Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

deugniet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • deugniet







    Wat vinden jullie hiervan?? Ik weet dat er wat meer licht mocht zijn, anders nog opmerkingen?? Ze zijn steeds welkom!! Ik kan er maar uit leren!

  • #2
    Re: deugniet

    Dit is showcase en als ik even arrogant mag zijn postte je dit toch beter bij fotodiscusie hoor
    Je foto's zijn rood-paars, je kleuren, witbalans is volledig verkeerd
    En je hebt rode ogen vanwege de flash...

    Hier heb je even een natuurlijkere weergave, gewoon in PS autocolor en autocontrast toegepast :

    Comment


    • #3
      Re: deugniet

      das al een heel ander/natuurlijker gezicht hoor die bewerking.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: deugniet

        Das idd al een heel ander, beter gezicht!! THX!! Ik denk dat ik maar snel photshop zal openen
        Alvast bedankt voor de tip!!!
        Je ziet, ik moet nog zeer veel leren!! In fotografie maar ook in photoshop, dus ik kan me bezighouden

        Comment


        • #5
          Re: deugniet

          De bewerking is ook lang niet perfect, ik heb even een testje gedaan met de "Adjust color for skintone" van Photoshop Elements 4, en dat ziet er volgens mij toch een stuk natuurlijker uit dan met autocolor en autocontrast:


          De witbalans aanpassen door een witpunt aan te klikken in het oog gaf een iets minder goed resultaat, maar dat was nog altijd veel beter dan de eerste bewerking. Ik gebruik zefl nooit de automatische aanpassingen van Photoshop Elements, want die geven gewoonlijk een erg geforceerd resultaat dat zelden mooi is.

          Ik zie in de exif dat je de witbalans manueel hebt ingesteld, kan je wat meer uitleg geven over de instelling die je gebruikt hebt, dan kunnen we misschien tips geven om in het vervolg de kleuren juister uit de camera te krijgen .

          (Als je deze bewerking hier liever niet ziet, laat dan iets weten, dan doe ik ze zo snel mogelijk weer weg.)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: deugniet

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            De bewerking is ook lang niet perfect, ik heb even een testje gedaan met de "Adjust color for skintone" van Photoshop Elements 4, en dat ziet er volgens mij toch een stuk natuurlijker uit dan met autocolor en autocontrast:


            De witbalans aanpassen door een witpunt aan te klikken in het oog gaf een iets minder goed resultaat, maar dat was nog altijd veel beter dan de eerste bewerking. Ik gebruik zefl nooit de automatische aanpassingen van Photoshop Elements, want die geven gewoonlijk een erg geforceerd resultaat dat zelden mooi is.

            Ik zie in de exif dat je de witbalans manueel hebt ingesteld, kan je wat meer uitleg geven over de instelling die je gebruikt hebt, dan kunnen we misschien tips geven om in het vervolg de kleuren juister uit de camera te krijgen .

            (Als je deze bewerking hier liever niet ziet, laat dan iets weten, dan doe ik ze zo snel mogelijk weer weg.)
            Heb het maar gedaan om aan te tonen dat de originele post ver van natuurlijk was.....
            Zelf zou ik ook wel wat verder sleutelen hoor Moet toch zeggen dat ik als basis vaak de autocorrecties gebruik, vooral bij sneeuw geeft dat goede resultaten

            Comment

            Working...
            X