Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagdromen (kinderfoto)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dagdromen (kinderfoto)


  • #2
    Re: Dagdromen (kinderfoto)

    Mag die camera op het hoofd van Ella verwijderd worden....heb een gruwelijke hekel aan reclame IN een post!

    Comment


    • #3
      Re: Dagdromen (kinderfoto)

      Heb je er een andere BG achter gezet (samen met texture)?. Vind het niet zo geslaagd, de bewerking van de BG dan eh, komt bij mij alvast 'fake' over.
      Maar de pose en het moment zelf vind ik super Wat een prachtige modellen-dochters heb je toch. Zul je nog veel werk mee hebben (als moeder EN fotograaf )


      Niet iedereen ziet de reclame, is random, maar heb er ook een bloedhekel aan
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Dagdromen (kinderfoto)

        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Mag die camera op het hoofd van Ella verwijderd worden....heb een gruwelijke hekel aan reclame IN een post!
        Ik begrijp dat men zijn sponsor een plezier wil doen maar idd. de publiciteit IN de post is toch niet goed te praten. Alle begrip voor je reactie.
        Nu je foto is super Proficiat.
        Hier is je eigen pub ook wel storend voor deze klasse foto.
        Mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Dagdromen (kinderfoto)

          ik volg nena, foto is leuk maar die achtergond werkt hier niet

          Comment


          • #6
            Re: Dagdromen (kinderfoto)

            Deze BG is anders wel prima erin gezet hoor
            Ook de naam twinkel stoort hier evenmin ??
            Lettertype past perfect met de fotografie die Monica brengt.
            Zie dat hier dikwijls aan bod komen, eveneens bij Damona Art.

            Mss een tip , je kan een nakend layer zetten en dan met de burn tool
            rechts rond je modelletje gaan geeft een beetje het effect dat het model meer naar voor komt ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Dagdromen (kinderfoto)

              Ik vind deze wel geslaagd, en creëert een mooi sfeerbeeld. Over de reclame en signatures ga ik me niet uitspreken want dat draagt niets bij tot de opname. Dus daar kijk ik gewoon over.
              Kleur palet zit wel goed, alleen vraag ik me af wat dat lijntje is van de hoed over haar neus en terug. Waarschijnlijk een elastiekje van de hoed. Die zou ik hebben weggehaald.
              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

              Comment


              • #8
                Re: Dagdromen (kinderfoto)

                Heel mooi... zal ze voelen wat ze zoekt? Maar haar gedachten zijn nog puur en
                onmogelijk te doorgronden. Het is haar zijn. Haar wereld.

                Comment


                • #9
                  Re: Dagdromen (kinderfoto)

                  Een "Moon legt het kippevel-moment weer treffend vast" ;-)

                  De achtergrond is in deze ook wat moeilijk voor mij. Komt omdat de textuur scherper overkomt dan de schutting.
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dagdromen (kinderfoto)

                    das mooi en die pleister maakt het af.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dagdromen (kinderfoto)

                      @Nena: Ik verander nooit achtergronden. Voor mij is het juist de sport om een foto zo te schieten dat de achtergrond en compo oke zijn. Dit is de foto zoals hij is met daarover heen een texture. Dit is absoluut geen sneer naar de photoshopartiesten, want ik vind het prachtig wat mensen kunnen en maken..smullen! Maar ik persoonlijk probeer een foto zo "af" mogelijk te schieten.

                      @Flash: dat is een haarlokje en ik verwijder alleen groene snottebellen

                      @Gno: owh, dat is een leuke tip...ga ik eens mee oefenen. Thanks (ben er nog niet uit wat mensen allemaal doen met dat burn & dodge)

                      @Bouk : pleister hoort inderdaad erbij...zeker bij Ella

                      Thanks allemaal...het zal een tic van me zijn, maar het zijn inderdaad dit soort momentjes die ik betoverend vind...wat gaat er door dat koppie heen?

                      Hier de foto zonder texture

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dagdromen (kinderfoto)

                        toch maar de eerste hoor.
                        bg geeft daar sfeer.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dagdromen (kinderfoto)

                          Fijn om de originele te zien Dit is FF en 70-200 lens vermoed ik, want wat een 'dof' achtergrond.
                          Geef mij een tussenslag tussen je bewerkte en onbewerkte maar is smaak. Is dat een van de Jessica Drossin textures? Heb het zelf soms moeilijk met de huidskleur die er nogal 'warm' mee wordt. Hou meer van je originele huidskleur. Zou persoonlijk dus de huidskleur ook wat terughalen met een laagmasker.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dagdromen (kinderfoto)

                            De 5DmkII (FF) met de 70-200 2.8 is een prachtige combinatie. Heb nog niet de centen bij elkaar voor de 5DmkIII, maar verlang ook nog niet naar een nieuwer toestel. De Bokeh is hmmmm en ik heb de mm's nodig om buiten het "speelveld" van de kids te blijven.
                            Deze is inderdaad van JD en ik hou van warme tinten Ik werk nooit met laagmaskers en textures samen (krijg je snel verschil in toning). Ik open een nieuw PSD bestand (groot) vul die met een kleur die niet in de foto zit (paars/roze) klik daar met de healingbrush op en ga dan naar de foto terug...selecteer de texture laag en poets zo de texture (gedeeltelijk) weg terwijl de kleur van de texture blijft. Zo heeft iedereen denk ik z'n eigen werkwijze Altijd in soft overlay en de kleur bepaal ik met % Opacity

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dagdromen (kinderfoto)

                              Monica,...ik had op je afgewerkt beeld nooit een ingeplakte achtergrond kunnen indenken,

                              en jou techniek en stijl kennende nog veel minder...

                              Ik zie eigenlijk ook nergens overdreven textuur, niet vergeten dat dit webversie is....print je

                              grote versie uit en ik ben ervan overtuigd dat alles 100 % goed zit en tot zijn recht komt...

                              Mijn viezie over je beeldje hier, dat goed in je productie past, niet meer, niet minder, mat dat is tenslotte productie werk eigenlijk ...

                              Groetjes, Daniel

                              Comment

                              Working...
                              X