Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belle...+ Up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Belle...+ Up

    "...vlucht voor het beest..."



    1/100s - F8 - iso200 - 33mm
    Graag bekijken met een vleugje fantasie .
    En weet...in dergelijke kastelen is niet zoveel licht aanwezig


    Update op verzoek van Bouk



    Bedankt voor je tijd
    Marc
    Last edited by Brombeer; 20 november 2022, 10:59. Reden: Update
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Belle...

    Een heel mooie setting en dame.
    Ook tof dat je die gele waas ziet van de kaarsvlam.
    Ik vraag me af of je hier ook niet iets met HDR zou kunnen doen ?

    Comment


    • #3
      Re: Belle...

      Vriendelijke dank Hans voor je commentaar.

      Blijkbaar gelooft men niet meer in sprookjes

      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: Belle...

        Mooi maar zou het rechterdeel wat donkerder maken.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Belle...

          Een mooie.
          Last edited by MarGe; 20 november 2022, 08:28. Reden: Typo

          Comment


          • #6
            Re: Belle...

            Dank voor de bijkomende reacties

            @bouk:

            Bedankt voor je opmerking. Ik heb enkel de boog vooraan wat donkerder gemaakt aangezien het model uit een donkere nis komt waar geen raam zit. Vandaar ook de kaars in haar hand.
            Als je kijk naar DEZE foto dan zie je dat er links grote ramen zitten met toch wat lichtinval. Denk dat het dan wel normaal is dat de rechter zijde van de gang meer licht krijgt dan de linker zijde.
            Zeg maar wat je vindt van de update Bouk

            Marc
            Last edited by Brombeer; 20 november 2022, 11:04. Reden: toevoeging
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Belle...

              Hey Marc, vind het een moeilijke, daarom dat mijn reactie wat op zich liet wachten.
              Mooie setting en de dame leeft zich ook goed in.
              Het licht vind ik moeilijk. De achtergrond is lichter dan de dame en dat wringt een beetje voor me.
              Heb mezelf de vrijheid genomen om je foto eens binnen te trekken en er wat mee te doen.
              Ik heb alles met curves een pak donkerder gemaakt en enkel de dame en de lichtinval van de raamopeningen tegen de muren wat lichter gelaten en dan lijkt het me wat rustiger kijken voor het oog.
              Allee ja, das natuurlijk enkel mijn mening he. Als je wilt stuur ik je wat ik ervan gemaakt heb.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8
                Re: Belle...

                Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                Hey Marc, vind het een moeilijke, daarom dat mijn reactie wat op zich liet wachten.
                Mooie setting en de dame leeft zich ook goed in.
                Het licht vind ik moeilijk. De achtergrond is lichter dan de dame en dat wringt een beetje voor me.
                Heb mezelf de vrijheid genomen om je foto eens binnen te trekken en er wat mee te doen.
                Ik heb alles met curves een pak donkerder gemaakt en enkel de dame en de lichtinval van de raamopeningen tegen de muren wat lichter gelaten en dan lijkt het me wat rustiger kijken voor het oog.
                Allee ja, das natuurlijk enkel mijn mening he. Als je wilt stuur ik je wat ik ervan gemaakt heb.
                Wow....Dominic...Persoonlijk vind ik het heel mooi wat je er van gemaakt hebt. Zelfs zo mooi dat ik vind dat hij hier gerust mag vertoond worden. Zeker dikke merci voor de moeite die je deed.

                "Door Zibro bewerkt"


                Het is natuurlijk een andere dan hetgeen ik hier oorspronkelijk plaatste. Om een klein beetje duiding te geven qua lichtomstandigheden:
                Het model is niet ingeplakt in een andere foto. Het model staat voor een foto van +3,20m op + 2,50m en alles is in één keer belicht (achtergrond op mijn, te klein, zolderstudiootje.) Het is geen sinecure om de belichting zodanig te stellen dat je niet geconfronteerd wordt met slagschaduwen of andere "light spill" (sorry vond geen Nederlandse omschrijving.)
                Van sommige vrienden hier op het forum verwacht ik ergens, mocht ik hem op die manier gepost hebben dat er zeker sprake zou zijn van grote dichtgelopen vlakken. Maar voor mezelf heb ik daar niet zoveel moeite mee. In die zin dat ik stapel ben op low-key opnames en je er dan niet onderuit kunt om met zwarte vlakken te werken.

                Nogmaals dikke merci Dominic...wordt zeker geapprecieerd aangezien een beeld meer zegt dan duizend woorden. Het spijt mij verdorie dat ik dit niet geprobeerd heb

                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Belle...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                  Wow....Dominic...Persoonlijk vind ik het heel mooi wat je er van gemaakt hebt. Zelfs zo mooi dat ik vind dat hij hier gerust mag vertoond worden. Zeker dikke merci voor de moeite die je deed.

                  "Door Zibro bewerkt"


                  Het is natuurlijk een andere dan hetgeen ik hier oorspronkelijk plaatste. Om een klein beetje duiding te geven qua lichtomstandigheden:
                  Het model is niet ingeplakt in een andere foto. Het model staat voor een foto van +3,20m op + 2,50m en alles is in één keer belicht (achtergrond op mijn, te klein, zolderstudiootje.) Het is geen sinecure om de belichting zodanig te stellen dat je niet geconfronteerd wordt met slagschaduwen of andere "light spill" (sorry vond geen Nederlandse omschrijving.)
                  Van sommige vrienden hier op het forum verwacht ik ergens, mocht ik hem op die manier gepost hebben dat er zeker sprake zou zijn van grote dichtgelopen vlakken. Maar voor mezelf heb ik daar niet zoveel moeite mee. In die zin dat ik stapel ben op low-key opnames en je er dan niet onderuit kunt om met zwarte vlakken te werken.

                  Nogmaals dikke merci Dominic...wordt zeker geapprecieerd aangezien een beeld meer zegt dan duizend woorden. Het spijt mij verdorie dat ik dit niet geprobeerd heb

                  Marc
                  persoonlijk : bevalt me veel beter dan de eerste versies. Geeft veel meer het angstige gevoel weer.
                  mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                  nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                  https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belle...

                    Mooie bewerking van Dominic maar spijtig genoeg klopt het plaatje nu niet meer.
                    Op de kandelaar komt het licht van achter de fotograaf idem voor het model (ogen).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Belle...

                      Ik ben de laatste tijd niet zo aanwezig en zeker niet in het onderdeel mensen maar nu zag ik je beeld en ik vond de belichting van het sprookje nogal braaf,
                      een knappe wat schrikachtige blik maar de omgeving miste het wat angstaanjagende ...
                      dan kwam ik bij de bewerking van Dominic en dat komt zeer dicht bij wat ik er mij probeerde bij voor te stellen, dat resultaat mag er inderdaad zijn.
                      voor de opname, en voor de bewerking nu
                      Dat het licht op de kandelaar niet klopt dat is wel waar maar het is een mug die ik zelf niet gezift zou hebben ...
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Belle...

                        Vriendelijke dank voor de nagekomen reacties.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                        ...nogal braaf,
                        een knappe wat schrikachtige blik maar de omgeving miste het wat angstaanjagende ...
                        dan kwam ik bij de bewerking van Dominic en dat komt zeer dicht bij wat ik er mij probeerde bij voor te stellen, dat resultaat mag er inderdaad zijn.
                        voor de opname, en voor de bewerking nu ...
                        Ja Frans...ik ben dan ook ne brave hé
                        Maar...absoluut alle lof voor Dominic zijn bewerking
                        Aangezien we dan toch in een sprookje zaten...kan je inderdaad alle kanten uit. Mijn vleugje fantasie is hier tekort geschoten

                        Diegenen die het fotoforum 500pix kennen weten dat er daar ook foto's op geplaatst worden door mensen wereldwijd. Zo ook uit China. De gebruikte achtergrond is afkomstig van China en toeval wil dat er de laatste dagen iemand vanuit China dezelfde gang gefotografeerd heeft met een jonge dame er in. Aan de foto te oordelen gaat het hier om de echte plaats en niet om een achtergrond. Vraag mij niet om de fotograaf zijn naam hier te vermelden want hij was niet leesbaar wegens Chinees geschrift...
                        Vind het toch wel fijn om deze meneer zijn werk op die plaats hier te tonen. Aangezien de foto niet van mij is plaats ik hem achter deze LINK.

                        Marc
                        Last edited by Brombeer; 22 november 2022, 15:48. Reden: Fout in tekst
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment

                        Working...
                        X