Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A Boy's Dream

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] A Boy's Dream

    Meningen welkom :-)

    (Ben er zelf alvast fier op, en zijn ouders ook...)

    De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

  • #2
    Re: A Boy's Dream

    Het lijkt me dat de scherpte niet helemaal juist ligt - had iets verder op het oog moeten liggen
    Verder mooi qua licht en uitsnede
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: A Boy's Dream

      Het rechteroog er op of er af had veel beter geweest. Verder kan ik toch van foto genieten.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: A Boy's Dream

        Qua gevoel, zoals vermeld in je onderschrift, zit je zeker goed. Ik volg wat betreft het rechteroog. Ook had het beter geweest als je een catchlight had gehad in het linkeroog, dan was het echt top. Een witte vloer of scherm op de knieën van de jongen had dat kunnen oplossen, maar ik begrijp volledig dat dan de spontaniteit van de foto verloren gaat als je moet beginnen prutsen met schermen enz.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: A Boy's Dream

          Knappe foto, ik heb geen opmerkingen,
          maar ik heb ook weer wat bijgeleerd door de commentaren ;-)

          Comment


          • #6
            Re: A Boy's Dream

            Ik vind het een knap portret; prachtige lichtval en een goede compo met het linker oog net zichtbaar. Ik zie geen onscherpte in het rechteroog en van de wimpers kun je elk haartje tellen.

            Comment


            • #7
              Re: A Boy's Dream

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Het rechteroog er op of er af had veel beter geweest.
              ?????

              Comment


              • #8
                Re: A Boy's Dream

                Toch wel een erg hard en scherp portret.
                Straatfotograaf in Antwerpen

                Comment


                • #9
                  Re: A Boy's Dream

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                  Toch wel een erg hard en scherp portret.
                  Beter dan dat er met een polijstfilter gewerkt wordt en er een geplastificeerde pop van gemaakt wordt waar je geen porie mag zien.

                  Comment


                  • #10
                    Re: A Boy's Dream

                    Allereerst bedankt voor alle commentaren. Fijn dat niet iedereen het eens is, dat maakt het boeiend ;-)

                    Onderaan deze post voeg ik een andere foto uit het reeksje toe, die volgens mij niet beter is, maar die misschien wel ‘beantwoordt’ aan een aantal commentaren.

                    Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                    Het lijkt me dat de scherpte niet helemaal juist ligt - had iets verder op het oog moeten liggen
                    Wat bedoel je met ‘iets verder’? Zelf zie ik ook niet zo’n probleem met de scherpte, maar dat kan aan mij liggen.

                    Los daarvan: hoe probeer je de scherpte zo exact mogelijk te leggen? Bij deze beelden heb ik gewerkt met autofocus en wel ervoor gezorgd dat -volgens de camera- de scherpte op het dichtstbijzijnde oog lag. Ik heb wel gewerkt met diafragma-opening 2.8 (de maximale voor mijn lens) en realiseer me dat je dan al snel met verschuiving van scherpte zit. Zouden jullie durven met een kleinere diafragma-opening werken om een grotere zekerheid op scherpte te hebben? Mij lijkt de kleine scherptediepte net mooi in zo’n beeld.

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Het rechteroog er op of er af had veel beter geweest. Verder kan ik toch van foto genieten.
                    Is dat een soort van algemene regel bij dit soort beelden? Mij persoonlijk stoort het niet, maar ik ben natuurlijk niet objectief.

                    Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                    Ook had het beter geweest als je een catchlight had gehad in het linkeroog, dan was het echt top. Een witte vloer of scherm op de knieën van de jongen had dat kunnen oplossen, maar ik begrijp volledig dat dan de spontaniteit van de foto verloren gaat als je moet beginnen prutsen met schermen enz.
                    Zie beeld onderaan, daarin zit wat weerschijn van het raam in zijn ogen. Is het dat wat je bedoelt?

                    Ik had het andere beeld gekozen, net omdat ik zijn blik daar mooier vindt, meer dromerig. En dat heeft dan, denk ik, te maken met het ontbreken van zo’n catch-light.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                    Toch wel een erg hard en scherp portret.
                    Je hebt gelijk, maar dat is net de stijl van bewerking die mij het meest aanspreekt. Ik hou wel van wat extra contrast.

                    Maar hieronder dus een ander beeld uit het reeksje. Persoonlijk vind ik hem minder goed dan de eerste. Wat vinden jullie ervan? En waarom?



                    Lieven

                    p.s. De tips ga ik zeker eens uitproberen. Eens zien of ik zelf mijn beelden dan ook beter ga vinden ;-)
                    De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: A Boy's Dream

                      Raar genoeg vind ik nu de eerste foto ook beter. Over de huid heb ik niets aan te merken, mag gerust zo natuurlijk blijven. Ik heb een afschuw van die plastic poppenlook.
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: A Boy's Dream

                        Bij de eerste is het dromerige veel beter aanwezig.

                        --
                        T.T.

                        Comment


                        • #13
                          Re: A Boy's Dream

                          Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                          Raar genoeg vind ik nu de eerste foto ook beter. Over de huid heb ik niets aan te merken, mag gerust zo natuurlijk blijven. Ik heb een afschuw van die plastic poppenlook.
                          Ben ik het mee eens, hoewel ik ook de tweede foto leuk vind. Goed bezig zou ik zeggen, en laat bij zo een foto die scherpte wat die is, als de sfeer maar op ons overkomt...
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

                          Comment

                          Working...
                          X