Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beauty picture

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beauty picture

    Gezien het weinige aantal reacties op de silhouetten, valt deze stijl op het forum misschien meer in de smaak of juist niet



    Graag uw mening en toch al bedankt voor het kijken...

    Grtz. Peter
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

  • #2
    Re: Beauty picture

    De foto kan mij niet echt bekoren. Het gelaat ten opzichte van de rest is teveel bewerkt in mijn ogen. Net of die erop geplakt is. Uitdrukking is ook heel apart vind ik. Ik denk dat je van dit model veel betere foto's hebt liggen.
    Groetjes Steco

    Comment


    • #3
      Re: Beauty picture

      In de achtergrond ter hoogte van haar hals, linkerkant van foto. Zit daar een soort schaduw of ps plek?
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Beauty picture

        de gezichtsuitdrukking is niet flatterend voor het model. de schouders liggen ook niet lekker, voor mij althans..kan het niet goed verwoorden, waarvoor mijn excuus.

        Comment


        • #5
          Re: Beauty picture

          Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
          De foto kan mij niet echt bekoren. Het gelaat ten opzichte van de rest is teveel bewerkt in mijn ogen. Net of die erop geplakt is. Uitdrukking is ook heel apart vind ik. Ik denk dat je van dit model veel betere foto's hebt liggen.
          Ok, boodschap begrepen. Zelf ben ik wel tevreden met de foto, en dan zeker qua belichting en pose. Ok, model was op dat moment nog niet volledig op haar gemak, en dat merk je snel op een foto hé.

          Ik heb inderdaad veel sterkere foto's uit die studioreeks, maar die hou ik voor later

          Maar misschien toch nog even deze extra beautypic posten, misschien valt die beter in de smaak.
          Hier heb ik trouwens de huid wat gedesatureerd. Bij de eerste is zeer weinig retouchewerk gebeurd hoor...



          En als ook deze niet in de smaak valt, dan zullen jullie moeten wachten op de volgende reeks(en) hé... (heb nog lingerie en fashion).

          Maar toch al bedankt voor de comment.

          @paly : ik zie de vlek niet direct, maar vermoed een lichte schaduwval.
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

          Comment


          • #6
            Re: Beauty picture

            Ik zie de vlek ook niet.

            Deze is stukken beter...................overgang gelaat rest is goed.uitdrukking is ook veel beter alé, je had beter deze gepost.
            Groetjes Steco

            Comment


            • #7
              Re: Beauty picture

              uhmm...
              Sorry Pete, deze keer ben ik helaas niet zo enthousiast over de beide plaatjes.

              Pose en comp no2 is wel heel aardig.

              Maar het is het geheel wat ik niet lekker vind ogen.

              Ik zal me even toelichten en niet boos zijn he

              Ten eerste zou ik de huid niet zo desatureren. Ben daar zelf niet zo'n voorstander van. Moet dan al snel aan het hiernamaals denken De toning in de eerste foto vind ik veel mooier.

              Het kan natuurlijk wel maar dan vind ik persoonlijk dat de rest ook in verhouding moet zijn. De lipstick en eyeliner knalt hier veel te hard en is een glamour make-up. Dat past niet bij zo'n zachte natureltint die je hier gemaakt hebt.
              (kijk even naar de draad van TREBS met die veertjes. Daar zijn lippen en toning wel in balans met een heel naturelle uitstraling. Hoewel ik ook daar de desaturatie een beetje te vind, maar dat is puur persoonlijk.)

              - De huid is onnatuurlijk glad zonder dieptewerking in de schaduwen. Zie kaaklijn. Als je zo zacht gaat, moeten de schaduwen wel enigszins teruggepoetst worden anders wordt het model een 2D plaatje.

              - De wenkbrauwen zijn niet teruggepoetst. Als je blurred of een verzachting toepast, horen die ook weer net zo scherp te zijn als de ogen. (dat zie ik trouwens bij heel veel platen)

              -Oren ook. Daar zit totaal geen diepte meer in.
              Ik heb ooit een kleine tut gemaakt voor blurren en daar iets aan toegevoegd om juist dit soort problemen op te lossen. Misschien heb je er iets aan.
              Hoi Bd-leden. Ik krijg de laatste tijd via PB of E-mail heel vaak de vraag hoe ik mijn foto's bewerk. Met name de blur alleen op de huid. Vraag me niet waarom, want ik ben alles behalve een PS-expert. Er zijn heel veel verschillende technieken voor, maar deze vind ik zelf de snelste en de simpelste. Ook zijn er


              Op foto no1 heb je waarschijnlijk haar nekharen weg willen poetsen, maar daar zitten nog resten en dit vormt een streep. Die schaduw is goed gezien op de achtergrond, ik zie hem ook. Dat is trouwens simpel op te lossen.
              Dit is niet zoeken maar fine-tunen. Begrijp me goed. De belichting is lekker en past prima bij deze foto's. Ze zijn scherp en kwalitatief ziet het er goed uit.
              Nu nog de punten op de i.

              Mocht je er niet uitkomen met fotoshop, je weet mijn pb of email te vinden.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment

              Working...
              X