Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de cafébazin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de cafébazin



    shoot in cafe de poemp in berlaar of

  • #2
    Re: de cafébazin

    Mooie omgeving, mooi model maar vind de afwerking niet zo fraai gedaan. Het blurren is niet zorgvuldig gedaan. Rand aan de borsten, aan de bikinilijn een stukje vergeten...
    Voor de rest wil ik wel eens naar dat cafeetje komen kijken
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

    Comment


    • #3
      Re: de cafébazin

      k heb hem uitvergroot bij de bewerking en da zie je niets van de randjes en als je hem verkleind krijg je presies van die halo's of hoe noem je da, iemand tips om dit te vermijden ?

      Comment


      • #4
        Re: de cafébazin

        voor mij een Duvel van 't schap
        een ander standpunt had beter geweest ; nu zit het model met haar hoofd tegen de lamp .
        Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

        http://shantiguru.1x.com

        Comment


        • #5
          Re: de cafébazin

          Mooi! Het enige wat me een beetje stoort is die middelste lamp die op haar hoofd lijkt te staan... maar ik maak ook altijd zo'n 'fouten' (het zal niet iedereen storen, hoor), ik had het zeker niet beter gekund.

          Groeten
          Jolien
          Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

          Comment


          • #6
            Re: de cafébazin

            Nim, croppen tot net boven het hoofd, kan men daar al niet meer over struikelen
            en wat is er tegenwoordig toch dat men geen "blur" meer mag gebruiken oooooeeehh

            voor mij een mooi plaatje

            Comment


            • #7
              Re: de cafébazin

              Mooie locatie, licht en model.
              En toch die blur...
              Weet je wat mijn probleem is, je oog gaat altijd naar datgene met het meeste detail, en als je veel huid ziet, zoals op een lingeriefoto als deze, en die is dan allemaal vlak en wazig, vind ik het niet meer interessant.
              Uiteindelijk is dat ook het principe van DOF, wat op moet vallen is scherp, de rest is wazig.
              Heel dat café scherp en dan een wazig model door de nabewerking, pff, nee
              Blur kan, als je dat mooi vindt, maar zoek dan een manier dat het er niet zo wazig en uitgeveegd uitziet. (Gno zij blur vind ik ook niet mooi, maar dies wel retescherp )
              www.minnev.be
              Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

              Comment


              • #8
                Re: de cafébazin

                Adres van het café ja graag....
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

                Comment


                • #9
                  Re: de cafébazin

                  Ik hoor het hier allemaal graag zeggen eigenlijk...
                  Afwerking is iets heel persoonlijks, 't is een beetje zoals commentaar geven op het model zelf. Er bestaan verscheidene technieken om een beeld af te werken, maar wat is het beste ?
                  De manier die jij voor jezelf kiest is de "goede" manier als je hem fatsoenlijk afwerkt.
                  Dat is dan ook de reden waarom fotografen die werken in opdracht, bij sommige opdrachten de nabewerking uitgeven in onderaanneming aan een dtp bureau, zeker als de gevraagde afwerking niet hun ding is, of het gewoon qua tijd de duur zou worden.
                  Als je plaatjes maakt voor centen, is de beste manier diegene die er voor zorgt dat de klanten er voor betalen. En that's it, niets meer, niks minder
                  Schiet je platen voor het model, dan moet in eerste instantie het model tevreden zijn met die platen. Dus ook in dat geval werk je eigenlijk een beetje in "opdracht".

                  Ik had zelf op FB ook een "over the top" bewerking gezet om eens te checken wat de reacties zouden zijn. Nu ja, ondertussen verwijderd, niet omdat ik een probleem heb met ieders visie, wel omdat mijn klanten die mijn profiel bezoeken weinig boodschap hebben aan dergelijke subjectieve meningen.

                  Foto's op vlak van structuren en dus ook huidstructuren moet en kan je trouwens alleen correct beoordelen op werkelijke grootte en dus ook best op afdruk. Wat sommigen op webformaat beoordelen als "erover" zou een heel ander beeld geven. Ik nodig jullie met plezier uit om enkele van mijn werken dan ook te gaan bekijken op 150 x 100 cm in een kunstgallerij te Knokke, waar ze heel de zomer gaan hangen

                  Maar nu O.T. en dat is de foto en het licht.

                  Marco, als ik zie welke foto je hier nu neerzet, dan mag je best gelukkig zijn met dit resultaat. Er zitten schoonheidsfoutjes in, da's waar. Zo is de lamp een beetje ongelukkig geplaatst, het kastje van het alarm mag van mijn part ook weg...

                  Maar als je ziet dat je hier flitslicht gebruikt en toch de sfeer van het café niet uit je foto wegflitst, dan is dat op zich een mooie prestatie. Velen zouden nooit of te nimmer een mooie balans kunnen vinden tussen het flitslicht op het model en het kunstmatige omgevingslicht. Ook heb je je model goed gestuurd om een interessant lichtspel te creëren. En dat zijn zaken die je in deze foto wel terugvindt.
                  Ik ben er van overtuigd dat het model in kwestie best blij zal zijn met deze foto.
                  Veel groeten, Peter
                  www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: de cafébazin

                    mooie opname van een model in een café.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: de cafébazin

                      Die mag mij gerust een pintje komen brengen. Jammer van het beetje schaduw bij haar hoofd links. Ook de schaduwen op haar lichaam misschien wat verzachten? Knappe foto is het wel!
                      http://xstreamdigital.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: de cafébazin

                        Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                        Mooie locatie, licht en model.
                        En toch die blur...
                        Weet je wat mijn probleem is, je oog gaat altijd naar datgene met het meeste detail, en als je veel huid ziet, zoals op een lingeriefoto als deze, en die is dan allemaal vlak en wazig, vind ik het niet meer interessant.
                        Uiteindelijk is dat ook het principe van DOF, wat op moet vallen is scherp, de rest is wazig.
                        Heel dat café scherp en dan een wazig model door de nabewerking, pff, nee
                        Blur kan, als je dat mooi vindt, maar zoek dan een manier dat het er niet zo wazig en uitgeveegd uitziet. (Gno zij blur vind ik ook niet mooi, maar dies wel retescherp )
                        Dit...en ik zou ze ook in de lens laten kijken....interactie is weg.
                        My Website : http://www.ineedair.org
                        Music / Painting / Motion Graphics / Image
                        Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                        Comment


                        • #13
                          Re: de cafébazin

                          Van mij had de blur iets minder gemogen.

                          Krijg nu een beetje het idee dat het broekje opgeplakt is.
                          Ik zelf had de benen wat meer belicht en als je dan toch aan het blurren bent doe de voeten dan ook nog ff die aders zijn niet zo mooi.

                          Comment

                          Working...
                          X