik te hard"? Bedoel je daarmee het gebruikte contrast wat ook zachter had gekund?

                      @ PSG
                      Dankje!

                      @ Gezze
                      Dankje voor je inhoudelijk rijk commentaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat overbelichte juist leuk vind. Het maakt de foto in mijn ogen interessanter. Die analoge doordruk effecten heb ik wel eens van gehoord en wil ik binnenkort inderdaad ook eens iets mee gaan doen. Ook over je "reeks opmerking" ben ik positief. Als in; ik wil inderdaad eens wat meer van dingen 3 foto's laten zien. Heb alleen vaak het probleem dat ik van een fotoshoot van 100 foto's er maar 1 of max 2 mooi vind.
                      "dat je zelf voelt dat je nog niet het onderste uit de kan gehaald hebt".. Inderdaad. Ik ben er nog lange niet. Maar vind het interessant en wil er misschien wel eens een keer echt iets mee gaan doen. Weet alleen niet goed wat en hoe..
                      Dankje voor die link van Cindy Sherman ook. Ziet er interessant uit. Is misschien ook wel "zo'n beetje" de kant die ik op wil. Absurdistische en bijna surrealistische beelden. Ik zie waar ik kom. Bedankt iig!

                      Uiteraard zijn alle tips/mening/commentaar etc nog altijd welkom!

                      Comment

                      Working...
                      X