Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoog en digitaal (update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoog en digitaal (update)

    Vanmiddag even met vrienden gespeeld in de nieuwe studio. Ik mopperde dat mijn Petzval lens (E.Suter, 1885) toch eigenlijk niet scherp genoeg was voor de digitale camerabody. 'Zet hem maar eens op statief' zei Collodion-Alex... Ziehier het resultaat. Natuurlijk weinig scherptediepte, net als bij collodion gemaakt met open lens, alleen op een digitale camerabody (Canon 5D mark II met balg).
    .

    .
    bedankt voor het kijken, Henk

    PS
    In verband met een kleurzweem is een update geplaatst.
    Bedankt voor het geduld!
    Last edited by Henk47; 4 januari 2015, 00:44.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Analoog en digitaal (update)

    Scherpte ligt voor mij niet juist, wenkbrauwen zijn scherper dan de ogen.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: Analoog en digitaal (update)

      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Scherpte ligt voor mij niet juist, wenkbrauwen zijn scherper dan de ogen.
      mee eens maar vind het ook tè krap in het kader.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Analoog en digitaal (update)

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mee eens maar vind het ook tè krap in het kader.
        grt,bouk.
        die opmerking vind ik Ge-WE-DIG

        Comment


        • #5
          Re: Analoog en digitaal (update)

          Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
          die opmerking vind ik Ge-WE-DIG
          Idem

          Kader vind ik net goed zo...
          Scherpte... Volg ik wel...
          Groet, Philippe

          Meer en andere belekens op Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Analoog en digitaal (update)

            Dat is nu het rare aan fotografie dat de meeste fotos die zo genomen zouden zijn als te krap zouden aanzien worden.
            Maar deze foto laat zien dat het toch kan. Die kop is zo goed dat em eigenlijk krap moet genomen worden.

            Jammer dat de focus er net niet pats er op is. Want dan had je een HOF aan je been denk ik.
            En die lens heeft wel iets.

            I like it.

            Comment


            • #7
              Re: Analoog en digitaal (update)

              Eerlijk gezegd vind ik dit zelf niet de beste van de serie, want het voorhoofd komt wel érg dominant in beeld. Ik zal er nog eentje plaatsen met minder, en onder dan natuurlijk méér....
              Focussen is wel érrug moeilijk omdat de lichtsterkte van de lens natuurlijk niet je-van-het is. Zo zit je er maar al te makkelijk langs, zelfs met de steun achter het hoofd van het model. Allee ik doe gewoon mijn best hè...
              Ik heb zelf een diafragmastop gemaakt en daarmee gaat de lichtsterkte terug van F3.75 naar ongeveer F11, dan heb ik wél wat meer scherptediepte. Al weer een handeling extra natuurlijk. Ach, tis een (mooie) hobby toch?
              Bedankt voor de reacties! Henk
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment

              Working...
              X