Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

By order of the "Peaky Blinders..."

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] By order of the "Peaky Blinders..."

    Na een afwezigheid van zeven jaar ben ik nog steeds op zoek naar het perfecte plaatje...
    Maar...ik geef (nog) niet op


    Bedankt voor je tijd.
    Marc
    Last edited by Brombeer; 5 september 2022, 10:54. Reden: Link verbroken
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: By order of the "Peaky Blinders..."

    Mooi zo met dat licht maar de linkerhand oogt er vreemd...?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: By order of the "Peaky Blinders..."

      Dank je wel Bouk.
      Je hebt een punt.
      De linkerhand ondersteunt de arm waarmee hij de kolf van de lupara vasthoudt. Doordat de jas donker is voor een donkere achtergrond gaat de arm op in de achtergrond.
      Dus tussen alle vingers zit de mouw van de vest en onder de middenvinger zie je nog net de drie knopen van de rechtermouw zoals ook te zien op linker arm.
      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: By order of the "Peaky Blinders..."

        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
        Dank je wel Bouk.
        Je hebt een punt.
        De linkerhand ondersteunt de arm waarmee hij de kolf van de lupara vasthoudt. Doordat de jas donker is voor een donkere achtergrond gaat de arm op in de achtergrond.
        Dus tussen alle vingers zit de mouw van de vest en onder de middenvinger zie je nog net de drie knopen van de rechtermouw zoals ook te zien op linker arm.
        Groetjes
        Marc
        Deze uitleg in acht nemende, klasse portret👍 Misschien zou ik durven links wat de snijden, maar respect voor jouw keuze hierin👍 En… Welkom terug😉
        Rp

        Comment


        • #5
          Re: By order of the "Peaky Blinders..."

          Mooi belicht, gestyled en het model doet het ook prima met de gelaatsuitdrukking.
          Jammer inderdaad dat de vingers wat ver uit elkaar staan, maar das dan weer een puntje voor een volgende keer.
          Mooi portret hoor!
          ( en welkom terug )
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: By order of the "Peaky Blinders..."

            Wie we daar hebben ...

            erg mooi beeld, dehoge lichten op de handen zou ik durven wat te temperen daar die helderder zijn dan het gelaat

            mooie "terugkomer"
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: By order of the "Peaky Blinders..."

              Mijn aandacht gaat nu van gelaat naar handen, van handen naar gelaat, die twee vechten om aandacht.
              De belichting en uitdrukking van de persoon zijn zo mooi en karaktervol, dat we die handen met dat geweer niet nodig hebben om een mooie foto te krijgen.
              Voor mij handen eraf (letterlijk) en je hebt een subliem portret.
              grt
              Gerrit

              Comment


              • #8
                Re: By order of the "Peaky Blinders..."

                Knap portret, misschien de rechterzijde van de persoon met een reflectiescherm wat oplichten
                Groeten
                Georges

                Comment


                • #9
                  Re: By order of the "Peaky Blinders..."

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  ...erg mooi beeld, dehoge lichten op de handen zou ik durven wat te temperen daar die helderder zijn dan het gelaat

                  mooie "terugkomer"
                  Dank je Frans voor je gewaardeerde opmerking. Net zoals in Zibro zijn laatste post "Quartier Bleu 5" staat de "Peaky Blinder" zodanig dat zijn hand meer zon vangt dan zijn gezicht. Kijk eens naar Dominic zijn post. Het modelletje haar rug, arm(en) en hand(en) vangen ook meer direct zonlicht dan haar gezichtje. Ik ga hier nog speciaal een beeld toevoegen waarbij je hem ten voeten uit ziet. (Niet ter beoordeling/showcase.) Als je je een klein beetje kunt inleven in het verhaal (voor zover je de serie gezien hebt) trekt hij zich gedeeltelijk terug in de schaduw om geen makkelijk doelwit te vormen. (Anders...aan fantasie geen gebrek hoor.) Ook is te zien in de linker bovenhoek van de foto hieronder dat hij zijn vingers blijkbaar steeds uit elkaar houdt.


                  Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
                  Mijn aandacht gaat nu van gelaat naar handen, van handen naar gelaat, die twee vechten om aandacht.
                  De belichting en uitdrukking van de persoon zijn zo mooi en karaktervol, dat we die handen met dat geweer niet nodig hebben om een mooie foto te krijgen.
                  Voor mij handen eraf (letterlijk) en je hebt een subliem portret.
                  grt
                  Gerrit
                  Dank je wel Gerrit voor je opinie. Het betrof hier wat ze noemen een "thema-shoot." Later zie je nog wel een tante Polly verschijnen in de foto's ook. De locatie, de kleding alles is gehuurd en in scene gezet. De televisieserie gaat over de Peaky Blinders, een criminele bende uit Birmingham, en hun activiteiten in Birmingham kort na de Eerste Wereldoorlog. De fictieve familie is losjes gebaseerd op een echte stedelijke jeugdbende met dezelfde naam, die van de jaren 1890 tot het begin van de 20e eeuw actief was in de stad. Het geweer hoort er nu eenmaal bij. Was oorspronkelijk gepland met een tommy-gun maar kon enkel maar de Russische tegenhanger krijgen. Aangezien die nu niet zo denderend in de markt liggen en aangezien dit afbreuk zou doen aan de tijdsgeest werd terug gegrepen naar de "lupara." Maar er zijn ook foto's waar hij op een (gehuurd) zakhorloge kijkt...
                  Ik heb in het verleden al ridders op sportsloefen gezien en dat zijn zaken die afbreuk doen aan het verhaal.

                  Maar we zoeken geen flauwe excuses om ergens onderuit te komen. De opmerkingen zijn terdege aandachtspunten om rekening mee te houden. Waarvoor vriendelijke dank.

                  Ook de andere mensen welke keken/reageerden bedankt.

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: By order of the "Peaky Blinders..."

                    Knap gedaan - bij die tweede zit er net wat meer verschil tussen jas en zwarte achtergrond - en dat mag wel voor mij.
                    ken die serie niet maar ik kan me er nu iets bij voorstellen dankzij je foto
                    mijn website : klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: By order of the "Peaky Blinders..."

                      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                      Knap gedaan - bij die tweede zit er net wat meer verschil tussen jas en zwarte achtergrond - en dat mag wel voor mij.
                      ken die serie niet maar ik kan me er nu iets bij voorstellen dankzij je foto
                      Dank je wel Peter. Het verschil is er inderdaad, ook in houding. Op de eerste foto staat hij meer met zijn rechter schouder in de schaduw gedraaid.
                      Om te eindigen met een quote van de hoofdrolspeler, in de serie Thomas Shelby: "It's Not A Good Idea To Look At Tommy Shelby The Wrong Way."

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: By order of the "Peaky Blinders..."

                        Een hele knappe plaat en terecht in de HoF! Proficiat!

                        Comment


                        • #13
                          Re: By order of the "Peaky Blinders..."

                          Hij was wel een goed doelwit voor u, goed geschoten Marc
                          Proficiat met je HoF uiteraard !
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: By order of the "Peaky Blinders..."

                            Proficiat met je HoF-plaat(s)!
                            BD0681BE -
                            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                            Comment


                            • #15
                              Re: By order of the "Peaky Blinders..."

                              Wel verdiende plaats! Super!
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment

                              Working...
                              X