Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsopgang in Kobbegem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zonsopgang in Kobbegem

    Last edited by jochenvde; 16 februari 2021, 18:58.
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: Zonsopgang in Kobbegem

    Als je met het pipetje (witbalans) aan de gang gaat wordt het wit veel witter/mooier en wordt het een prachtige foto.... nu is het te blauw...

    Rob,

    Comment


    • #3
      Re: Zonsopgang in Kobbegem

      Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
      Als je met het pipetje (witbalans) aan de gang gaat wordt het wit veel witter/mooier en wordt het een prachtige foto.... nu is het te blauw...

      Rob,
      Heb hieraan getwijfeld en dit gedaan in de sneeuw, maar vond de kleur toch net niet naturel dan.
      Jochenvde Photography
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Zonsopgang in Kobbegem

        Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
        Heb hieraan getwijfeld en dit gedaan in de sneeuw, maar vond de kleur toch net niet naturel dan.
        okey, dat is dan een kwestie van smaak... bij mij wordt de sneeuw prachtig wit en dat is bij ons de natuurlijke kleur van sneeuw.. maar goed, ieder zijn smaak natuurlijk..


        Rob,

        Comment


        • #5
          Re: Zonsopgang in Kobbegem

          Knap beeld !
          Als je in Kobbegem woont mag je de groeten doen aan Ward Keymeulen

          Wat de sneeuw betreft heb je gelijk hoor, sneeuw is niet wit zoals iedereen denkt, en juist omdat men zo denkt lijkt het dan witter dan het is.
          Je ziet niet altijd wat je denkt te zien maar onze hersentjes passen dat aan aan ons verwachtingspatroon.
          Sneeuw in de schaduw gaat eerder de tonaliteit van de lucht aannemen.
          Voor mij is de sneeuw dus ok hier !
          Dat pipetje weet trouwens ook niet waar het licht of schaduw is.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Zonsopgang in Kobbegem

            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Knap beeld !
            Wat de sneeuw betreft heb je gelijk hoor,
            Het gaat mij overigens niet om het gelijk, maar om wat ik persoonlijk mooier vindt.. als alle foto's hier moeten zijn gelijk de realiteit kun je heel wat foto's niet meer plaatsen.. ik zie soms prachtige bewerkingen die echt geen realiteit zijn..


            Rob,

            Comment


            • #7
              Re: Zonsopgang in Kobbegem

              Mooie opname hoor, de kleur van de sneeuw is kwestie van smaak, mij bevalt het wel
              Sneeuw mag naar mijn smaak liever te koud dan te warm afgewerkt worden

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Zonsopgang in Kobbegem

                Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                Het gaat mij overigens niet om het gelijk, maar om wat ik persoonlijk mooier vindt.. als alle foto's hier moeten zijn gelijk de realiteit kun je heel wat foto's niet meer plaatsen.. ik zie soms prachtige bewerkingen die echt geen realiteit zijn..


                Rob,
                Dat is flauwekul hé Rob, je pleit hier gewoon voor jouw gelijk !

                Voor mij mag een beeld in dit forumonderdeel graag de natuur zo dicht mogeliijk benaderen.

                Ik zie soms ook prachtige bewerkingen die geen werkelijkheid zijn maar er is dan een ander forumonderdeel waar je dat kwijt kan.
                Ik zie bovendien ook veel bewerkingen die ik niet mooi vind !

                En nee, ik ben net als jij geen moderator !
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsopgang in Kobbegem

                  De witbalans van mijn camera staat op automatisch. Bij het binnenhalen in Lr wat mee geschoven alsook het pippetje, maar hoe het uit mijn camera kwam zat, naar mijn gevoel althans, er plat op. Ik wou immers de kou goed weergeven. Maar toch leuk hoe ieder zijn visie erover heeft
                  Jochenvde Photography
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonsopgang in Kobbegem

                    Voor de liefhebbers een update toegevoegd.
                    Jochenvde Photography
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonsopgang in Kobbegem

                      Update heeft mijn voorkeur, witbalans oogt hier wat meer natuurlijker voor mij. Ieder zijn smaak zeker.
                      Groeten Andre

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonsopgang in Kobbegem

                        Mooie foto ,die in de grotere versie beter tot zijn recht komt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonsopgang in Kobbegem

                          voor mij mocht het er ergens tussen zitten ,nu is het te warm voor mij , bij sneeuw waar het warme zonlicht opkomt mag het iets warmer lijken maar hou er rekening mee dat sneeuw in de schaduwgedeelten een licht blauwe schijn hebben ,dus als je de WB aanpast is het best te kijken hoe ver je gaat om die sneeuw in de schaduwgedeelten wat blauwer te houden ,maar er is wel iets anders wat mij opvalt is de onscherpte vooral van de boom op de grote versie

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonsopgang in Kobbegem

                            Bij de update is de lucht minder mooi. Ik kan mij vinden in bopatje zijn commentz
                            vriendelijke groeten, Sien

                            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonsopgang in Kobbegem

                              Oordeel liefst over één foto en wat dan de originele betreft vind ik deze oké, doch heb ik begrip voor Rob zijn opmerking omdat we allemaal verschillend kijken en dan ook zo reageren.
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X