Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bakken op ambachtelijke wijze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bakken op ambachtelijke wijze

    De eerste maal dat ik me waag aan dit soort bewerkingen.



    Benieuwd of het kan smaken...
    Het gebak smaakte me in alle geval wel
    1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

  • #2
    Re: Bakken op ambachtelijke wijze

    Eerlijk gezegd vind ik het een beetje flets van kleuren. En volgens mij heb je geflitst, wat het beeld niet echt ten goede komt vrees ik...
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Bakken op ambachtelijke wijze

      ik ga mee met Omag en ja je hebt inderdaad geflitst volgens de Exif gegevens:

      [Camera]
      Exposure Time = 1/125"
      F Number = F2.8
      Exposure Program = Manual
      ISO Speed Ratings = 800
      Exif Version = Version 2.21
      Date Time Original = 2007-12-14 21:50:02
      Date Time Digitized = 2007-12-14 21:50:02
      Shutter Speed Value = 6.97 TV
      Aperture Value = 2.97 AV
      Exposure Bias Value = ±0EV
      Max Aperture Value = F2.8
      Metering Mode = Partial
      Flash = Flash fired, compulsory flash mode, red-eye reduction mode
      Focal Length = 50mm
      Color Space = sRGB
      Exif Image Width = 900
      Exif Image Height = 600
      Custom Rendered = Normal process
      Exposure Mode = Manual exposure
      White Balance = Auto white balance
      Scene Capture Type = Normal
      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
      https://sites.google.com/view/pdh65/

      Comment


      • #4
        Re: Bakken op ambachtelijke wijze

        Flitser is idd afgegaan. Dit is 's nachts in openlucht 's genomen... Zou niet weten hoe ik het anders moest doen. De harde schaduwen waren me ook wel opgevallen maar vond ik niet zo storend als jullie blijkbaar (alleen die van de arm)

        Dat de kleuren wat flets overkomen ligt vermoedelijk aan de bewerking: heb er een poging tot X-processing op gedaan... Vond dit wel een aparte sfeer geven aan de foto, maar dat valt dan precies niet in de smaak?!
        1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

        Comment


        • #5
          Re: Bakken op ambachtelijke wijze

          Oorspronkelijk geplaatst door apa Bekijk bericht
          Flitser is idd afgegaan. Dit is 's nachts in openlucht 's genomen... Zou niet weten hoe ik het anders moest doen. De harde schaduwen waren me ook wel opgevallen maar vond ik niet zo storend als jullie blijkbaar (alleen die van de arm)

          Dat de kleuren wat flets overkomen ligt vermoedelijk aan de bewerking: heb er een poging tot X-processing op gedaan... Vond dit wel een aparte sfeer geven aan de foto, maar dat valt dan precies niet in de smaak?!
          Je had je toestel kunnen instellen op AV , dan ging de flits niet af en had je een meer natuurlijke belichting. Allez, dat is mijn idee maar ik ben nog een amateurprutser
          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
          https://sites.google.com/view/pdh65/

          Comment


          • #6
            Re: Bakken op ambachtelijke wijze

            Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk bericht
            Je had je toestel kunnen instellen op AV , dan ging de flits niet af en had je een meer natuurlijke belichting. Allez, dat is mijn idee maar ik ben nog een amateurprutser
            Hmm, zou niet hebben gewerkt hoor.. Dan krijg je een "goedbelichtte foto" (door de supertrage sluitertijd), die wazig is.
            Ik zou eerder op Manual zetten, 2.8 en dan 1/20ste of 1/30ste. En dan wél flitsen.. Krijg je meer omgevingslicht binnen dan op 1/125ste, maar dan helpt je flits je wel met de onderbelichting.
            Iso mocht ook wel op 1600, en dan ruisreductie toepassen..
            Groetjes,
            Lennert

            Comment


            • #7
              Re: Bakken op ambachtelijke wijze

              Op de kerstmarkt in Leuven gemaakt? Bij het kraam van de ovenkoeken?
              Ik ben er ook langsgegaan
              Panasonic G1

              Comment


              • #8
                Re: Bakken op ambachtelijke wijze

                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                Ik zou eerder op Manual zetten, 2.8 en dan 1/20ste of 1/30ste. En dan wél flitsen.. Krijg je meer omgevingslicht binnen dan op 1/125ste, maar dan helpt je flits je wel met de onderbelichting.
                Ik weet eigenlijk niet goed hoe het komt dat ik de sluitertijd op 1/125s had staan... Gewoonlijk neem ik 1/60s of 1/50s. Uit ondervinding vermijd ik langere sluitertijden omdat die, met mijn handen, al snel zorgen voor bewegingsonscherpte.

                Het diafragma had ik wel opzettelijk op f/2,8 staan om de (nogal drukke) achtergrond te kunnen wegwerken (op deze foto weliswaar niet echt een probleem). De extra lichtsterkte is dan natuurlijk wel mooi meegenomen.

                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                Iso mocht ook wel op 1600, en dan ruisreductie toepassen..
                Ik heb de indruk dat ik wat verkleuring krijg bij ISO1600 waardoor ik die instelling liever mijd...

                Toch bedankt om het niet helemaal af te breken

                Oorspronkelijk geplaatst door Thomas4 Bekijk bericht
                Op de kerstmarkt in Leuven gemaakt? Bij het kraam van de ovenkoeken?
                Ik ben er ook langsgegaan
                Leuven gisteren-avond idd: er waren wel meer mensen met een SLR rond hun nek
                1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

                Comment


                • #9
                  Re: Bakken op ambachtelijke wijze

                  Oorspronkelijk geplaatst door apa Bekijk bericht
                  Leuven gisteren-avond idd: er waren wel meer mensen met een SLR rond hun nek
                  Ik bedoel dat ik er was langsgegaan om iets te eten
                  Panasonic G1

                  Comment

                  Working...
                  X