Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D 2

    Tijdens het mooie weer van vorige week zaterdag voor de 1e keer een strobist shoot gedaan.

    Hiervoor heb ik Franka & Renée zo ver gekregen!

    De omstandigheden waren niet optimaal, maar ja, ook dan moet je presteren...
    shoot tijd: 11:30-15:00 uur, dus midden overdag bij felle zon! (De volgende wordt bij ondergaande zon...)

    Gebruik gemaakt van 1 Canon EX580 flitser met omnibounce...

    Graag jullie tips! I need it..!


    Modellen: Franka
    MUA & Hair: Renée
    Styling: Renée & Franka



    Last edited by Sjraaroetvenlo; 11 april 2011, 00:27. Reden: Grootte afbeelding/Foto aangepast nav reacties
    Canon 5D Mark II + BG & 40D + BG | Canon 24-70 F2.8 L USM | Canon 70-200 F4.0 L USM | Canon 50mm F1.4 |Elinchrom BXRi 250 (2x) | Elinchrom D-Lite it 2 (1x) | Canon Speedlite 580EX II & Canon 580EX I | Starblitz 3000-BA | strobist accessoires

  • #2
    Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D 2

    De kleur van haar been is het eerste wat me opvalt bij de foto.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D 2

      Misschien zie ik het verkeerd, maar ik snap het strobist verhaal niet helemaal.
      Je hebt gebruik gemaakt van 1 flitser, on-camera(?) als invulflits.
      Waarom dan de term strobist?

      Overigens vind ik de foto zelf wel mooi, maar stoor ik me wel aan die takken rechtsbovenin.
      Ook zou ik de paarse kleur in haar been wat gelijktrekken met haar armen.

      Wel een erg mooi model!
      Look, Aim, Point, Shoot, Retouch, Print.

      Comment


      • #4
        Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D 2

        Oorspronkelijk geplaatst door FrozenTimes Bekijk bericht
        Misschien zie ik het verkeerd, maar ik snap het strobist verhaal niet helemaal.
        Je hebt gebruik gemaakt van 1 flitser, on-camera(?) als invulflits.
        Waarom dan de term strobist?

        Overigens vind ik de foto zelf wel mooi, maar stoor ik me wel aan die takken rechtsbovenin.
        Ook zou ik de paarse kleur in haar been wat gelijktrekken met haar armen.

        Wel een erg mooi model!

        Heb idg 1 flitser gebruikt, ook ivm het weer, (maar kan desgewenst een 2e erbij zetten), deze staat hier op een statief ongeveer 1,5 tot 2 meter links van mij vandaan, met een omnibounce.. daar ik nog geen mogelijkheid heb om plu's ed te bevestigen.
        Benen zal ik idd ff naar kijken, en die takken krijg je er gratis bij als je in de natuur shoot!

        Maar idd geval bedankt voor je reactie en comment...


        Last edited by Sjraaroetvenlo; 11 april 2011, 00:30. Reden: meer info
        Canon 5D Mark II + BG & 40D + BG | Canon 24-70 F2.8 L USM | Canon 70-200 F4.0 L USM | Canon 50mm F1.4 |Elinchrom BXRi 250 (2x) | Elinchrom D-Lite it 2 (1x) | Canon Speedlite 580EX II & Canon 580EX I | Starblitz 3000-BA | strobist accessoires

        Comment


        • #5
          Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D 2

          Zie eerder comment.

          Gezien je niveau ben je in deze foto meer bezig met je licht dan met het model en omgeving

          Voor mij persoonlijk is deze plaat veels te druk en de pose van het model te 'cliché'

          Ik weet zeker dat jij beter kan
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D 2

            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            Zie eerder comment.

            Gezien je niveau ben je in deze foto meer bezig met je licht dan met het model en omgeving

            Voor mij persoonlijk is deze plaat veels te druk en de pose van het model te 'cliché'

            Ik weet zeker dat jij beter kan


            Hi Jörgen,

            Ik ben het vaak met je eens, en nu eigenlijk ook weer!

            Ik ben misschien idd té veel met het licht bezig geweest, en zoals al eerder vermeldt in het andere topic, had ik idg beter gewoon met natuurlijk en reflectiescherm moeten werken. Daarbij meer aandacht aan het onervaren moeten schenken. Point taken.


            Bedankt voor je compliment, ik hoop dat ik al een beetje niveau heb bereikt...


            Gr. Gé
            Canon 5D Mark II + BG & 40D + BG | Canon 24-70 F2.8 L USM | Canon 70-200 F4.0 L USM | Canon 50mm F1.4 |Elinchrom BXRi 250 (2x) | Elinchrom D-Lite it 2 (1x) | Canon Speedlite 580EX II & Canon 580EX I | Starblitz 3000-BA | strobist accessoires

            Comment


            • #7
              Re: 1e keer strobist shoot ... shoot me!!! :-D 2

              Oorspronkelijk geplaatst door Sjraaroetvenlo Bekijk bericht
              Hi Jörgen,

              Ik ben het vaak met je eens, en nu eigenlijk ook weer!

              Ik ben misschien idd té veel met het licht bezig geweest, en zoals al eerder vermeldt in het andere topic, had ik idg beter gewoon met natuurlijk en reflectiescherm moeten werken. Daarbij meer aandacht aan het onervaren moeten schenken. Point taken.


              Bedankt voor je compliment, ik hoop dat ik al een beetje niveau heb bereikt...


              Gr. Gé
              OFF topic:
              Je hebt zeker al een behoorlijk niveau, maar het zit m bij jou vaak in de afwerking waar het hier en daar mis gaat. Ik zou me gewoon nog wat meer op PS richten en zorgen dat je die kleuren gelijk krijgt.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment

              Working...
              X